Pontiac Firebird -95 "Irmscher" Specifikationer?

YohanE
16 mars 2013 · 29 Inlägg

Hej

Vad är det som är speciellt med Irmscher? Lamelldiff vet jag iaf, men mer? Vart kan jag hitta info om detta?
Har googlat utan resultat.

Mvh

Putteliten
16 mars 2013 · 9 081 Inlägg

Irmcher förknippar jag med Opel. Främst kjolpaket, skålade stolar och vingar, men även lite motortrim.

Lowmotion fläskpannkaka
16 mars 2013 · 856 Inlägg

Irmscher har väl knappast med jänk att göra...

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 mars 2013 · 3 929 Inlägg

Jag har då aldrig hört talas om något Irmscher när det kommer till Pontiac eller någon jänk över huvudtaget hmm
Och det finns ingen information överhuvudtaget på nätet om det. Är det någon som försöker sälja sin bil med förhoppningar om att det är en specialmodell och därmed försöka få ut mer pengar ur den?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
YohanE
16 mars 2013 · 29 Inlägg

Har köpt en bil och det sitter emblem på båda skärmarna fram. Vet att säljaren sa att det satt ett sportpaket på, vet inte vad det hette så kan ju vara så att emblemen är felplacerade. Antar ju att paketet satt på från fabrik wink
Tack för svaren

impresst 2fast4you
16 mars 2013 · 371 Inlägg

bild?

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Dirtymike
16 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Kan vara ett kjolpaket eller vinge? Eller så är de nån som bara stylat den med emblem.

Är inte helt ute i det blå när det kommer till Pontiac Firebird o jag har aldrig hört något samarbete med Irmscher.
Kan va så att den är importerad från Tyskland från någon som jobbat där.

Jeep J20 (1978)
YohanE
17 mars 2013 · 29 Inlägg

Har inga bilder än...
Den är importerad från Tyskland(tror jag det va) så Dirtymike har nog rätt i det han säger!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang