Byta Framruta på bilen

bemwee BMW!
14 april 2013 · 27 Inlägg

Har länsförsäkringar smile (helförsäkring om det hjälper)

I Love Bmw
Constantine
14 april 2013 · 679 Inlägg

bemwee skrev:
Har länsförsäkringar smile (helförsäkring om det hjälper)

Då har du 35% i självrisk.

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
14 april 2013 · 1 778 Inlägg

bemwee skrev:
Sorry att jag varit otydlig, det handlar om vindrutan, men när man endå pratar om det hade det varit bra o veta hur man får bort dörrsidan på bmw e39 då min elhiss har hoppat av.. framrutan får jag kolla upp med försäkringsbolaget sen lämna för o byta..

Tack för alla svar!

Dörrsidan sitter med två skruvar. En bakom handtaget du öppnar dörren med, och en i fläktutblåset uppe vid rutan på dörren.
Sen sitter den med 6-8 clips runt dörrsidan i ytterkant. Dom ska dras rakt ut, du kan få ta i endel och bända med något.
Sen ska dörrsidan lyftas uppåt av dörren. Listen uppe vid rutan hänger på en kant.
Det kan vara bra att peta upp elhissknappen/rna med en mejsel och dra ur kontakten innan.
Vajern till handtaget hakar du lättast av efter du fått loss dörrsidan.
Airbagsen i dörren sitter kvar på dörren så den behöver du inte oroa dig för.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bemwee BMW!
14 april 2013 · 27 Inlägg

Riktigt sjysst att du förklarade ! tack som fan!

I Love Bmw
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
14 april 2013 · 1 778 Inlägg

Constantine skrev:

bemwee skrev:
Har länsförsäkringar smile (helförsäkring om det hjälper)

Då har du 35% i självrisk.

Det är olika i olika län. Här är det också 35 procent. Men men mist 1500kr.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Evildan
14 april 2013 ·

76Lubricants skrev:

bemwee skrev:
Sorry att jag varit otydlig, det handlar om vindrutan, men när man endå pratar om det hade det varit bra o veta hur man får bort dörrsidan på bmw e39 då min elhiss har hoppat av.. framrutan får jag kolla upp med försäkringsbolaget sen lämna för o byta..

Tack för alla svar!

Dörrsidan sitter med två skruvar. En bakom handtaget du öppnar dörren med, och en i fläktutblåset uppe vid rutan på dörren.
Sen sitter den med 6-8 clips runt dörrsidan i ytterkant. Dom ska dras rakt ut, du kan få ta i endel och bända med något.
Sen ska dörrsidan lyftas uppåt av dörren. Listen uppe vid rutan hänger på en kant.
Det kan vara bra att peta upp elhissknappen/rna med en mejsel och dra ur kontakten innan.
Vajern till handtaget hakar du lättast av efter du fått loss dörrsidan.
Airbagsen i dörren sitter kvar på dörren så den behöver du inte oroa dig för.

Är det nu jag ska skriva ngt inlägg som uppfattas som sarkastiskt och fördömande om dessa BMWbilar som aldrig någonsin går sönder? cool

Välbeskrivet "smörjarn" du kan dina BMW väl.

bemwee BMW!
14 april 2013 · 27 Inlägg

Bilar går sönder av hur man behandlar dom, jag som va så dum o fortsatte trycka på elhissen när rutan va fastfrusen smile

I Love Bmw
Constantine
14 april 2013 · 679 Inlägg

76Lubricants skrev:

Constantine skrev:

bemwee skrev:
Har länsförsäkringar smile (helförsäkring om det hjälper)

Då har du 35% i självrisk.

Det är olika i olika län. Här är det också 35 procent. Men men mist 1500kr.

Det brukar vara 35% lägst 1000, även om det hade varit lägst 1500 brukar det ytterst sällan gå under det.

Evildan
14 april 2013 ·

bemwee skrev:
Bilar går sönder av hur man behandlar dom, jag som va så dum o fortsatte trycka på elhissen när rutan va fastfrusen smile

Det där har vi nog alla provat, rutjvln ska ned jag vill beställa burgare NU!!.
Eller skottat snö med vindrutetorkarna och fått en torkararm att haverera.

bemwee BMW!
14 april 2013 · 27 Inlägg

haha! du vet hur det funkar wink

I Love Bmw
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
14 april 2013 · 1 778 Inlägg

Evildan skrev:

76Lubricants skrev:

bemwee skrev:
Sorry att jag varit otydlig, det handlar om vindrutan, men när man endå pratar om det hade det varit bra o veta hur man får bort dörrsidan på bmw e39 då min elhiss har hoppat av.. framrutan får jag kolla upp med försäkringsbolaget sen lämna för o byta..

Tack för alla svar!

Dörrsidan sitter med två skruvar. En bakom handtaget du öppnar dörren med, och en i fläktutblåset uppe vid rutan på dörren.
Sen sitter den med 6-8 clips runt dörrsidan i ytterkant. Dom ska dras rakt ut, du kan få ta i endel och bända med något.
Sen ska dörrsidan lyftas uppåt av dörren. Listen uppe vid rutan hänger på en kant.
Det kan vara bra att peta upp elhissknappen/rna med en mejsel och dra ur kontakten innan.
Vajern till handtaget hakar du lättast av efter du fått loss dörrsidan.
Airbagsen i dörren sitter kvar på dörren så den behöver du inte oroa dig för.

Är det nu jag ska skriva ngt inlägg som uppfattas som sarkastiskt och fördömande om dessa BMWbilar som aldrig någonsin går sönder? cool

Välbeskrivet "smörjarn" du kan dina BMW väl.

Haha ja de hade jag nästan väntat mig:-)
Tur att jag tar dina inlägg för vad dom är och inte blir rosenrasande som dom flesta andra:-)

Det blir ju gärna så när man skruvar med ett speciellt bilmärke sedan barnsben, man kan bilarna utan och innan:-)

Senast redigerat av 76Lubricants (14 april 2013)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
14 april 2013 · 1 778 Inlägg

bemwee skrev:
Bilar går sönder av hur man behandlar dom, jag som va så dum o fortsatte trycka på elhissen när rutan va fastfrusen smile

Om det är så du har gjort så måste jag nog tyvärr säga att den inte bara har hoppat ur.
Öronen som nippeln på vajern sitter fast hakad i på e39 är gjorda i nån tunn och skör lättmetall och går lätt av, så tyvärr är det nog det slm har hänt.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bemwee BMW!
14 april 2013 · 27 Inlägg

och hur mycket behöver man då göra för o laga det?

I Love Bmw
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
15 april 2013 · 1 778 Inlägg

bemwee skrev:
och hur mycket behöver man då göra för o laga det?

Ta bort dörrsidan o kolla:-) jag har lyckats "fula" ihop det med ett plåtbläck och popnit.
Annars är det att byta ut delen. Borde ju gå att hitta på en skrot.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bemwee BMW!
15 april 2013 · 27 Inlägg

det var klammorna som ska hålla fast fönstret som lossnat! så jag lyckades fixa det smile tack för hjälpen!

I Love Bmw
Smajly
15 april 2013 · 3 059 Inlägg

Kolla dessa ang. byte av vindrutan (FRAMRUTAN):

http://www.carglass.se/Laga-eller-byta- … 701.0.html

Evildan
15 april 2013 ·

Smajly skrev:
Kolla dessa ang. byte av vindrutan (FRAMRUTAN):

http://www.carglass.se/Laga-eller-byta- … 701.0.html

Framrutespolare?
Framrutetorkare?
Eluppvärmd framruta?

Nä, det heter alltjämt vindruta oavsett vad Carglass skriver för att underlätta för dom som inte klarar språket särskilt väl eller är allmänt förvirrade.
(är väl därför dom skriver framruta inom parantes?)

carlgustavoberg
15 april 2013 · 10 Inlägg

Ett tips! Om du vill få fram kostnaden för att byta vindrutan kan du knappa in alla uppgifter och få en prisuppgift direkt på http://www.mobilglas.se/tidsbokning

Jobbar med bilglas på http://www.mobilglas.se/
Smajly
15 april 2013 · 3 059 Inlägg

Evildan skrev:

Smajly skrev:
Kolla dessa ang. byte av vindrutan (FRAMRUTAN):

http://www.carglass.se/Laga-eller-byta- … 701.0.html

Framrutespolare?
Framrutetorkare?
Eluppvärmd framruta?

Nä, det heter alltjämt vindruta oavsett vad Carglass skriver för att underlätta för dom som inte klarar språket särskilt väl eller är allmänt förvirrade.
(är väl därför dom skriver framruta inom parantes?)

ÖHHH, ja o varför skrev jag inom parantes??? JO för att sånna som du som kladdar ner tråden hela tiden skulle hålla tyst.
Och va händer.. jo du va tvungen att fortsätta med ditt dagisprat om vad det heter o inte heter..
Sä du vindruta om du vill o dom som vill säga framruta får göra de.. det är samma sak..

Skapa en egen tråd om saker o tings heta eller inte heta om du tycker det är så jädra viktigt för dig.

Smajly
15 april 2013 · 3 059 Inlägg

carlgustavoberg skrev:
Ett tips! Om du vill få fram kostnaden för att byta vindrutan kan du knappa in alla uppgifter och få en prisuppgift direkt på http://www.mobilglas.se/tidsbokning

Synd att dom bara finns i övre halvan av sverige.. Går inte att söka pris eller nått längre ner i landet för då visas bara: "Angiven position är utanför vårt täckningsområde sad"
Trodde det företaget fanns i hela landet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang