2947
Sök

Macks: "Good O'l Bastard" Volvo 244 GLT -83 **..inte mycket nytt på östfronten..*

En 200-serie som kommer genomsyras av gammalt som nytt. Vissa kommer kanske avsky den, andra kanske kommer hålla med mig. Personligen är jag väldigt intresserad av R-Sport och dess era, och samma gäller Polestar..i alla fall... Visa mer

Forummoderator
255 800 Visningar
Uppdaterades senast 26 oktober 2024
Forummoderator
26 470 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
TBergsten skrev:
Mack skrev:
Djo skrev:
Hoppas det blir riktigt bra nu smile

Det blir det nog.
Har fullt förtroende för dit jag har lämnat bilen.

Nisse skulle se över den imorgon, skulle nog tro att han ringer dig efteråt smile

Låter kanon det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
16 mars 2015
Titta där va ju jag! gick ju fint de där :-) lite mer spännband nästa gång så tongue ska bli spännande att se hur bilen växer fram framöver, från ja.. taskigt skick till finare

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 470 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
Titta där va ju jag! gick ju fint de där :-) lite mer spännband nästa gång så tongue ska bli spännande att se hur bilen växer fram framöver, från ja.. taskigt skick till finare

Hehe jo såklart du kom med på ett hörn också!
Jo, skall inhandla sådana till vi ska hämta hem skönheten igen.

Forummoderator
26 470 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
Update!

150324

Har haft en orolig mage inatt när jag jobbade. Var till lackeringsfirman under dagen innan, alltså igår nu räknat, och kollade läget. Och det såg verkligen inte ljust ut.
Kanske jag råkade plocka fram den obotlige pesimisten i mig, men just nu har jag bara känslan "nu vill jag sälja och gå och gömma mig under en gran" i kroppen.

Dels så har jag räknat ut att det har blivit lite missförstånd mellan mig och min kontakt, Nisse, på firman. Vi har missförstått varandra lite här och där, och det hjälpte inte direkt att man själv har i stort sett noll kunskaper om lackering. Nog för att man kan räkna ut dom olika stegen - på ett ungefär - men när det kommer till grundarbete, vad man använder och hur man använder det och så vidare - där har jag noll koll.

Missförstod också vad Julle, som lagade rosten, menade också. När han sa att "bilen är klar för lack" så menade han att hans jobb var klart. Att bilen är fri från rost och nu var redo för att fixas till INNAN lackeringen.
Så när jag nu står här och vill ha bilfan lackerad så är det mer jobb än vad som var väntat..vilket ställer till det.
Suck.

Skjut mig.

Trucker
1 220 Inlägg
24 mars 2015
finns väl 2 val då.. ta hem å förbreda inför lack eller leja typ bill å fixa de, han ha inge liv endå tongue på kvällar efter jobbet. för att ha lack firman att göra allt för arbete känns dyrt.

Forummoderator
26 470 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
finns väl 2 val då.. ta hem å förbreda inför lack eller leja typ bill å fixa de, han ha inge liv endå tongue på kvällar efter jobbet. för att ha lack firman att göra allt för arbete känns dyrt.

Känns som att det är det senare alternativet som gäller då, för att hålla till någon annanstans, med vad man nu ska hålla på med..känns bara lönlöst.
Visst, jag skulle kunna stå och slipa i ett år men det skulle likt förbannat ändå få göras om så..

10 164 Inlägg
24 mars 2015
Är inte lätt när man inte vet allt. Hoppas du får ett schyst pris iallafall smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
26 470 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
Djo skrev:
Är inte lätt när man inte vet allt. Hoppas du får ett schyst pris iallafall smile

Nej men man gör så gott man kan. Är oavsett väldigt tacksam för all hjälp man får i alla fall.
Och ett bra pris hoppas min plånbok på också..

996 Inlägg
24 mars 2015
Haha ser nog vad du skriver Björn wink

Trucker
1 220 Inlägg
24 mars 2015
TBergsten skrev:

Haha va bra :p hjälp lars nu

Forummoderator
26 470 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
TBergsten skrev:

Jag förväntar mig dock inte det av dig Bill, men det var faktiskt en vettig lösning Björn kom med.
Betalt får du såklart för det extra besväret.

996 Inlägg
24 mars 2015
Mack skrev:
teamvolvoracing skrev:
TBergsten skrev:

Jag förväntar mig dock inte det av dig Bill, men det var faktiskt en vettig lösning Björn kom med.

Måster tyvärr passa för tillfället då vi har mycket på jobbet och då jag vill ha "tak över huvudet" wink Blir det tid över så kan jag självklart slå tanken till. Avvakta tills Nisse är tillbaka så får vi jobba utifrån det, allting löser sig smile

Forummoderator
26 470 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
TBergsten skrev:
Mack skrev:
teamvolvoracing skrev:

Måster tyvärr passa för tillfället då vi har mycket på jobbet och då jag vill ha "tak över huvudet" wink Blir det tid över så kan jag självklart slå tanken till. Avvakta tills Nisse är tillbaka så får vi jobba utifrån det, allting löser sig smile

Jo jag förstår. Vill ju inte att du riskerar nåt förstås.

10 164 Inlägg
25 mars 2015
Mack skrev:
Djo skrev:

Nej men man gör så gott man kan. Är oavsett väldigt tacksam för all hjälp man får i alla fall.
Och ett bra pris hoppas min plånbok på också..

Vist är det så det märks smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
26 470 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Update!

150327

Vad gör man på en fredagkväll när frugan åkt på jobbet?
Joooo..man letar fram en burk klarlack och ett par baklyktor man tidigare suttit och våtslipat..

Våtslipade med p1000-papper. Var i stort sett det jag hade hemma. Hade kanske kunnat provat lite grövre, men kände inte att det behövdes då dessa lyktor ändå kändes ganska fräscha, bortsett från att dom var fulla med gamla barr och en viss odling av mossa..

Maskerade den svarta linjen i mitten av lyktan med tejp. Ville plocka av den, men då hade den förmodligen gått av eller gått sönder på något vis, så den fick sitta kvar i stället.

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6237ffc057b1e5179a50dd6d4203a94c.jpg
[Taget 150327]*..klar lykta till vänster..oklar till höger..men inte så länge till..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-3eace7e7129ceffbde835d54793dd1b1.jpg
[Taget 150327]*..äntligen klara!*

Blev ju fint som snus, om man får säga det själv.
I det ena glaset är det tyvärr en spricka, men vad kan man förvänta sig av 30 år gamla baklyktor?
Nu kan man äntligen lägga dessa på hyllan, i väntan på montering.

Trevlig helg!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 355 Inlägg
27 mars 2015
Mack skrev:
Update!

150327

Joooo..man letar fram en burk klarlack och ett par baklyktor man tidigare suttit och våtslipat..

Våtslipade med p1000-papper. Var i stort sett det jag hade hemma. Hade kanske kunnat provat lite grövre, men kände inte att det behövdes då dessa lyktor ändå kändes ganska fräscha, bortsett från att dom var fulla med gamla barr och en viss odling av mossa..

Maskerade den svarta linjen i mitten av lyktan med tejp. Ville plocka av den, men då hade den förmodligen gått av eller gått sönder på något vis, så den fick sitta kvar i stället.

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6237ffc057b1e5179a50dd6d4203a94c.jpg
[Taget 150327]*..klar lykta till vänster..oklar till höger..men inte så länge till..*

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-3eace7e7129ceffbde835d54793dd1b1.jpg

I det ena glaset är det tyvärr en spricka, men vad kan man förvänta sig av 30 år gamla baklyktor?

Trevlig helg!

Dom blev ju trevliga att titta på. Kommer att sitta fint på Volvon!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 470 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Mack skrev:
Update!

150327

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6237ffc057b1e5179a50dd6d4203a94c.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-3eace7e7129ceffbde835d54793dd1b1.jpg

Trevlig helg!

Dom blev ju trevliga att titta på. Kommer att sitta fint på Volvon!

/Benny

Oja. Blev bättre än vad jag hade väntat mig faktiskt.
Nästa grej att göra i ordning blir nog min snowcap.

6 740 Inlägg
27 mars 2015
ser nya ut smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Forummoderator
26 470 Inlägg
27 mars 2015
Trådstartare
Henkix skrev:
ser nya ut smile

Så gott som i alla fall, hehe.
Väldigt nöjd över dom måste jag säga. Är inte det enklaste att hitta några GLT-baklyktor idag.

Norrlänning
643 Inlägg
28 mars 2015
Hur har jag missat den här trden fram tills nyss? Ingen ordning. Ser trevligt ut iaf, hoppas lack-problemen löser sig bra, lägger prem.

Sök