V70N T5 "Wanna Play" Uppfräschning och allmänt fix

Min första "riktiga" bil som jag tänkte förfina lite grann inför sommarsäsongen
  • 27 Följare
  • 20 994 Visningar
  • Projektet avslutat 21 september 2013
Vickaan
30 maj 2013 · 55 Inlägg

Paket på väg med lite godis till inredning. Jag gillar ju de här med att göra min stil på grejerna smile

Idag var jag och tvättade bilen, det var väldigt välbehövligt. så skönt att ha en ren bil. Jag fick en kommentar av en kille som var där "herregud vad du putsar, det är som att bilen är din käraste ägodel" mitt svar "DET ÄR MIN KÄRASTE ÄGODEL" smile

jag måste lacka om under huven för att mattjäveln under huven har skavt sönder färgen, så den ska jag slita bort, jag vet inte ens vad den gör för nytta? antar att de har nå med värme att göra!?

Här är en bild på pärlan nytvättad och fin, dock med mobilkameran
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168933/168933-6184a3d5a62a785ffaef31a57e03d36b.jpg

spokenratt
31 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Jag slet bort mattan på förra v70n. Jag tror att den dämpare ljud och kanske har den någon isolerande förmåga mot värmen... ? Hade samma problem som dig, min skavde på säkringsboxen!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Vickaan
1 juni 2013 · 55 Inlägg

spokenratt skrev:
Jag slet bort mattan på förra v70n. Jag tror att den dämpare ljud och kanske har den någon isolerande förmåga mot värmen... ? Hade samma problem som dig, min skavde på säkringsboxen!

ja jag har hört att den gör så att motorhuven inte blir jätte varm. min förbannade matta har skavt på flera grejer så de måste lackas om hmm

Vickaan
11 juni 2013 · 55 Inlägg

ja jag har varit skit dålig på att vara här inne på sistone.

Jag har vart i Gävle nästan en vecka hos min familj, när jag ska åka dit upptäcker jag att jag har väldigt lite olja, så de var bara att köpa en 1 liter och fylla på, stackars bilen :p sen har de vart så mycket med allt annat på sistone! hmm

Idag började vi iaf lite med inredningen, kommer bli så sjukt snyggt, bilder kommer när jag tar med kameran, så kassa bilder med iphone ! smile

jag ska även börja leta efter en liten bensin snål bil till att pendla med till och från jobbet med, så vet ni av eller kan komma med förslag så skriv gärna smile

ts007
8 augusti 2013 · 1 777 Inlägg

Vickaan skrev:

spokenratt skrev:
Jag slet bort mattan på förra v70n. Jag tror att den dämpare ljud och kanske har den någon isolerande förmåga mot värmen... ? Hade samma problem som dig, min skavde på säkringsboxen!

ja jag har hört att den gör så att motorhuven inte blir jätte varm. min förbannade matta har skavt på flera grejer så de måste lackas om hmm

Mattan uppfyller endast en funktion, det är en brandfilt vid eventuell motorbrand:-) Jag har kört utan i 3 år utan problem:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Vickaan
8 augusti 2013 · 55 Inlägg

Ja nu har det gått ett bra tag sen sist. Mina dörrsidor är iallafall klara, ska sätta i dom när det finns tid. Det hände en sak i början på juni så jag bröt handleden rätt så kraftigt, så de vart operation och gips, nu är de rehabiliteringen kvar och fy vad jobbigt de är sad Därför har jag inte vart så aktiv på denna sida hmm

Har inte hänt så mycket på bilen pga handleden hmm

I helgen tog jag mig ork att tvätta bilen iaf och killen fotade. jag var super nöjd att komma upp på bilen med en opererad handled smile

se så blank den blev smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168933/168933-a1b79238453f89e2a4efc9d5fa2ccffb.jpg

den här bjuder jag på smile sommaren är underbar ")
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168933/168933-4e7e6d22d5d1e523653eefe76d8cb17a.jpg

Vickaan
8 augusti 2013 · 55 Inlägg

ts007 skrev:

Vickaan skrev:

spokenratt skrev:
Jag slet bort mattan på förra v70n. Jag tror att den dämpare ljud och kanske har den någon isolerande förmåga mot värmen... ? Hade samma problem som dig, min skavde på säkringsboxen!

ja jag har hört att den gör så att motorhuven inte blir jätte varm. min förbannade matta har skavt på flera grejer så de måste lackas om hmm

Mattan uppfyller endast en funktion, det är en brandfilt vid eventuell motorbrand:-) Jag har kört utan i 3 år utan problem:-)

okej smile ja det blir till att slita min med. Sen måste jag lacka om vissa delar under motorhuven som mattan har förstört hmm

ts007
9 augusti 2013 · 1 777 Inlägg

Vickaan skrev:

ts007 skrev:

Vickaan skrev:

ja jag har hört att den gör så att motorhuven inte blir jätte varm. min förbannade matta har skavt på flera grejer så de måste lackas om hmm

Mattan uppfyller endast en funktion, det är en brandfilt vid eventuell motorbrand:-) Jag har kört utan i 3 år utan problem:-)

okej smile ja det blir till att slita min med. Sen måste jag lacka om vissa delar under motorhuven som mattan har förstört hmm

Det ser vi fram emot:-)

Lycka till:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Vickaan
9 augusti 2013 · 55 Inlägg

ts007 skrev:

Vickaan skrev:

ts007 skrev:
Mattan uppfyller endast en funktion, det är en brandfilt vid eventuell motorbrand:-) Jag har kört utan i 3 år utan problem:-)

okej smile ja det blir till att slita min med. Sen måste jag lacka om vissa delar under motorhuven som mattan har förstört hmm

Det ser vi fram emot:-)

Lycka till:-)

Tack Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang