2044
Sök

Mannes 142 Turbo. Nya delar! 4 april

Jajjemen!
1 512 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
ToXtreme: Tackar smile Nä de har ja inte tänkt mig tongue

mattisson: Haha, nä de är inte varje dag tongue Ja, typ allt gör ja för första gången. Gött, de kommer wink
Ja ska försöka smile

Kirre: Jo de går säkert hitta billigt men dom är till 965an tongue Men när däcken blir dåliga så får dom sitta på 142an ett tag för att bli av med de allra sista wink Ja tänkte svetsa lol

ErQ: Varsegod å tack själv smile

Fick lite gjort idag med smile
Högerdörren å huven anser jag mig vara klar med.

Hängt av vänster framskärm och dörr. Den ser bara mindre å mindre färdig ut.. ja ska ju plocka ihop bilen inte riva ner tongue
http://i7.tinypic.com/4p4hq8y.jpg

Kollade passformen på glasfiberskärmen.. helt ok smile Ska bara slipas ner å spacklas (dålig bild)
http://i15.tinypic.com/4pb8wap.jpg

Första varvet spackel är på plats.. slipning återstår. Den va rätt så rak i plåten roll
http://i13.tinypic.com/6cpwsq0.jpg

Ska försöka mig på å få några heldagar i garaget nästa vecka, gå ju på semester på fredag cool

God kväll!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 655 Inlägg
11 juli 2007
Riktigt trevlig läsning.. Alltid kul när det händer lite grejer i en tråd.. Kollar med jämna mellanrum så du sköter dej.. smile
Lycka till med allt slipande.

1 997 Inlägg
12 juli 2007
Har precis ägnat en timme av min tid för att läsa igenom denna imponerande tråd! Älskar verkligen denna typ av projekt och jag kommer följa fortsättningen med nöje:)

Keep up the good work! ! !

2 122 Inlägg
13 juli 2007
hur mkt kapade du dina fjädrar? ska kapa på 140in i helgen... jag kan dock inte ha den lika låg...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Jajjemen!
1 512 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Streckkoden: De är bra de smile du får skälla lite på mig om de tar för lång tid mellan uppdateringarna smile Tack du, de behövs tongue

isak90: Kul att höra att folk läst igenom alla sidor å gillar de man gör! Gör så smile

Kirre: Jaadu.. tror ja kapade 3,5 varv fram.. sen beror de ju på hur du vrider fjädern också, åt ena hållet stog den på gummina då.. andra inte. Skiljer säkert 3-4 cm beroende på hur den sitter. Men ja satte dit bakfjädrar från en 745an istället. Dom orkar inte hålla framvagnen uppe så den står fint på genomslagsgummina smile Bak har ja kapat 3,5 varv har ja för mig. men ja ska ta lite till big_smile

259 Inlägg
13 juli 2007
suttit och läst igenom denna tråd nu, ser riktigt bra ut,

Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Tackar bubban! smile

Har ju som sagt semester nu å ja ska försöka va i garaget så ofta de går. Va där en sväng igår på morgonen men de var ju så bra väder så ja la ner tongue Men idag så var de lite bättre "garageväder" som synes på bilden.

http://i8.tinypic.com/68gvwj6.jpg

Nu har ja nästan slipat klart den andra dörren iaf. Sen så har jag lite slipjobb kvar på framskärmarna å bagageluckan. Men de ska vara snabbt gjort, blev inte att ja gjorde de för ja orkade inte vänta på att de skull härda ordentligt roll

http://i19.tinypic.com/4y96l5e.jpg

Vet inte vilken färg ja vill ha riktigt :S
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 44&p=1
Skriv gärna vad ni tycker smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Fått lite gjort i garaget idag.
Slipat å spacklat lite mer men de har ni redan fått sett nog med bilder på..
Tyckte de va läga å passa in utblåset i skärmen big_smile
Sen va de ju ett tag sen han stog på hjulen så ja passade på å dra ut den i dagsljuset tongue

http://i9.tinypic.com/6h5nyw0.jpg

Såg förut att den va väldans hög bak.. roll
Får nog lov å skruva lite på mina värsting coilovers (*host, host.. dra igång vrålapan å kapa minst ett var på fjädern *host)

Sen har vi ju de där med färgvalet..
Har läst alla förslag å åsikter ja fått å funderat å kommit fram till en färg som ja stått fast vid i flera dagar nu utan å ändra mig.. big_smile
De är gräddvit ja tänkt mig. Nu återstår bara att se om de blir den eller om ja hinner ändra mig innan ja drar å köper färg smile

V4
218 Inlägg
23 juli 2007
Riktigt jävla najs det blev med slutröret i skärmen big_smile

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
23 juli 2007
Manne jag vill ha en närmare blick på utblåset i olika vinklar för det såg riktigt snyggt ut det där yikes  wink

787 Inlägg
23 juli 2007
Jag trodde inte man fick ha utblåset åt det hållet trottoaren är åt? smile
Bra snyggt iaf...
Senast redigerat av AlvereZ (23 juli 2007)

Rättvikarn
142 Inlägg
23 juli 2007
Nu har jag läst igenom varända rad på alla dessa 28 sidor. Det tog sin tid men de vare fan värt big_smile Jävligt fint projekt du har där. Jag och en klasskompis ska trimma upp en benz 300e som skolprojekt. Någon som har några tips hur vi turbokonventerar och lite annat?

Kepp up the good work manne!

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

2 655 Inlägg
23 juli 2007
Blev riktigt snyggt med utblåset..

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Beetle: Ja, jag gillert big_smile

Real_Performance: Får fixa lite fler bilder nån dag då smile

AlvereZ: Man har inte fått ha så iaf.. men hursomhelst är de nog inte tillåtet å ha så ändå, tror utsticket är för långt.

Pedaln: En till som offrat sin tid till å läsa mina galenskaper tongue Ett hett tips är att söka wink inte bara här på garaget utan även på google.

Streckkoden: Japp big_smile

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
23 juli 2007
Då väntar jag för väntans fullt här nu då på bilderna för mig wink hehe

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juli 2007
Kaxigt med utblåset där!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Smålänning
7 887 Inlägg
23 juli 2007
Din bil blir grym! Älskar placeringen av utblåset... Haf igång den nå mer då och kört den varm?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 122 Inlägg
23 juli 2007
nice ser bra ut, nu vill jag se film när du gasar lite me den big_smile va gatbils utställning här idag tog några bilder som jag tänk lägga upp bla en volvo 142a som gör 7or på 201meter... hjälpte en kompis som hade kris inför blackracet i lördags också skruvade till halv sex på morgonen big_smile den fick för lite soppa...
Senast redigerat av Kirre (23 juli 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Rättvikarn
142 Inlägg
23 juli 2007
Hehe tack för tipset. Ja ditt furom är intressant. Kommer följa det till slutet. big_smile Vill gärna se resultatet av hund firtin. Jag ska nog skapa ett forum här när vi börjar med 300e men det blir nog till hösten.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Real_Performance: Hehe gör de du, men ja tror inte ja knäpper nåra nya förrens ja fått färg på åbäket.

Mäki: big_smile

twin_cam: Tack du smile Näe de va ett tag sen nu, ska se om de går å få nå liv i den nån dag. Tror iaf ja vet vad problemet är. Fast iofs har ja trott de förut också å haft fel men tongue

Kirre: Tack smile Du menar för å höra hur de låter nu lr..? Avgassystemet är inte draget än, provade bara utblåset. Måste höja golvet å grejer bak, sen ska ja ju in i bilen med avgasröret också, så de kommer inte riktigt än.

Pedaln: Haha gör så smile Ja de kommer de med ska u se wink

Sök