200sx Driftingbil S-W-A-T.se | Slutet av en tidsödande drifter |

Fullspecad dritfingbil, laglig för gatan med inreggad fullbur och besiktigad som den står i nuläget. Finns inte mycket mer att säga,utan kika in min tråd. Bjuder på mycket mot och medgångar.(mest motgångar)
  • 94 Följare
  • 66 052 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 juli 2014
Railow We All Have A Story To Tell
11 juli 2013 · 269 Inlägg

Ser intressant ut ! Ska följas (:

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Scoore
12 juli 2013 · 829 Inlägg

Railow skrev:
Ser intressant ut ! Ska följas (:

Ha'de

Tackar smile

Ja de händer mer snart när jag får tummen ur,och kan börja bygga denna. Går lite i tankar på om jag verkligen ska regga den eller ej..

Om jag inte reggar den,så får jag lov att kapa främre delen av buren och göra den skruvbar isåfall..

Ska jag regga med buren så måste jag byta stolarna,byta turbon,byta avgassystem,lyktor och säkert något mer..

Slipper även kostnaden för allting om jag skippar det,och det onödiga arbetet smile

Bjuder på en bild där jag ryker med framhjulen också wink

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1052580_524621160930710_852348281_o.jpg

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
I_am_lost1 system7
12 juli 2013 · 737 Inlägg

varför måste du kapa buren? yikes

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Scoore
12 juli 2013 · 829 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
varför måste du kapa buren? yikes

Tanken där var att kapa främre delen och göra den möjlig att skruva i efter en besiktning. Buren bakom sätena kommer sitta kvar för det ska gå igenom utan problem. Bilen är reggad för 1passagerare så baksätet original får inte användas av personer..

Antingen det eller regga men då får jag byta en hel del saker och reggningen kostar med. hmm

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
A-Klingberg
12 juli 2013 · 15 Inlägg

mycket kul tråd, följer denna! wink

Railow We All Have A Story To Tell
13 juli 2013 · 269 Inlägg

Skulle kört på att kapa främre av delen,de är ju kul att få köra med sin bil på gata wink

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Scoore
14 juli 2013 · 829 Inlägg

Adam: tackar smile får sladda lite på örebroträffen ifall jag kör denna smile

Railow: jo men den var tänkt att regga in med fullbur först :-P

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Scoore
14 juli 2013 · 829 Inlägg

Tog mig ner i garaget idag,men kände verkligen att jag var opeppad.. hann dock koppla in bredbandslambdan.
Snart dags att riva toppen,byta turbo och lite smått och gott.
Japsdämparen kommer även tas bort.. är så Jävla trött på skiten.. Svenssondämpare mer eller mindre,så blir dubbla 3" eller 4" rakt ut.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/191234_10151730394365733_1999712216_o.jpg

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
A-Klingberg
14 juli 2013 · 15 Inlägg

det ska bli kul och se! hoppas jag hinner fixa mitt grenrör  wink

Scoore
15 juli 2013 · 829 Inlägg

A-Klingberg skrev:
det ska bli kul och se! hoppas jag hinner fixa mitt grenrör  wink

big_smile

Jadå de tror jag du fixar smile
Jag kommer ha ett original liggandes då jag ska byta till extraktor om inte annat tongue
Men din bil funkar ju som tur är med grenröret fortfarande,dock inte optimalt.

Kommer ta med den där kåpan över tändspolarna på örebroträffen med wink

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Fadde_e30
15 juli 2013 · 462 Inlägg

Mysigt projekt! Hur många hk ligger motorn på nu?

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Scoore
15 juli 2013 · 829 Inlägg

Fadde_e30 skrev:
Mysigt projekt! Hur många hk ligger motorn på nu?

Tackar smile

Gissningsvis är det 250häst i den med steg 2 och 1bars ladd. inget jag orkat spekulera i för tillfället,men vet att det räcker inte till riktigt för det jag vill göra . smile

Har EVENTUELLT ett kul projekt i vinter för motorn;men inget som gått igenom än så låter det vara osagt tills jag fått klart det smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Fadde_e30
15 juli 2013 · 462 Inlägg

Scoore skrev:

Fadde_e30 skrev:
Mysigt projekt! Hur många hk ligger motorn på nu?

Tackar smile

Gissningsvis är det 250häst i den med steg 2 och 1bars ladd. inget jag orkat spekulera i för tillfället,men vet att det räcker inte till riktigt för det jag vill göra . smile

Har EVENTUELLT ett kul projekt i vinter för motorn;men inget som gått igenom än så låter det vara osagt tills jag fått klart det smile

Okej okej! klart 250 räcker till för att leka med, vet inte riktigt hur stark din är på 3an men om den är lite slö där så kan det behövas några hästar extra. Men detta ska följas, får hoppas på ett motor projekt också då smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Scoore
15 juli 2013 · 829 Inlägg

Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Fadde_e30
15 juli 2013 · 462 Inlägg

Scoore skrev:
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf.. smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Scoore
15 juli 2013 · 829 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

Scoore skrev:
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf.. smile

M50? smile

Det blir 6a för min del också om planerna går igenom,men bara en 2liters.. Räcker dock till big_smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Fadde_e30
15 juli 2013 · 462 Inlägg

Scoore skrev:

Fadde_e30 skrev:

Scoore skrev:
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf.. smile

M50? smile

Det blir 6a för min del också om planerna går igenom,men bara en 2liters.. Räcker dock till big_smile

nepp m20 blir det. Har planer för m30 3,5L till nästa sommar men har nästan allt jag behöver för att få ihop m20in så kör på den ist.. smile Det som gjorde att jag inte hade råd var att jag vill köra på smida stakar ist för m50 stakarna (lite grövre än m20) sen kostade sprutet mer än jag tänkt osv.. Med rätt grejer på 2 liters får man ut bra med hästar wink har 2 st m20 2.0 som jag vill bli av med yikes

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Scoore
15 juli 2013 · 829 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

Scoore skrev:

Fadde_e30 skrev:

Jopp brukar vara så, hade tänkt att bygga en 2,7L motor tills den här sommaren som jag tänkt få ut 500-600hk ur, men pengarna räckte inte till för min del så håller på att få i en 2,5L oööpnad med turbo nu, så får hoppas den är något stark på 3an iaf.. smile

M50? smile

Det blir 6a för min del också om planerna går igenom,men bara en 2liters.. Räcker dock till big_smile

nepp m20 blir det. Har planer för m30 3,5L till nästa sommar men har nästan allt jag behöver för att få ihop m20in så kör på den ist.. smile Det som gjorde att jag inte hade råd var att jag vill köra på smida stakar ist för m50 stakarna (lite grövre än m20) sen kostade sprutet mer än jag tänkt osv.. Med rätt grejer på 2 liters får man ut bra med hästar wink har 2 st m20 2.0 som jag vill bli av med yikes

Aha okay smile Kul att någon fortfarande vågar ge sig på de motorerna. jag hade faktiskt valt m50 jag pga min upplevelse med m20 senast haha.. Ticketitick wink

Jo men smitt är ju roligt smile Mjo sprut är inte billiga.. vilket valde du?

Ja den motorn jag är ute efter är ju iaf mer varvvillig än 2,5liters som är nästa steg smile Som sagt så återstår det lite att se om man hinner skaffa den .. Löning är ju en bit bort liksom sad

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Grod4n Skruvar på allt!
16 juli 2013 · 30 Inlägg

Scoore skrev:
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Men skulle du inte kunna byta utväxlingen i bakaxeln så den kanske orkar lite på 3an ändå? lite budget jag vet men vem har cash till ALLT? tongue

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...
Scoore
16 juli 2013 · 829 Inlägg

Grod4n skrev:

Scoore skrev:
Det räcker till för lek de gör det,men 3an är som sagt boven i det hela.. Lite trött är den på den växeln,men 2an går varvet runt på gröndal åtminstone. smile Om jag ska ha mer effekt i denna så är det steg 3 som gäller,plus att jag får kanske lite mer kräm urplockat med nya turbon som ska monteras smile

Tackar smile Kommer uppdatera så fort jag gör något i garaget med den big_smile
Ja jag hoppas med,för det kommer bli ett kul motorbyte isåfall wink

Men skulle du inte kunna byta utväxlingen i bakaxeln så den kanske orkar lite på 3an ändå? lite budget jag vet men vem har cash till ALLT? tongue

Nä de kostar en del att få tag på en vettig diff som låser,och har en bra utväxling för det smile

Det är iaf spikat vad jag kommer bygga i vinter motormässigt smile

Senast redigerat av Scoore (16 juli 2013)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang