Honda del sol trim tips!

Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

Har en honda del sol esi 1.6.

Har bara lite frågor angående trimning, vill trimma den lite men vill inte lägga för mycket pengar på den, avgassidan är helt klar, hur mycket skulle man få om man fixa insuget,spridare, kanske nån annan pump?

Tacksam för svar!

Senast redigerat av Jonkaan (19 april 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
19 april 2013 · 26 155 Inlägg

Och den topicen tyckte du var bra?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

Bara undra, ställer frågor för att få svar och inga dumma komentarer, har du inget att säga utan bara ska klaga som 80 & av alla på garaget gör så sluta skriv..

Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

% *

Finalboss
19 april 2013 · 241 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262705
Kolla in denna snubbens projekt. han har trimmat sin del sol! Väldigt intressant läsning faktiskt smile

btw, byt namnet på din topic till: Honda del sol trim tips eller nått liknande wink folket blir mer intresserade smile

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

Inte en aning, vet knappt vad det är haha tongue är det typ inte styrdonet(hjärnan)? har för mig de är något sånt!

Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

Nej det va nästan det jag misstänkte, blir nog att slänga dit nytt insug+spjäll till att börja med iallafall! Finns ju olika spjäll dock fast kanske inte passar, hittade ett kit som va insug och spjäll(70mm)?
Ja det kommer garanterat bli riktigt dyrt, en b16 hade inte suttit fel! wink

Etingelholm
19 april 2013 · 979 Inlägg

Jag har trimmat denna motorn du kör med (d16z6 dvs Esi) som bullet beskriver så i alla lägen så är fan en B16 ev en B18 mycket roligare, mer effekt per krona. Men som många människor så sitter man kanske inte på kunskapen eller verktygen för att skifta motor. Jag har gjort lite i sänder med min bil men för varje sak som jag har bytt så har den oxå gått bättre, alltså blir det märkbar skillnad. Jag köpte en Hatchback Esi för ca 3 veckor sedan där motorn va orginal, karossen är lättare än min 4 dörrars dock men vilken jävla skillnad. Du kan leta efter trim på hondaklubben.com. Dyker upp insug osv där då & då. Min motor setup nu är följande:

srs 2,25" avgas
Decat
Dc-sport extraktor
Skunk2 insug
Shortram
Ökad tändning

Bilen går duktigt friskt!! så jag tycker det är värt att vässa en D-serie, ganska så trevliga motorer faktiskt smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Jonkaan
19 april 2013 · 82 Inlägg

Ja precis kostar ju alltid mycket att sugtrimma! tack för tippsen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang