3733
Sök

BILTEMAS pinnbults avdragare

755 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
Håller på å byter pinnbultar till grenröret och köpte biltemas skit för att kunna bli klar med bilen så jag kan besikta,

Har lyckats dragit ur 3st bultar, men har 3 kvar, och hylsan vill fan inte greppa på dem resterande muttrarna.

Några tips om hur jag kan göra för att den ska greppa på bultarna? eller använder jag bara den helt fel? big_smile

If you want to win, You mustn't loose.

BT
110 Inlägg
23 mars 2013
Jag brukar ta två M8-muttrar och låsa mot varandra, och sen skruva ur pinnbulten med den undre muttern.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
23 mars 2013
eccy243 skrev:
Jag brukar ta två M8-muttrar och låsa mot varandra, och sen skruva ur pinnbulten med den undre muttern.

Brukar jag med göra, om dom nu inte är helt gängpaj tongue
Senast redigerat av Marcus_89 (23 mars 2013)

755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
eccy243 skrev:

Brukar jag med göra, om dom nu inte är helt gängpaj tongue

Har försökt med detta men fanskapet ville inte lossna, då båda muttrarna började gängas ut.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
23 mars 2013
Ta 3 muttrar då och dra dom riktigt hårt mot varandra smile Massa 5-56 så kan det gå. Tyvärr blir det ju gärna att grenrörsbultarna sätter sig

755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Ta 3 muttrar då och dra dom riktigt hårt mot varandra smile Massa 5-56 så kan det gå. Tyvärr blir det ju gärna att grenrörsbultarna sätter sig

Testade även det också tongue

6 692 Inlägg
23 mars 2013
Svetstång!

De/Dem

755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Provat att värma upp dem ordentligt?

Har tyvär inget att värma med ;S

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
http://www.jula.se/mixgasbrannare-218540

Köp en sådan, har räddat mig många gånger smile

jula liggar tyvär 5mil från mig i skrivande stund, testade med att såga ett spår i bulten och försökte med en flatmejsel och nyckel men det gick inte, började dra sönder bulten istället.

Min satans hylsa vill inte fungera, har ingen svets eller brännare.... mutterfanskap går inte på nu då gängan är slut

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
23 mars 2013
Okej, surt hmm En rejäl rörtång?

755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Okej, surt hmm En rejäl rörtång?

har 1 liten 5"?!? som ligger försökt använt den men för liten så den glider bara på muttern, ligger en rostig jävla 21"are har inte testat med den ännu, man kanske ska ge den ett försök?

755 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
så fick ut den nu med hjälp av spåret jag gjorde och en slagborr big_smile man tackar för all hjälp man fick!

Sök