Volvo v70 t5 -97 Motorlampa lyser!

spokenratt
16 april 2013 · 3 860 Inlägg

Drunk skrev:
Ja men det är ju bäst att du byter filter med så inte det felet kommer igen STOR smiley smile

Skönt att det löste sig.

cool

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
EmirP
17 april 2013 · 34 Inlägg

Hej igen! Dom på verkstaden bytte givaren. Provkörde lite snabbt och lampan tändes igen. Då hade dom felsökt igen och fått samma felkod, motortempgivare. Suck...
När jag fick bilen så nollade jag allt. d.v.s att jag tog bort minuspolen och nu har jag kört en bit och ingen lampa har tänts.. Börjar ju fundera lite..

BMW F31 320D RWD "Brukis" (2015)
marbling
29 november 2013 · 781 Inlägg

Har en V70GLT-99 som stökar en del.Går ojämnt och ryckigt ibland,ibland inte.Kollat felkod och det fanns en:

ECM-3502  -Misständning.

Vad tror ni?Vad ska jag kolla?Spjällhus,tändspolar,vevhusventilationen eller kan det vara mitt öppna filter som krånglar?

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
hangman
29 november 2013 · 2 174 Inlägg

marbling skrev:
Har en V70GLT-99 som stökar en del.Går ojämnt och ryckigt ibland,ibland inte.Kollat felkod och det fanns en:

ECM-3502  -Misständning.

Vad tror ni?Vad ska jag kolla?Spjällhus,tändspolar,vevhusventilationen eller kan det vara mitt öppna filter som krånglar?

öppet filter tänder väldigt väldigt ofta motorlampan. Det har det gjort på 850 och v70 flera stycken jag haft, Och det är inget bra montera ett öppet filter, låter lite goare men det är egentligen bara nackdelar.

prova sätt dit orginal och se om det blev bättre efter nollning. Annars får du börja byta grejer..

Xoff Volvo tönt... =)
29 november 2013 · 2 344 Inlägg

Emir855 skrev:
Hej igen! Dom på verkstaden bytte givaren. Provkörde lite snabbt och lampan tändes igen. Då hade dom felsökt igen och fått samma felkod, motortempgivare. Suck...
När jag fick bilen så nollade jag allt. d.v.s att jag tog bort minuspolen och nu har jag kört en bit och ingen lampa har tänts.. Börjar ju fundera lite..

Minuspol hjälper inte på en V70, den kommer ihåg ändå, däremot så kvitterar den felkoder själv ifall felet försvinner, dock så brukar det ta några dagar (den skall köra sin "själv diagnostik" mins 3ggr utan fel vill jag minnas)

och jag kan nästan lova att felet ligger någon stans i kabelstammen, altså skadad kabel eller avbrott till tempgivaren, annars så dör den inte bara plötsligt...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang