Longcats Golf MKIV GTI stance projekt -NERE PÅ BACKEN! :D

En Golf MK4 GTI som ska få lite stance och annat som förfinar den! :)
  • 55 Följare
  • 59 694 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 september 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
17 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:

almqvist__89 skrev:

longcat skrev:
problemet var nog att den däckfirman inte ens ville prova tror jag, eftersom den andra däckfirman klarade det på första försöket med båda fälgarna bak och de hade aldrig gjort det förut heller.. så jag tror det hela handlade om att ens vilja ge sig in på det tongue men nu har jag ju hittat min verkstad som fixxar allt åt mig smile

Aa dom vågar la inte prova nått nytt eller så vill dom slippa betala ifall det händer nått tongue Gött att det löste sig iallafall, kommer bli fett wink

jo jag hoppas att det blir fett! om vädret är bra imorn så blir det montering av coils, tror jag borde plocka bort hjälpfjädrarna redan nu innan jag monterar coilsen för säkerhets skull smile

Tänk då på att inte sänka för mycket fram så det inte tar i ramen. Vore oturligt ifall du körde av drivaxeln innan wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

Coils!

Jaha, har varit lite dålig på updates, men här kommer iallafall en resultatsbild efter helgens jobb!
coilsen fram sitter äntligen där, K-hämmaren är bortkapad och jag hämtar upp fälgarna i eftermiddag från däckgubbarna på Gummicentralen Ivarssons i årsta smile
Mindre prat nu så ni får se bilden! wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-2054a8f94cb6d38e172cc63b1f276057.jpg
och ja, bilen är smutsig och väldigt hög bak, tänkte skruva ner den bak i helgen så får vi se vart vi hamnar, jag känner mig just nu väldigt lättad över att coilsen sitter på, bakdäck är krängda och framdäck blir krängda just nu. så i helgen kommer det nog en större update med nya fälgarna på och bra mycket lägre bak om allt går som det ska smile

kom med lite kommentarer nu så jag får upp suget lite extra att jobba med den!
Hörs i helgen! smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 maj 2013 · 3 519 Inlägg

Nice!
Har du hålborrat också?
När plockar du bort huvförlägaren/ögonlocken? wink

Senast redigerat av Mr_M_ (21 maj 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:
Nice!
Har du hålborrat också?
När plockar du bort huvförlägaren/ögonlocken? wink

hålborrat har jag inte gjort, men har inte märkt att det har tagit i heller, så tror det är lungt så som den är nu, får kolla in under någon dag och se hur mycket plats det är kvar!

plockar kanske bort det i helgen om jag hinner! wink annars kommer det snart!

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:
Nice!
Har du hålborrat också?
När plockar du bort huvförlägaren/ögonlocken? wink

hålborrat har jag inte gjort, men har inte märkt att det har tagit i heller, så tror det är lungt så som den är nu, får kolla in under någon dag och se hur mycket plats det är kvar!

plockar kanske bort det i helgen om jag hinner! wink annars kommer det snart!

Tog du bort hjälpfjädrarna på en gång som du sa? Och hur mkt har du sänkt?
Du kanske inte har åkt på sån dålig väg än att det märkts av smile
Good smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:
Nice!
Har du hålborrat också?
När plockar du bort huvförlägaren/ögonlocken? wink

hålborrat har jag inte gjort, men har inte märkt att det har tagit i heller, så tror det är lungt så som den är nu, får kolla in under någon dag och se hur mycket plats det är kvar!

plockar kanske bort det i helgen om jag hinner! wink annars kommer det snart!

Tog du bort hjälpfjädrarna på en gång som du sa? Och hur mkt har du sänkt?
Du kanske inte har åkt på sån dålig väg än att det märkts av smile
Good smile

yes, hjälpfjädrarna åkte av, det var ju lika bra å göra det direkt!
det finns mycket kvar att sänka på coilsen, tycker nästan att det käns som om det är för mycket kvar på coilsen, som om något inte riktigt stämmer, men vi får se hur länge det håller, kan fota i helgen så får du se hur det ser ut smile har åkt på ganska guppiga vägar ändå tycker jag, är det på förarsidan eller passagerarsidan man ska hålborra? smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 maj 2013 · 3 519 Inlägg

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

hålborrat har jag inte gjort, men har inte märkt att det har tagit i heller, så tror det är lungt så som den är nu, får kolla in under någon dag och se hur mycket plats det är kvar!

plockar kanske bort det i helgen om jag hinner! wink annars kommer det snart!

Tog du bort hjälpfjädrarna på en gång som du sa? Och hur mkt har du sänkt?
Du kanske inte har åkt på sån dålig väg än att det märkts av smile
Good smile

yes, hjälpfjädrarna åkte av, det var ju lika bra å göra det direkt!
det finns mycket kvar att sänka på coilsen, tycker nästan att det käns som om det är för mycket kvar på coilsen, som om något inte riktigt stämmer, men vi får se hur länge det håller, kan fota i helgen så får du se hur det ser ut smile har åkt på ganska guppiga vägar ändå tycker jag, är det på förarsidan eller passagerarsidan man ska hålborra? smile

Men om du har så mycket gäng kvar som det låter som att du har, då förstår jag att det inte tar i smile Min är inte sänkt i bott, kan nog sänka 1,5-2cm till fram. Men min markfrigång är nu ca 3cm. Tror även inte jag kan svänga fullt om jag sänker den mera, men jag får vänta och se.
Det är på passagerarsidan. Drivaxeln är längre där än på förarsidan.

Din bil lär vara riktigt svajig nu när den är så "hög" och kör utan krängningshämmare wink ?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 maj 2013 · 2 322 Inlägg

du ska håblorra på  passagerar sidan och du behöver ta bort  krängningsstaget ch hämmarna.

när du väl har  hålborrat så  måste du svetsa där du har hålborrat eftersom rambenet är ihåligt.   massa bök  när det kommer till en mk4 men   bättre än att köra av   drivaxeln eftersom den är ihålig.  och varför du ska just hålborra på passagerar sidan är för att  drivaxeln på  höger sida är tjockare än   vänster sida.

nu vet du varför big_smile

Senast redigerat av mingan77 (21 maj 2013)

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 maj 2013 · 2 322 Inlägg

låter ju konstigt med dina coils med.  jag har mina hjälpfjädrar på och jag kan sänka  minst 10cm till med mina o få ner den till botten om jag vill så.  men den förra  mk4an  fick jag plocka bort hjälpfjädrarna och modda baktill.   fram  maxsänkte jag så jag hade ett halvt varv kvar.  ( dock inte värt o köra som jag gjorde, ren idioti).

longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

Mr_M_ skrev:

longcat skrev:

Mr_M_ skrev:

Tog du bort hjälpfjädrarna på en gång som du sa? Och hur mkt har du sänkt?
Du kanske inte har åkt på sån dålig väg än att det märkts av smile
Good smile

yes, hjälpfjädrarna åkte av, det var ju lika bra å göra det direkt!
det finns mycket kvar att sänka på coilsen, tycker nästan att det käns som om det är för mycket kvar på coilsen, som om något inte riktigt stämmer, men vi får se hur länge det håller, kan fota i helgen så får du se hur det ser ut smile har åkt på ganska guppiga vägar ändå tycker jag, är det på förarsidan eller passagerarsidan man ska hålborra? smile

Men om du har så mycket gäng kvar som det låter som att du har, då förstår jag att det inte tar i smile Min är inte sänkt i bott, kan nog sänka 1,5-2cm till fram. Men min markfrigång är nu ca 3cm. Tror även inte jag kan svänga fullt om jag sänker den mera, men jag får vänta och se.
Det är på passagerarsidan. Drivaxeln är längre där än på förarsidan.

Din bil lär vara riktigt svajig nu när den är så "hög" och kör utan krängningshämmare wink ?

undra hur man löser det på gtin då eftersom "pankaksröret" till IC'n går där, man kanske måste skaffa FMIC och dra om alla IC rör? får kolla närmare på det.

den är ju ganska låg, men det kanske bara ser ut som det med mina 55 profil däck som sitter nu.
den känns faktiskt stabilare på vägen än den gjorde innan, kanske är för att dämparna som satt där hade nästan 25k mil på nacken, får se vart vi landar i helgen och hur lågt jag kan gå utan att hålborra smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

mingan77 skrev:
låter ju konstigt med dina coils med.  jag har mina hjälpfjädrar på och jag kan sänka  minst 10cm till med mina o få ner den till botten om jag vill så.  men den förra  mk4an  fick jag plocka bort hjälpfjädrarna och modda baktill.   fram  maxsänkte jag så jag hade ett halvt varv kvar.  ( dock inte värt o köra som jag gjorde, ren idioti).

jag plockade ju självklart bort hjälpfjädrarna och k-hämmaren direkt när vi ändå höll på i helgen.

jag har samma sak på mina coils nu, kan säkert sänka dem 10cm till men tycker den ser rätt låg ut nu som den är men jag kanske bara inbillar mig det ^^ får som sagt se i helgen när fälgarna åker på osv hur det sitter smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 maj 2013 · 2 322 Inlägg

ta kort som du sa till marcus innan, och  sen släng på fälgarna, återkom med allt sen med bilder

longcat
21 maj 2013 · 357 Inlägg

mingan77 skrev:
ta kort som du sa till marcus innan, och  sen släng på fälgarna, återkom med allt sen med bilder

yes det ska jag göra smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
longcat
24 maj 2013 · 357 Inlägg

Snart helg!

Ja, då var det snart helg igen! Ni kan ju gissa vad det betyder wink
Skruva ner coilsen, på med fälgarna och kanske om jag hinner så plockar jag bort huvförlängaren och byter till original lyktorna fram!

Beställde även hem en glasplugg igår för torkararmen bak eftersom den ändå är död så vi får se när den kommer! smile

Hej svejs så länge!

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
DeZa
24 maj 2013 · 112 Inlägg

prem lagd detta kan bli intressant å följa smile

BMW e34 540ia "åsnan" (1993)
longcat
24 maj 2013 · 357 Inlägg

DeZa skrev:
prem lagd detta kan bli intressant å följa smile

Alltid kul med nya följare! big_smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
FilipWelin
24 maj 2013 · 133 Inlägg

longcat skrev:
Snart helg!

Ja, då var det snart helg igen! Ni kan ju gissa vad det betyder wink
Skruva ner coilsen, på med fälgarna och kanske om jag hinner så plockar jag bort huvförlängaren och byter till original lyktorna fram!

Beställde även hem en glasplugg igår för torkararmen bak eftersom den ändå är död så vi får se när den kommer! smile

Hej svejs så länge!

Gött! smile vart beställde du glaspluggen ifrån? smile

BMW F11 "Alpin" (2013)
Toyota Supra mk3 "7mgte super hx40" (1989)
longcat
24 maj 2013 · 357 Inlägg

FilipWelin skrev:

longcat skrev:
Snart helg!

Ja, då var det snart helg igen! Ni kan ju gissa vad det betyder wink
Skruva ner coilsen, på med fälgarna och kanske om jag hinner så plockar jag bort huvförlängaren och byter till original lyktorna fram!

Beställde även hem en glasplugg igår för torkararmen bak eftersom den ändå är död så vi får se när den kommer! smile

Hej svejs så länge!

Gött! smile vart beställde du glaspluggen ifrån? smile

Beställde den från gecleant.de hoppas det blir bra, gick på ca 300:- med lim, någon cleaner och frakt smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
longcat
27 maj 2013 · 357 Inlägg

Fälgar på!

Tjena!

Igår så bestämde jag mig för att dra på fälgarna på bilen och sänka ner den mer,
åkte och tvättade bilen sen raka vägen hem och palla upp bilen, bort med gamla fälgarna och börja skruva.
självklart så började det ösregna så fort jag började skruva på coilsen fram, men jag fortsatte ändå och drog ner den 1cm till så nu har jag ca 1cm tills drivaxeln ligger mot ramen, plockade ut fälgarna ur garaget och dags för montering trodde jag, nej självklart så gick ju fälgen mot fjäderbenet fram...

vad fasen skulle jag göra? höll på att ge upp här och bara sätta tillbaks gamla skiten igen, men kom på att jag hade ett par 5mm spacers från biltema liggandes hemma, provade och det funkade!
Dags att hissa upp bak så jag kunde skruva ner muttern bak, skiten satt som berget och lyckades skruva ett eller två varv innan jag gav upp, bestämde mig för att plocka bort muttern istället så jag började skruva loss dämparen, självklart hade jag inte något spärrskaft eller något annat vettigt verktyg så jag började skruva med skiftnyckel och bulten till dämparen satt som fan den med, nu har jag hållt på att skruva i strax över 2 timmar, tappade tålamodet och gav upp.

Ni får lite bilder på hur det ser ut med nya fälgarna på, försök att inte tänka på att den är tokhög bak, det ska åtgärdas kanske nästa helg eller nåt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-2eddc3bdd342d41a7c2b21fb149e01e3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-04f2a53c00abee27f812887d7d0f7117.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-7e39410d62698e0d8e8a1ae541d87fec.jpg
är rätt nöjd med höjden fram just nu, vill ha den lite lägre men då måste det hålborras först.


Sen stötte jag på problem på vägen till jobbet imorse,
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-1c60cf9ad65215fec79e3b0722426dca.jpg
kylarvätskan kokade och tempen var nära 130C så jag fick svänga av till årsta och låta den kyla ner sig samt fylla på med lite vatten, klarade mig till jobbet sen men är orolig för att vattenpumpen är körd, hade hoppats på att slippa det jobbet på något år så man hade kunnat lägga pengar på att fixxa till lacken på fronten och annat skoj. får se hur det går på vägen hem i eftermiddag sad
jävla motgångar hela tiden... kommer väl nån update om ett tag när jag fått ner den eller fått hem min plugg för torkaren bak!
hare sålänge! smile

Volkswagen Golf MK4 GTI "needs moar low -.-" (1999)
J3n5
27 maj 2013 · 792 Inlägg

Surt som fan.. Vatten pumpen gick för mig med förra sommaren.

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang