200sx Driftingbil S-W-A-T.se | Slutet av en tidsödande drifter |

Fullspecad dritfingbil, laglig för gatan med inreggad fullbur och besiktigad som den står i nuläget. Finns inte mycket mer att säga,utan kika in min tråd. Bjuder på mycket mot och medgångar.(mest motgångar)
  • 94 Följare
  • 66 044 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 juli 2014
Grod4n Skruvar på allt!
16 juli 2013 · 30 Inlägg

det är väl bara och ha samma typ av låsning du har nu wink

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...
Scoore
16 juli 2013 · 829 Inlägg

Grod4n skrev:
det är väl bara och ha samma typ av låsning du har nu wink

Går ju men fick jag välja skulle jag inte vilja ha den låsningen smile Men som sagt. är inte enbart pga att jag vill ha högre växel när jag driftar jag byter motor.
Jag vill ha ett annat register,mer bottendrag. smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Grod4n Skruvar på allt!
16 juli 2013 · 30 Inlägg

jo jag vet tänkte mer som en snabb lösning nu det som är kvar utav säsongen. fast bygga bättre motor till nästa e ju klart bättre

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...
Scoore
16 juli 2013 · 829 Inlägg

Grod4n skrev:
jo jag vet tänkte mer som en snabb lösning nu det som är kvar utav säsongen. fast bygga bättre motor till nästa e ju klart bättre

Ja nej det är ju inte mycket kvar nu av säsongen,så jag kör på det jag har detta år och ger mig på nya utmaningar tills nästa smile
Har ju lite att göra innan nästa körning också,men grejorna är på G.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Scoore
16 juli 2013 · 829 Inlägg

Fick svar nu från Teknisk support på besikta bilprovning,att jag troligtvis inte kommer gå igenom besiktningen med halvbur heller då jag redan har föreläggande om reg.besiktning för just buren.. Det sög ju rätt hårt,så det får väl bli att jag återställer bilen med turbo och allt för att få igenom den.. Mycket arbete bara för den grejen,men jag är så pissed off och trött på detta...Nu ska den fan igenom!

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Railow We All Have A Story To Tell
16 juli 2013 · 269 Inlägg

Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Scoore
16 juli 2013 · 829 Inlägg

Railow skrev:
Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu smile

Ha'de

Ja faktiskt hmm
Tackar. Behövet all pepp jag kan få. Ligger jag i så kommer bilen vara reggad nästa vecka.  Får rappa på lite.
Tänkte ge mig på turbon imorgon eftermiddag.! smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Railow We All Have A Story To Tell
17 juli 2013 · 269 Inlägg

Scoore skrev:

Railow skrev:
Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu smile

Ha'de

Ja faktiskt hmm
Tackar. Behövet all pepp jag kan få. Ligger jag i så kommer bilen vara reggad nästa vecka.  Får rappa på lite.
Tänkte ge mig på turbon imorgon eftermiddag.! smile

Låter kanon! Kör hårt så du får igenom den så snabbt som möjligt så du kan ut och köra lite i alla fall innan det blir höst wink

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Scoore
17 juli 2013 · 829 Inlägg

Railow skrev:

Scoore skrev:

Railow skrev:
Tråkigt att det inte gick med buren. Kämpa på så den blir godkänd nu smile

Ha'de

Ja faktiskt hmm
Tackar. Behövet all pepp jag kan få. Ligger jag i så kommer bilen vara reggad nästa vecka.  Får rappa på lite.
Tänkte ge mig på turbon imorgon eftermiddag.! smile

Låter kanon! Kör hårt så du får igenom den så snabbt som möjligt så du kan ut och köra lite i alla fall innan det blir höst wink

Ha'de

Jodå jag ska köra hårt som fan nu!

Tappade mycket pepp när det var så mycket krångel..och jag har varit stressad som fan på sista tiden så sömnlösheten gör inte att man orkar så mycket.. Dock blir det ju inte mindre att göra om man aldrig kommer igång från början.

Ikväll SKA jag ner,och nuvarande turbon SKA bort! Kanske man kan få sig en natts hyfsad sömn åtminstone smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
A-Klingberg
17 juli 2013 · 15 Inlägg

Låter bra! Ta med kåpan då, visst är det den 3/8? Om du har ett grenrör över hemma ta gärna med det utfall jag inte har hunnit fixa den smile

I_am_lost1 system7
18 juli 2013 · 737 Inlägg

Scoore skrev:

I_am_lost1 skrev:
varför måste du kapa buren? yikes

Tanken där var att kapa främre delen och göra den möjlig att skruva i efter en besiktning. Buren bakom sätena kommer sitta kvar för det ska gå igenom utan problem. Bilen är reggad för 1passagerare så baksätet original får inte användas av personer..

Antingen det eller regga men då får jag byta en hel del saker och reggningen kostar med. hmm

om jag inte mins fel så behöver du bara göra så det är lätt att ta sig in och ut ur bilen och skydda buren bra så man inte kan slå i huvudet, och så besiktar man buren vid sidan om? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Scoore
18 juli 2013 · 829 Inlägg

Adam: hmm osäker på vad du menar med 3/8. Är en original kåpa över tändspolarna så :p

I_am_lost1: tyvärr var det inte så enkelt.  När man reggar buren reggar man om hela bilen. Allt ska egentligen vara original men jag fick tillåtelse med mina dämpare, hjul och intercoolerkit.

Kan nämna att sen igår är turbon borta från bilen smile idag smackar jag dit t25 och sen är reggningen en tidsfråga.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Scoore
23 juli 2013 · 829 Inlägg

Nu är bilen återställd till original motormässigt. Nu är den klar för reggning och det ska bokas imorgon big_smile


https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1072525_10151748962355733_11214279_o.jpg

För er som har ansiktsbok kan se ett klipp på slöturbon här: https://www.facebook.com/photo.php?v=10 … 5182738468

Nu taggar jag resten!! Ska bli sweet! big_smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Crxkoffe
23 juli 2013 · 847 Inlägg

Den maffigaste militärbilen ;-)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Scoore
23 juli 2013 · 829 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Den maffigaste militärbilen ;-)

Haha kan hoppas wink

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Scoore
24 juli 2013 · 829 Inlägg

Fuck..

Var ner och skulle boka tid idag.. Han som reggar har semester till V.33 sad Jag får väl ta en besiktning så den får köras iaf till Örebroträffen.. Den ska visas så sponsorn ser att den är ute också. smile Får ta en efterkontroll på den sen.. Kommer jag likförbannat få oavsett så smile

Bjuder på dessa i väntan på besiktning..

Bee*r

http://www.youtube.com/watch?v=EFjLSZci1vA

Provtur igår med originalturbo så allt fungerar. smile

http://www.youtube.com/watch?v=NbTEFEmN1kQ

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
lattmjolk1
25 juli 2013 · 31 Inlägg

Finns det ingen annan stad i närheten med besiktningsman som gör registreringsbesiktning? vad jag fattat det som så har denna person en del närliggande städer men det bör ju finnas någon annan stad där de inte har semster smile

Scoore
27 juli 2013 · 829 Inlägg

lattmjolk1 skrev:
Finns det ingen annan stad i närheten med besiktningsman som gör registreringsbesiktning? vad jag fattat det som så har denna person en del närliggande städer men det bör ju finnas någon annan stad där de inte har semster smile

Inte i närheten. Och ska jag åka till t.ex Örebro och regga så vet jag inte vad de säger om resten av delarna,tex IC kittet,coilovers etc.
Dumt att chansa menar jag,och kanske förlora pengar på att göra en ombesiktning bara för det. Har ju än så länge inte betalat något för de gånger jag varit in smile

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
A-Klingberg
27 juli 2013 · 15 Inlägg

Snart så blire lite lek i Örebro! wink

Mattyyy DMNDphoto
4 augusti 2013 · 727 Inlägg

Hade missat att du har projekt här. Självklart kommer det följas! smile

Som sagt så får du säga till om du behöver hjälp med något smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang