24 mars 2015
Trådstartare
Update!
150324
Har haft en orolig mage inatt när jag jobbade. Var till lackeringsfirman under dagen innan, alltså igår nu räknat, och kollade läget. Och det såg verkligen inte ljust ut.
Kanske jag råkade plocka fram den obotlige pesimisten i mig, men just nu har jag bara känslan "nu vill jag sälja och gå och gömma mig under en gran" i kroppen.
Dels så har jag räknat ut att det har blivit lite missförstånd mellan mig och min kontakt, Nisse, på firman. Vi har missförstått varandra lite här och där, och det hjälpte inte direkt att man själv har i stort sett noll kunskaper om lackering. Nog för att man kan räkna ut dom olika stegen - på ett ungefär - men när det kommer till grundarbete, vad man använder och hur man använder det och så vidare - där har jag noll koll.
Missförstod också vad Julle, som lagade rosten, menade också. När han sa att "bilen är klar för lack" så menade han att hans jobb var klart. Att bilen är fri från rost och nu var redo för att fixas till INNAN lackeringen.
Så när jag nu står här och vill ha bilfan lackerad så är det mer jobb än vad som var väntat..vilket ställer till det.
Suck.
Skjut mig.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.