Ja jag kan då säga att du har kommit en bit sen jag var hit å tittade sist, setat i en timme och läst nu så man är u lite trött i ögonen Hinner du färdigt tills i vår med rejsern då?
Ha de gött!
Ja men de har släpat rätt så bra ett tag.. Ikväll ska nog tanten ut å roa sig så då hoppas ja få lite gjort i garaget
Tanken är att vara klar i maj typ.
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Riktigt coolt projekt, har följt det lite till och från. Gott att bitarna börjar falla på plats. Du råkar inte veta hur bredd 240 bakaxlen är ?? Ha det gött och lycka till med resten.
Det lät lite jobbigt, Kommer du att skruva något i helgen?
Får se vad ja hinner med. Ska greja lite med 240in tänkte ja.
Lindgren_ skrev:
Fan så grym den blir Håller med han som skrev att du är bilarnas martin temell !
Tack Hehe.
volvo_jonathan skrev:
fint som fan grymt att du komem rpå ideerna:P
De är väl inte så värst mkt som ja kommit på själv, är ju inte först direkt
timmy_r skrev:
Riktigt coolt projekt, har följt det lite till och från. Gott att bitarna börjar falla på plats. Du råkar inte veta hur bredd 240 bakaxlen är ?? Ha det gött och lycka till med resten.
Ja de känns bra, men jag har fortfarande inte den där riktigt goa motivationen, ja brukar tappa suget när ja väl kommer till garaget.. Nej de är inget ja vet , men ja kan grovmäta lite med en tumstock om ja kommer ihåg.
Beeenny skrev:
hur fick du bort centrumet på fälgarna så bra ?
Det är svetsat på fyra fem ställen, bara å ta rondellen å slipa bort svetsarna å börja knacka ur de.
ris3t skrev:
men skall du inte ha jp mk18 fälgarna på
Jodå, men de kan va gött å ha två uppsättningar så man kan växla lite
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Riktigt coolt projekt, har följt det lite till och från. Gott att bitarna börjar falla på plats. Du råkar inte veta hur bredd 240 bakaxlen är ?? Ha det gött och lycka till med resten.
Manne skrev:
Ja de känns bra, men jag har fortfarande inte den där riktigt goa motivationen, ja brukar tappa suget när ja väl kommer till garaget.. Nej de är inget ja vet , men ja kan grovmäta lite med en tumstock om ja kommer ihåg.
Ja, det brukar ju vara lite så. Har precis varit ute och bytt en drivaxeldamask på fiaten och skulle nu stuckit hem till en polare och skruvat på hans. Men har ingen lust till det idag, men det kommer. Det vore sjysst om kunde göra det, tänkte ev. trycka dit en sådan på dafen sedan. Bara fortsätt och gör ett bra jobb, ha det gott.
svetsat fast drivaxlarna också då du agadiffa? de brukar tåla mindre om man fått mkt värme på dem, jag brukar plocka ur drivaxlarna när jag svetsar så man kan byta dem ifall dom skulle ge upp!
Ja, det brukar ju vara lite så. Har precis varit ute och bytt en drivaxeldamask på fiaten och skulle nu stuckit hem till en polare och skruvat på hans. Men har ingen lust till det idag, men det kommer. Det vore sjysst om kunde göra det, tänkte ev. trycka dit en sådan på dafen sedan. Bara fortsätt och gör ett bra jobb, ha det gott.
Just nu är 142an lite åsidosatt. Ska ta tag i den frampå när lusten kommer tillbaka. Ska komma ihåg å mäta nästa gång jag är i garaget.
Westergren skrev:
Oj, läste visst igenom alla 43 sidor. Men OJ vilket bygge, bra jobbat! Grymmaste bygget jag har sätt på länge. Ska följas.
De tog ett tag va Tack så mkt
St0hl skrev:
Setat och drägglat över ditt bygge i ca 2 timmar nu.. Jag är mycket imponerad över detta!
Kul Hoppas de inte kom för mkt dreggel i tangentbordet Tackar
Kirre skrev:
svetsat fast drivaxlarna också då du agadiffa? de brukar tåla mindre om man fått mkt värme på dem, jag brukar plocka ur drivaxlarna när jag svetsar så man kan byta dem ifall dom skulle ge upp!
Jo ja har också hört de såhär i efterhand.. Men de är ju en vanlig 240 axel så de är inga större pengar i den Planerna finns ju på 1031 med lamelldiff.. men pengarna säger svetsad 1030
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.