Köpråd: Bil med bra acceleration

Xuri One Man Clan
3 maj 2013 · 4 287 Inlägg

s60T5 med ett chip å avgas så rullar du förbi 300 hästar utan problem.
pigga å pålitliga bilar. å de finns potential för mer effekt om lusten finns senare i framtiden.
billiga å försäkra å drar inte extremt mycket.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
xXSammy
3 maj 2013 · 6 571 Inlägg

ackee22 skrev:

fantomen skrev:
Focus ST170 med sexväxlad låda...

inte jätteroligt med automat tyvärr är ju ute efter accelerationen och den vet man ju är mycket härligare med manuell!

Fords RS och ST varianter är manuella.. Fantomen syftade på att du skulle välja den 6 växlade.

De/Dem
caromania Forummoderator
3 maj 2013 · 9 296 Inlägg

heltsonika skrev:

caromania skrev:
Äh, ska man fläska på så ska man. Jaguar XJR. Glömmer aldrig klippet där Clarkson kör ifrån allt på strippen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZhEMEVlIeo4

Snacka om Brittisk TV-produktion. En anledning till att man ska ta Top Gear med en stoor nypa salt.

Klart man inte ska titta på Top Gear som konsumentvägledning men xjr är en snabb bil. Tveklöst.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
3 maj 2013 ·

caromania skrev:

heltsonika skrev:

caromania skrev:
Äh, ska man fläska på så ska man. Jaguar XJR. Glömmer aldrig klippet där Clarkson kör ifrån allt på strippen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZhEMEVlIeo4

Snacka om Brittisk TV-produktion. En anledning till att man ska ta Top Gear med en stoor nypa salt.

Klart man inte ska titta på Top Gear som konsumentvägledning men xjr är en snabb bil. Tveklöst.

Det gjorde jag, Jezza avskyr Prius....måste alltså vara ett klockrent köp. big_smile

XJR 4.0 Supercharged 0-100 på 5.6s 370hk 525Nm, -goes like sting- och är således accelarationssnabbare än de övriga i det uppradade startfältet.

TS: Titta på en sådan här?
http://www.cars-data.com/en/mercedes-e- … pecs/23996
rostbenägna annars hållbara slädar med hyfsad accelaration och mkt komfort samt lyxkänsla, spec i avantgardeversionen.

SportPilot Ubåtsingenjör
5 maj 2013 · 7 232 Inlägg

ackee22 skrev:

CHEEVA skrev:

Tompisen skrev:
Hur rolig är en 540 automat då? Visst hittar du en manuell så är det inte dåligt men det är ju ingen bra acceleerationsbil. Och trim till den kostar skjortan..
Roligare med turbobil, när turbon väl kickar in så går den lös på båda hjulen och känns som en orgasm hahah big_smile

skit skoj med en automat.. behöver inte trimma eller vänta på turbo, bara stämpla gasen och du har din orgasm

Jobbigt att bygga egen turbo för en okunnig och vet inte va jag ska leta efter i övrigt...
Kanske en Audi s3?

förstår inte.. ska du bygga en egen turbo ? lika bra med en stabil sugis, inte lika mycket som kan strula

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
5 maj 2013 ·

CHEEVA skrev:

ackee22 skrev:

CHEEVA skrev:

skit skoj med en automat.. behöver inte trimma eller vänta på turbo, bara stämpla gasen och du har din orgasm

Jobbigt att bygga egen turbo för en okunnig och vet inte va jag ska leta efter i övrigt...
Kanske en Audi s3?

förstår inte.. ska du bygga en egen turbo ? lika bra med en stabil sugis, inte lika mycket som kan strula

Bli inte svårt chockade nu kära forumskamrater, detta är ett lätträknat tillfälle, jag håller med CHEEVA till fullo i denna fråga roll

Det som inte finns kan heller inte krångla, en turbo är inte sällan upphov till problem eller extra kostnader.

En sådan MB som jag tidigare föreslog E430 W210 vilket budgeten räcker gott och väl till är en relativt snabb bil med erkänt hög byggkvalite och strålande komfort, dock -viss- rostbenägenhet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang