Rödljusrace

Nipfel
20 oktober 2006 · 268 Inlägg

Som ämnet säger, ett av de roligaste man kan göra på väg hem från skola/jobb.

Och idag så hände något rent löjligt! En honda civic HB (samma som min) men med den minsta motorn på runt 75hk(enligt vv) kom å ville raca, jag me mina 125hk vann med det dubbla, så, vad är det löjligaste som  muckat race med er? smile

precision
20 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

volvo 740 turbo mot min s2 . trodde han skämta först . eller att den var ordentligt trimmad men icke . chippad till Hela 240 hk enligt honom ,hade 230hk i min då

falloutboy
20 oktober 2006 · 1 723 Inlägg

En Passat av nyare modell som tog i så det tjöt i framdäcken när jag kom med Transen. Själv orkade jag inte bry mig smile

Ikväll blev jag piskad av en ny Opel Astra OPC när jag kom med Preluden (en 88a). Han fick dock en lätt flygande start vid rödljuset men jag hängde på så det tjöt på tvåan. Haha... skiten kommer rasa om man fortsätter så här.

dusty Living in the fastlane
21 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

en fabia rs ville rejsa mot min f.d. golf vr6. en ungdom satt i sin helt nya rs eller om det var hans pappas. och oj va ledsen han blev big_smilebig_smilebig_smilebig_smile *MUAHAHAHA*

Tengu1969
21 oktober 2006 · 1 396 Inlägg

Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
JohnnyN Rutinerad medlem
21 oktober 2006 · 1 938 Inlägg

Det värsta som har velat ta ett rödljusrace mot mej var en Golf 1.6 på 74 hästar roll
och det värsta jag har velat ta ett rödljusrace mot var en EVO III på 270 hästar big_smile Men det var en jobbarkompis' bil, så det var befogat tänkte jag wink

THEBADGUY Gorgilus addictus
21 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

NiclasT skrev:
Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

Senast redigerat av THEBADGUY (21 oktober 2006)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
JohnnyN Rutinerad medlem
21 oktober 2006 · 1 938 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

Ouuuh, BUUUURNED big_smile Måste ha känts ganska jäkligt big_smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
21 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

calibra_nox skrev:

THEBADGUY skrev:
Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

Ouuuh, BUUUURNED big_smile Måste ha känts ganska jäkligt big_smile

Haha joo...de gjorde det för han, han försökte snacka bort de X antal ggr big_smile

En av hans bortförklaringar(min favorit)"Jag hade öl bagaget! De tyngde ner bakdäcken, så att fram däcken inte fick fäste!" Han hade hela ett flak i bagagetXD....

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MORT
21 oktober 2006 · 137 Inlägg

Brukar köra tvärt om faktiskt. Brukar glida runt i en Nissan Micra 1.3L sen om jag stannar brevid en fet porsche lr något likande så utmanar jag alltid. Det roliga är att jag oftast vinner, för det är sällan folk vill rejsa.

"Shackle-razzle-futzal-craz"
Jonni
21 oktober 2006 · 1 256 Inlägg

Jag körde ifrån en 9-5 Aero och en Golf GTI (Nya modellen) utanför Ullevi med min PT Cruiser GT smile dom stog o varvade  så jag la mig bakom golfen och när chansen var där körde jag om bägge 2 big_smile

Dom körde efter mig tills jag parkerade på Heden och frågade " va i h*lvete har du för motor i den " Hahah!

2.4T Med uppställt ladd!

Det är kul när en bil som e ful går riktigt bra!

Nasty Heavy Metal N' Horsepower
21 oktober 2006 · 174 Inlägg

mort såna som du blir man så jävla sur på...
jag stod brevid en GT3 vid stans mest befolkade rödljus och när det blev grönt stod jag helst still tills han började köra. man ska fan visa respekt åt dom som äger vägarna. man muckar inte med bilar som har potential att köra ifrån en med echodriving (hoppa över växlar) tongue

Alla kan köra fort rakt fram...
_JoJJe Mr JoJJe
21 oktober 2006 · 132 Inlägg

Dedär med att bli ifrånkörd av en lastbil måste ju inte kännas riktigt bra alltså tongue då jag kör varje dag med en Scania så drar man ifrån endel bilar (starten så att säga).. en jobbar kompis stod brevid mig i sin Nissan micra o ville rejsa med mig som satt i Scanian utan last då.. ojoj va han tog i med den stackars micran men tog han starten? hehe needå wink

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx
Nissan 200sx "200an" (1992)
BMW E61 550i "550in" (2006)
Alphasonic Piratpartiet
21 oktober 2006 · 339 Inlägg

det här hände min kompis och det var i och för sig en rondell och inget rödljus.
han drar på med sin opel omega kombi från en rondell, sen kommer det en scooter och kör om! tongue
Jag har mobbat honom ända sen dess tongue

Senast redigerat av Alphasonic (21 oktober 2006)

Martin 9-3 Fisketokig
21 oktober 2006 · 2 997 Inlägg

kom upp jämsides med en 740 en gång som redan stod där.

Han varvade till lite, jag gjorde samma då la han sig nästan på varvstoppet och drog iväg på 1+2 med däckskrik och blårök samt rasslande motor. Jösses vad jag fick roligt.

Han såg det nog som en bedrift att dra en Aero med sin strothög. Synd bara att jag svängde vänster i korsningen... big_smilebig_smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
ludde__mannen draminbil.nu
21 oktober 2006 · 1 382 Inlägg

När vi var på väg hem idag med polarens impreza wrx -01 så kom det upp en volvo 440 i räva och låg tajt som bävern.. Knappt att man kan säga att dom utmanade men nog tryckte dom fullt tongue

THEBADGUY Gorgilus addictus
21 oktober 2006 · 4 736 Inlägg

Johan.T. skrev:
Dedär med att bli ifrånkörd av en lastbil måste ju inte kännas riktigt bra alltså tongue då jag kör varje dag med en Scania så drar man ifrån endel bilar (starten så att säga).. en jobbar kompis stod brevid mig i sin Nissan micra o ville rejsa med mig som satt i Scanian utan last då.. ojoj va han tog i med den stackars micran men tog han starten? hehe needå wink

Många tror ju att en lastbil går jävla slött....men en tom lastbil med 500 hk+ är de rätt bra bit i wink

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
_JoJJe Mr JoJJe
21 oktober 2006 · 132 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Johan.T. skrev:
Dedär med att bli ifrånkörd av en lastbil måste ju inte kännas riktigt bra alltså tongue då jag kör varje dag med en Scania så drar man ifrån endel bilar (starten så att säga).. en jobbar kompis stod brevid mig i sin Nissan micra o ville rejsa med mig som satt i Scanian utan last då.. ojoj va han tog i med den stackars micran men tog han starten? hehe needå wink

Många tror ju att en lastbil går jävla slött....men en tom lastbil med 500 hk+ är de rätt bra bit i wink

aa absolut.. smile

Den som ingen turbo har, han åker utan bar
Nissan 200sx
BMW E61 550i "550in" (2006)
Nissan 200sx "200an" (1992)
StiFf Wankel
21 oktober 2006 · 1 080 Inlägg

THEBADGUY skrev:

NiclasT skrev:
Åkte hem från jobbet i Camaron så kom det en lastbil som skulle rejsa och det var ju lite smått kul, haha.

Känner faktiskt en som har blivit dragen av en lastbil, min kompis körde en Peugoet av något slag, stod vi ett rödljus, kom upp en Scania 500 bredvid, Scanian hade övertaget dom första 150 m, sen lyckas min kompis acc i fatt.... big_smile..behöver jag säga att min kompis skämdes?

din kompis kan fan inte köra bil haha

MDS Västerås
ventohuan Fartdåre!
21 oktober 2006 · 592 Inlägg

Detta med o bli från åkt av lastbilar ha hänt mig. Stod vid ett rödljus o upp brevid kommer en scania 580 trailerdragare utan släpet! Han varvade lite o ja i min lilla 75hk jetta tänkte nu tar ja han men de blev skit av de. Han drog ju som fan med lastbilen.


Har en lite historia till.

Låg med svärmors 855 GLT på 2+1väg i ca 100 på 90 när de kommer en Honda Civic o ligger ända upp på draget. Sen när han skulle köra om så drog ja som fan men han kom om. Sen vid nästa 2 filiga så körde ja om honom igen. O så gjorde vi några gånger o ja va uppe i ca 210 med 855:an. Gav mig sen o gick ner på 100 igen. då stack ju så klart Civicen. sen efter ca2-3 km står polisen på en rastplats med civcen. Då hade dom hastighets kontroll. ´Tycker lite synd om killen med Civicen men samtidigt va de roligt då.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang