Tycker du skall handla en symaskin med gå fot så kan jag låna den av dig senare 😃
Kan tänkas att jag redan har en....
Köpte en 80-tals Pfaff. Lite kraftigare hobbymaskin kan man väl säga att det är.
Vi får väl se hur den klarar vinyl och grov dekortråd....
Har den en sådan gå fot som typ promenerar över tyget blir det säkert bra. Har själv en med vanlig fot och då blir det problem att få jämna längder mellan stygnen eller vad det nu heter för den kan inte mata så bra.
Tycker du skall handla en symaskin med gå fot så kan jag låna den av dig senare 😃
Kan tänkas att jag redan har en....
Köpte en 80-tals Pfaff. Lite kraftigare hobbymaskin kan man väl säga att det är.
Vi får väl se hur den klarar vinyl och grov dekortråd....
Har den en sådan gå fot som typ promenerar över tyget blir det säkert bra. Har själv en med vanlig fot och då blir det problem att få jämna längder mellan stygnen eller vad det nu heter för den kan inte mata så bra.
Har upplevt samma med vanlig maskin, så jag köpte en med vandrande pressarfot. 😊
Idag drog jag igång med sykurs, och det är jag själv som är läraren 😁
Startade med att doktorera i ämnet trådspänning och justering...
Efter lite tester gav jag mig på en rak fransk söm som faktiskt blev riktigt bra!
Så jag tänkte då att det här var ju inte så svårt och gav mig på lite mer avancerade former. Det visade sig då att det tydligen blir mer avancerat syande då också?!? 😄
Är ändå nöjd med resultatet eftersom jag nog inte suttit vid en symaskin sedan mellanstadiet (å de börjar vara ett tag sen nu...)
Så jag tänkte då att det här var ju inte så svårt och gav mig på lite mer avancerade former. Det visade sig då att det tydligen blir mer avancerat syande då också?!? 😄
Är ändå nöjd med resultatet eftersom jag nog inte suttit vid en symaskin sedan mellanstadiet (å de börjar vara ett tag sen nu...)
Snyggt! Tror även man ska lägga ner en j-vla massa jobb på efterarbetet när man väl klär/klätt saker så det är ordentligt sträckt överallt Ser så trist ut i påkostade bilar när dom köpt nya klädslar och det inte riktigt fyllt ut i alla hörn och så
Jädrans vad fina sömmar, spikrak och perfekt avstånd mellan varje maska eller vad det nu kan heta. Du får nog komma till Haparanda så bjuder jag på någon pilsner senare och ta med symaskinen ☺