Volvo 740 med audi s2 spis

ja då drar allt igång ville göra något annat än att sätta i en bmw motor eller en t5/t6 motor så då fick de bli en maskin från en audi s2
  • 55 Följare
  • 25 142 Visningar
  • Uppdaterades senast 30 mars 2013
Phranz
19 mars 2013 · 725 Inlägg

Rs_jonte skrev:
Jo de är orginal låda som e moddad. O de e chippad box vi dahlbäck ock k27 snurra tanken är att få allt att fungera innan ja trimmar vidare:)

Okej smile Vad säger en 4wd låda om att gå som rwd? Håller de för det?

Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

Ja vet inte hur de kommer reagera. De kanske inte klarar vridet. Men de återstår att se.

Phranz
19 mars 2013 · 725 Inlägg

Ska bli mycket intressant att se! Lycka till

Audiknugen
19 mars 2013 · 70 Inlägg

De är ju dumt att använda packningspasta wink haho lycka till, kommer följas wink

Audi A3 (2000)
Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

De är inge skit de nej med pasta. De renoverade vi växellådor när ja jobbba på nordkalk. De höll tätt. Ser inge vackert ut men de ska härdas klokt innan över flödigt skärs bort;)

EnNaN
19 mars 2013 · 397 Inlägg

effekt mässigt ska det fixa rwd utan några konstigheter bara svetsa torsendiffen sen så äre bara gasa smile

Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

Blev lite fundersam efter ett meddelande om volvo axel går ihop med audi motor/växellåda att de snurrar avigt så den går bak på ettan och fram på backen

EnNaN
19 mars 2013 · 397 Inlägg

det låter juh otroligt att det skulle vara så men jag kan faktiskt inte svara på det sad

allenalle snickare
19 mars 2013 · 612 Inlägg

Jag såg på tpc en norrman som fixa dit en audibakvagn på sin 240 och har för mig att han körde t5 eller 16v turbo,men ska väl inte vara så svårt o ta reda på om de snurrar åt samma håll?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

fördelen med den bakvagnen är ju att du har ju vakumstyrd diff

EnNaN
19 mars 2013 · 397 Inlägg

jah, alltså har du bakaxeln med diff kvar från s2 så häng upp den istället bra mycket smidigare med låsbar diff.

Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

har hela linan från motor till bakaxel. men då ska ju hela bryggan upp har väldigt dålig erfarenhet om sånt me vinklar o allt men de kanske är värt de.

EnNaN
19 mars 2013 · 397 Inlägg

du får kolla upp vilket håll allt snurrar så kanske du kan få ihop det med 740axeln annars får du helt enkelt byta till s2 smile

fopel
19 mars 2013 · 14 Inlägg

Det funkar inte med Audi växelåda mot Volvo bakaxel...! 1 växel framåt å resten bakåt!

Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

ja ska testa o vrida hjulen på både volvon och audins bakaxlar o se om man snurrar åt samma håll som om man körde frammåt så borde väl man kunna se vilket håll kardan rör sig. eller tänker ja käpp rätt åt helvete nu? är så mycket som snurrar i skallen så man vet knappt vad som är rätt o fel snart. ska vänta av lite med skruvandet till helgen så man hinner tänka igenom allt:P

Datafjanten
19 mars 2013 · 69 Inlägg

Men fatta vad coolt och komma och backa förbi nån då wink skämt åsido, blir nog bra det här smile

Rs_jonte
19 mars 2013 · 29 Inlägg

fopel skrev:
Det funkar inte med Audi växelåda mot Volvo bakaxel...! 1 växel framåt å resten bakåt!

jävla oflyt hela tiden:/

allenalle snickare
20 mars 2013 · 612 Inlägg

annars får du byta låda,ta kåpan från audilådan och svettsa fast i en bmw låda tex. Vet att audi nissar tar block från nyare volvo disel och bygger på (mer effekt får dom ur då) Sen vet jag att VW´s VR6 motor kan man rakställa om man sätter på sprängkåpa från 740 diesel med en m46/m47 har jag för mig. Men har du prövat om m90 lådan går på audimotorn? eftersom folk använder sig av såna när dom rakställer t5 motorer

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
Rs_jonte
20 mars 2013 · 29 Inlägg

fopel skrev:
Det funkar inte med Audi växelåda mot Volvo bakaxel...! 1 växel framåt å resten bakåt!

Hur fan kan de va så igentligen?. Låter helt sjukt men är nog tyvär sanning

Lucif3r
20 mars 2013 · 2 214 Inlägg

Du kan ju alltid sätta bakaxeln uppochned wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang