E36 325 Coupé Stance/tyskstuk och allmän uppfräschning..Ett rullande projekt! Njuter av åkturen!
Jobbar på med mitt nyförvärv, en e36 325 coupé! (Börjar på sid 5) innan dess har jag hållt på med en e30. Försöker få bilen i gott skick och till att bli en liten nackvridare så som gamle e30in.. Jobbar på att försöka få... Visa mer
Köpta på styling4u, för de priset så ska man väl inte klaga på dom, helt okej om man bara ska åka lågt tanken va att ha hsd coils men snåltarmen börja dra sig
Rullande projektet - BMW E36 Coupé stance/tyskstuk allmän uppfräschning
Säg mig hur mycket jobb var det att lyfta in en m50, och hur visste du vad som skulle skarvar ( nått schema ) ? motorfästen mm. Har planer på att göra det nu när man såg hur fräck det blir
Säg mig hur mycket jobb var det att lyfta in en m50, och hur visste du vad som skulle skarvar ( nått schema ) ? motorfästen mm. Har planer på att göra det nu när man såg hur fräck det blir
Är inte så mycket jobb, jag köpte allt i ett färdigt paket ifrån en kompis så kommer inte ihåg exakt vad som ska bytas men motorkuddar och fästen iaf beroende på vilken lutning man vill ha på motorn (m20/m50) bromsservo får man byta till något mindre så insuget får plats, den jag hade var ifrån en e21, annars har jag hört o sett folk som använder från golf mk1. Kablarna finns det massa scheman på och guider på hur dom ska skarvas, det jag hitta stämde inte helt men med lite mätning och spårning av dom så går det smidigt är ohyggligt kul med m50 i en e30
Den är nog tyvärr inte så mycket att ha..håller på att rensa den på allt som går att använda så som drivlina och styrväxel, karossen ska på skrot då den är totalt upprutten i golv dock finns inredning kvar
Går lite segt med uppdateringar just nu då jag fortfarande inte har något internet men jobbar på den saken hah!
Håller iaf fortfarande på med att slipa och polera borbebisarna så dom blir fina! satsar på att få dom ordentliga tills nästa sommar så man slipper stressa blir nog 195/45 däck på dom sen så det blir lite stretch!
ha de gött!
Åh fy satan så bra det går med uppdateringar.. har bara en trasig mobilkamera att ta kort med nu så har ingen vidare lust att ta några bilder o visa..men tonat om halvljusen iaf och blinkersen sen har det hänt en del annat som jag avslöjar vid ett senare tillfälle..
En bild ifrån sista MOM i norrköping iaf, tagen utav Rasmus Larsson @lazzie1331
Senast redigerat av flaket_ (1 oktober 2013)