Tack för svaret. Nu tänkte jag hitta nån billigt turbo på blocket.
Satsa på ett nyrenoverat agg istället, då är du säker på att det är i nyskick. Det är ju så svårt att veta hur pass slitet ett turboagg är om det suttit en massa mil. Och så finns det ju alltid de som plockar av ett agg som gått trimmat i 15k mil och säger att det suttit 500 mil i dennes farmors bil. Speedparts tar 6k för ett T25 utbytes. Visst kan man väl tycka att det vore mer säkert med ett Mitsu TD04-15 som sitter i Aeron, men då får du säkert byta vatten- och oljerör också för att den ska passa.
Jag hade i alla fall resonerat att det är billigare i längden att skaffa ett nyrenoverat agg för 6k istället för att köpa 2 begagnade för 4k styck om det första går sönder omgående. Och det är ju inte så roligt att byta heller så att man gärna gör det två gånger, bråka med 15 år gamla pinnbultar, tvätta olja ur IC osv, nej usch
Krävs andra ledningar för aero snurran tyvärr, finns färdiga satser å köpa, men vill du sliooa klabba är det t25 som är bolt on. Laddade 1.5 bar konstant med min förra 9000.
Krävs andra ledningar för aero snurran tyvärr, finns färdiga satser å köpa, men vill du sliooa klabba är det t25 som är bolt on. Laddade 1.5 bar konstant med min förra 9000.
Kan du säga till mig var jag kan köpa såna satser.
Snälla hjälp mig hitta nån bra turbo till max 4000kr. Min Saab bara står och väntar.
Det går väl bra med den TD04 du länkade, om den är renoverad. Men tycker det låter svårt att få tag på en renoverad för 4k. Men du får ju se det så här annars, att kan du inte låna 2k till av mamma och pappa eller någon så står ju bilen i alla fall om du köper en begagnad som visar sig vara trasig då du inte har pengar till en till begagnad. Billigare i längden att köpa renoverat när det är så dyra och känsliga saker.
Har lite erfarenhet av kopian som fanns på bild på annonsen, fick in en sån för några veckor sen.. och ka säga att det är ett riktigt uselt aggregat!
p.s. har för mig att wastegate klockan tar i på TD04an om den sätts på en ecoboost motor. (?)
Jadu, om du sätter en TD04-15T på en Ecoboost (Fords 1.0 liters turbomotor) så är det nog mer än bara klockan som tar i.
Du tänker säkert på Saab Ecopower....framflyttad kat, motorvärmare som standard och värmeplattor i insuget. Med andra ord är det ingen skillnad på en vanlig 2.0t och en 2.0t Ecopower. MAO kommer det inte vara några problem med en TD04-15T