Rödljusrace

Streckkoden
24 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Råkade ut för lite "utmaningar" av 4st både killar och tjejer som övningskörde med sina föräldrar inne i stan när jag var inne med 200an och gled..
Riktigt kul.. smile
Alltid kul med rödljusrace, snabbast upp till högsta tillåtna hastighet förståss.

Tompa_Vax Skogs Arbetare
24 februari 2007 · 413 Inlägg

Alphasonic skrev:
det här hände min kompis och det var i och för sig en rondell och inget rödljus.
han drar på med sin opel omega kombi från en rondell, sen kommer det en scooter och kör om! tongue
Jag har mobbat honom ända sen dess tongue

Hahahahaha, måste kännas

Go For It!!
Streckkoden
24 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Då är det bara att lämna bilen i garaget.... smile

Hurricane DRIVER @ HWR.se
24 februari 2007 · 621 Inlägg

MORT skrev:
Brukar köra tvärt om faktiskt. Brukar glida runt i en Nissan Micra 1.3L sen om jag stannar brevid en fet porsche lr något likande så utmanar jag alltid. Det roliga är att jag oftast vinner, för det är sällan folk vill rejsa.

Ja vet hur det känns när sånna som du står å varvar. . .
man tänker bara å Gud *suck*,
sen studsar ni iväg med det ynka lilla hjulspinn ni kan få till.

Det bästa det är att ni har motorintresse iaf. . . smile
å provar man inte, så kan man ju inte vinna heller!!!

Keep on Racing!!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Pontiac Trans Am GTA "Super Ram" (1989)
Chevrolet Sport coupé "- HOT ROD -" (1933)
BMW 330xi "7KT KUL" (2003)
Mäki Långsam Perfektionist
24 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Jag ska nog försöka ignorera alla som vill rejsa sen. Vrider upp stereon istället hehe

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
carpan
24 februari 2007 · 120 Inlägg

Fanns mycket kul läsning i denna tråd. Som SAAB-förare har man dock inte så mycket att hämta i rödljusrace. Sega växellådor i kombination med min motorik är inget att hänga i doftgranen... (Men folk som försöker dra ifrån en på motorväg eller kurviga landsvägar kan man ju ge en match i.a.f, det brukar löna sig)

Granholm Dude
24 februari 2007 · 197 Inlägg

palla vara seriös.. skulle det stå en typ supra vid ett rödljus och jag kommer i min 740 så skulle jag lätt raca.. bara för att det är skoj..

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Youngblood Billackerare
24 februari 2007 · 737 Inlägg

Hahahaha! Det var mycket rolig läsning i denna tråden. Roligast var nog killen som lämnade halva avgassystemet och sin nya japs dämparen på vägen... hahahaha! big_smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
carpan
24 februari 2007 · 120 Inlägg

Granholm skrev:
palla vara seriös.. skulle det stå en typ supra vid ett rödljus och jag kommer i min 740 så skulle jag lätt raca.. bara för att det är skoj..

Det viktiga är inte att delta utan att "det som rimmar på vinna", nämligen försvinna... smile

Owzer Rallykalle och kabeltattare
24 februari 2007 · 422 Inlägg

Finns inget roligare än att stå och varva med någon vid rödljuset för att sedan stanna kvar och se när han bränner iväg och tror att man är hack i häl tongue

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
AKKI-MRFUN
24 februari 2007 · 686 Inlägg

tycker det var roligt en gång i Karlskoga när brorsan hade sin civic type r -04 med sportfilter och catchback.. så kom det en audi TT med två killar i och i type r en satt vi tre.
dom ville raca vi frågade dom hur många hk dom har i föraren svara 280hk..
och min brorsas hade runt 220hk.. vi trodde vi skulle förlora fett mot TT.en men vi drog den med typ 4billängder..då blev man riktigt förvånad måste jag säga.

RushRacing
BMW 335 "Diskeyn" (2009)
falloutboy
24 februari 2007 · 1 723 Inlägg

det roligaste racet var mot en Volvo 740 turbo. Körde ifrån han rejält, saktade ner och såg en lila blysläde komma susande förbi. Låg efter in i en rondell och precis när han kommit ut ur rondellen blev det dubbelfiligt och så var man förbi igen... Han kämpade väl iaf smile

Fick mig en match mot en äldre S4a om jag inte minns fel. Jag spann säkert 20m och sen låg vi lika hela vägen fram till nästa rödljus. Rödljusrace med fuktig asfalt i kombination med vridstark V8 är menlöst.

Kettunen
24 februari 2007 ·

Jag stannade och väntade lungt och stilla med min fina hårdrocks musik o dunka på som fan. Då kommer det en 740 turbo som lät så inni helvete. Trodde han tappat avgassystemet. Men nej. Han hade typ 9" system och jag bara whotta fuck. Så gasa han till och jag med smile
Sen när den slog om till gult så drog jag på nått enormt och drog ifrån honom lätt tänkte jag. Sen efter ca 200 meter kommer han förbi mig i en helvetes jävla fart, Jag låg ca 170 då med och det sa bara swaaatcchhh. Så jävla paff jag blev. Lät som nitrus typ.

LocKtar Herr
24 februari 2007 · 1 722 Inlägg

Epitaph skrev:

det roligaste av allt är alla med saab som är så anti volvo så att dom orkar sitta här och skryta om att dom kört ifrån en volvo! Kom upp till sthlm så kan vi testa på riktigt!

Nej, det roligaste är att läsa denna tråd o se hur personligt alla tar sånt här... smile

omg

Hah, word. Sen att folk säger "det kom en micra me 67hk o verkligen trodde han skulle dra min 235hk superrejser!, snacka om att va övermodig..." Helt omöjligt att han i micran visste om att han förmodligen kör den slöaste bilen i världen, men tyckte det va kul att moppsa upp sej lite mot nåt han vet han åker på arslet mot:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Mäki Långsam Perfektionist
25 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Måste säga jag också att jag njuter fullt ut av läsningen big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Germax
25 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Jag raca med en S4 med min Fårt igår smile Fick stryk gång på gång.. haha jag tyckte bara de va kul o gasa! smile

EYSHU Jag älskar cab
25 februari 2007 · 73 Inlägg

jo då det är klart idag så var det en gammal taxi som ville raca hahahaha ! han åkte på pisk ^^

FloRic
25 februari 2007 · 62 Inlägg

Har inte hunnit med något kul i Fiaten ännu. Den enda bil som ville visa vad ahn gick för (tydligen) var en Saab 9-3 2.0T som gasade på för fulla muggar på motorvägen. Jag låg fint bakom han enda upp till en 200, körde om han som Saaben stod still. smile

CharlieW
25 februari 2007 · 227 Inlägg

Dom tyckte väl synd om dig och lät dig köra förbi! En orginal S60 T5 toppar på 250 blås,
tvivlar starkt på att du drog dom med din sneak saab!
det roligaste av allt är alla med saab som är så anti volvo så att dom orkar sitta här och skryta om att dom kört ifrån en volvo! Kom upp till sthlm så kan vi testa på riktigt!

en orginal saab 900 turbo toppar 250 orginal också så det var nog jämt ska du se

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
Lada Tuning Lada-missbrukare
25 februari 2007 · 566 Inlägg

Har nu ingen "röd-ljus-race" historie, men de roligaste "rejset" jag gjort, var när jag kom från "halk-övningsbanan" när vi varit dit från bilskolan med egna bilarna.. En Mercedes C180 Kompressor fick kämpa sejj genomsvettig för att komma förbi mejj å min Lada 1200.. big_smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang