Fick helt plötsligt hjälpa av Krashwille, som också finns här på Garaget, och en granne ikväll så jag kastade om planerna från ljudisolering till dörrmontage...
Man är ju som känt livrädd för att göra någon lackskada på bilen, så jag proppade ordentligt med maskeringstejp och lätthäftande skyddsplast (kanonbra grej för alla som gör liknande montage!)
![http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20160824_190612_zpsmaznmuqg.jpg]()
![http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20160824_190617_zpsnxrzjt3s.jpg]()
I väntan på att hjälpen skulle anlända fick sig skruvarna till gångjärnen en dos färg
![http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20160824_173700_zpssy0vm7v6.jpg]()
![http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20160824_174129_zpsadlhtryr.jpg]()
Den som någon gång justerat in dessa as till dörrar vet hur extremt svårt och enerverande det kan vara!
Så jag klurade ut denna lösning ( som jag helt säkert inte är ensam om)
Gjorde innan sista demonteringen så att jag med dörrarna perfekt monterade borrade 4 hål i varje gångjärn (2 på dörrsidan och 2 på karossidan) genom gångjärn, plåt och den rörliga plattan i karossen.
På så sätt skulle jag kunna sätta tillbaka dörren i exakt samma position igen....
Älskar när teorier funkar i praktiken!!!
Tog väl några minuter per dörr att sätta dit dom och dom sitter perfekt på första försöket!
![http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/20160824_205121_zpsw2hlxc8p.jpg]()
Nästa steg blir att börja ljudisolera med dynamat som jag egentligen hade planerat ikväll.
Men det är sjukt skönt att ha 2 dörrar och en baklucka mindre liggandes på garagegolvet.
Man är ju tillräckligt nervös att röra sig där inne som det är...