2922
Sök

Chevelle 1970 "ChevelLs1"

Chevelle 70 Pro touring projekt med LS1 och luftfjädring.... Uppstart på sidan 35

510 562 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2018
718 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
#701
Djo skrev:
Vart bra smile

Är det en Volvo servo pump du använder ?

Nix, orginal Cheva big_smile

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
21 maj 2015
Trådstartare
#702
69Camino skrev:
Snart klar, ser det ju ut som :-) "lite" strul med servot där. Hoppas att det inte läcker med det arbetet "bara" för att få den på plats

Det får vi verkligen hoppas! mad

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

10 164 Inlägg
21 maj 2015
#703
Mangaloranga skrev:
Djo skrev:
Vart bra smile

Är det en Volvo servo pump du använder ?

Nix, orginal Cheva big_smile

Okej locket ser exakt ut som Volvo hade ett tag bla min 240 smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

100 Inlägg
22 maj 2015
#704
Roligt bygge och du har ett sinne för detaljer smile Kommer följas

Lincoln.. to good for presidents

718 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
#705
Hallåj!

Ni trodde säkert att jag gett upp?

Nix!
Har bara haft ont om tid att vara i garaget....

Siktar på att kunna ruppa runt byn så småningom, så jag försöker göra klart allt som behövs för det.

Hade i princip gjort klart mittkonsollen för några månader sedan och nu skulle jag bara montera den så jag kunde få växelvajer och spak på plats.

Men när jag sätter dit konsolen blir jag lätt skeptisk!
Hur har jag tänkt?

Den ser ju ut som en koloss!

Bara börja om från börja om från början.
Hade även problemet hur jag skulle komma åt säkringsdosan för motorelektroniken när konsolen väl är monterad.

Lite klurande så kom jag fram till denna lösning:

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150704_131332_zpss7siyffs.jpg

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150704_131342_zpsr8y86e7x.jpg

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150704_131147_zpsbvcjndrr.jpg

Vart riktigt bra tycker jag.

Sedan minskade jag ner storleken på hela konsolen och tog bort armstödet mellan sätena.
Kapade ner den så att skärmen kommer en bit under instrumentbrädan istället för att ligga plant som på den första varianten.

Allt detta sammantaget ger ett mycket smäckrare utseende i mina ögon

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150709_142801_zps1zmp88qg.jpg

Jämfört med den förra

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20140816_223557_zpsgpxg41bt.jpg

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

303 Inlägg
10 juli 2015
#706
Mangaloranga skrev:
Vart riktigt bra tycker jag.

Det tycker jag med. Starkt gjort att göra om när du inte blev nöjd.

66 Inlägg
10 juli 2015
#707
Ser bra ut!

Det enda som är säkert är att alla ska vi dö.

718 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
#708
Tackar!

Byggde ett fäste för växelspaken idag.
Sånt som tar tid men inte syns....

Stadigt vart det iaf 😊

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150710_211706_zpscnkgh0qi.jpg

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

560 Inlägg
10 juli 2015
#709
sååååja !!... mycket snyggare o kommer bli svin fett!!


22 Inlägg
16 juli 2015
#710
Ger upp gör man väl aldrig däremot kan det gå mycke tid till projektering och funderande gärna över en öl! big_smile
Blir fint, beställer en till Camaron å....

718 Inlägg
16 augusti 2015
Trådstartare
#711
Jag inser nu att det var ett tag sedan jag uppdaterade! neutral

Det har ju varit semester, med allt vad det nu innebär med resor och annat....

Har iaf hunnit med att få lite tid i garaget.

Har gått och dragit mig för att tagga i höger bakskärm som hade en lite konstig form.
Då bilen är iordningjord för lack i USA är man ju lite skeptisk.

Och misstankarna var korrekta...., sad

Ca 7mm spackel slipade jag bort innan jag kom ner till plåten!

Min första tanke var att hör är det bara att beställa en ny skärm.
Men efter att jag slipat ner svetsfogarna (som var helt oslipade, men kompenserade med spackel), så var det nog inte så farligt.
Så det blir riktning och tennspackling....

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150724_111033_zpscv9u5coh.jpg

Och som ett litet sidoprojekt har jag byggt mig en karosserisnurra

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150804_182216_zps5mmvbjkr.jpg

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150805_125523_zpspkhhb3ol.jpg


http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20150806_143127_zpsj0p6dzgm.jpg

Blir bra att ha när det är dags att blästra och lacka underredet!

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

10 164 Inlägg
16 augusti 2015
#712
Lagningen såg ju inte så illa ut för att vara USA men fan att spackla upp istället för att slippa svetsfogar då har man skaffat sig merjobb haha.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 215 Inlägg
16 augusti 2015
#713
skönt att det var åt det hållet iaf! så slipper du byta skärm (Y)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

718 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
#714
Kanske dags att göra en uppdatering... 😳
Är över 2 månader sedan sist...

Har legat på latsidan ordentligt sista tiden, dags att ta sig i kragen!

har inga bilder med denna uppdatering, men detta har hänt sedan sist:

Karossnurran är klar och målad samt hydraulik är monterade.

Lite småfix är gjort på bilen i övrigt, MEN!

Idag har jag suttit i bilen och rullat ett par hundra meter för egen maskin 😄
I princip så funkade allt som jag hoppades att det skulle göra.

Har en läckande oljetrycksgivare som sölar ner som bara den, men enkelt att åtgärda när motorn är ur.

Lackeraren har varit förbi idag också.
Får vi bara hyra en lackbox så finns det chans att det blir lack mellan jul/nyår om jag bara hinner klart med allt som ska göras innan dess.

Har lite smågrejer jag vill ha klart innan jag börjar riva ner bilen å sätter upp karossen i snurrställningen.

Men ska försöka vara lite flitigare ett tag framöver nu!

Vem vet, kanske bara blir någon vecka till nästa uppdatering! 😉

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

10 164 Inlägg
25 oktober 2015
#715
Låter fint det och en updatering låter ej fel smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

718 Inlägg
30 oktober 2015
Trådstartare
#716
Har bara blivit någon liten stund här och där sista dagarna.

Har renoverat dörrgångjärnen med nya bussningar och ny färg då dom var lite "slappa" innan

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Mobile%20Uploads/20151027_192918_zpskbesy0cn.jpg
http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Mobile%20Uploads/20151027_190306_zpsvffinaej.jpg
Å så här blev dom renoverade

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Mobile%20Uploads/20151029_183520_zpsexyh0zms.jpg
http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/Mobile%20Uploads/20151029_185816_zpsjsc8azmn.jpg

Just nu håller jag på med justeringar av dörrar/skärmar/huv och front för att se vad som behöver göras åt alla springor.
Sedan blev det så ändå att jag byter höger bakskärm.
Den är beställd av Partco och dyker upp nästa vecka, så då blir det kapa och svetsa... 😕

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

192 Inlägg
4 november 2015
#717
Tjena!
Tittade igenom ditt projekt och ser sinnes och grymt ut! 
Har då en snabb fråga.  Vad använde du för färg på instrumentpanelen och vad gjorde du för att förbereda det innan lackering?
Har planer själv att renovera panelen till Caminon nu i vinter. 
Skulle varit tacksam för hjälp big_smile


718 Inlägg
6 november 2015
Trådstartare
#718
Dragonloor skrev:
Tjena!
Tittade igenom ditt projekt och ser sinnes och grymt ut! 
Har då en snabb fråga.  Vad använde du för färg på instrumentpanelen och vad gjorde du för att förbereda det innan lackering?
Har planer själv att renovera panelen till Caminon nu i vinter. 
Skulle varit tacksam för hjälp big_smile

Jag använde Würths acrylcleaner för att rengöra med och deras satinsvarta sprayfärg.
Blev grymt bra, men jag vet ännu inte hur slitstyrkan blir....

Spraya tunt ett par lager. Lägger du för tjockt förstör du "ådringen".

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

192 Inlägg
7 november 2015
#719
Mangaloranga skrev:
Dragonloor skrev:
Tjena!
Tittade igenom ditt projekt och ser sinnes och grymt ut! 
Har då en snabb fråga.  Vad använde du för färg på instrumentpanelen och vad gjorde du för att förbereda det innan lackering?
Har planer själv att renovera panelen till Caminon nu i vinter. 
Skulle varit tacksam för hjälp big_smile

Jag använde Würths acrylcleaner för att rengöra med och deras satinsvarta sprayfärg.
Blev grymt bra, men jag vet ännu inte hur slitstyrkan blir....

Spraya tunt ett par lager. Lägger du för tjockt förstör du "ådringen".

Aaha!    Du kommer inte ihåg vart du beställde dessa?  Kanske man själv skulle testa samma smile


718 Inlägg
7 november 2015
Trådstartare
#720
Glid in på närmaste Würthbutik vet ja... 😉

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119


Sök