Mack skrev:
Bwonka skrev:
Hur går det med 240in?

Tjena!
Bra fråga. Har hänt en del sen jag uppdaterade sist men inte mycket av "värde" direkt.
För det första blev det ingen skuff från verkstaden jag tidigare nämnde. Efter månader - ja MÅNADER - av jagade efter min släkting som äger nämnda verkstad så kom jag ut från detta på noll-sidan.
Antingen så visade det sig att den tänkta luckan var skev, eller så ville han inte plocka av den för bilen var för komplett eller så slutade det med att han inte ens ägde bilen och därför inte kunde göra något.
Suck.
Sen så gav ju V70:in upp. Gick inte genom besiktningen och det ska bli alldeles för dyrt att reparera för undertecknad varför den ställdes av och jag letade något annat.
Tyvärr har man ju inte hunnit spara tillräckligt för att man ska nå de där bilarna man verkligen vill ha, men under letandets gång så fann jag en annons på en Volvo 244..som är av samma årsmodell, har samma färg och börjar därför till och med på samma bokstav i regnummret som denna GLT.
Detta betyder att den också delar samma huv och...tamtadaaaa..baklucka!
Blev ett köp. Dock hade den ett problem och det var att den läckte vatten. Tidigare ägare hade kört runt med detta länge och bara fyllt på vatten när det behövts..så han var i alla fall noga med att förklara detta för mig innan köpet - snällt nog - men han visste inte vad problemet exakt var.
Ett par dagar efter köpet läcker bilen vatten som om den inte har några kylarslangar monterade ungefär. Allt man hällde i rann i en stråle rakt ner, och det har då pågått felsökningar och kvalificerade gissningar från mer än hjälpsamma vänner som ställt upp och försökt hjälpa till. Visade sig efter inte så mycket om och men att vattenpumpen var..ûberdålig. Min vän Adde tryckte på en kylarslang och en stråle med vatten sprutade rakt ut från pumpen..så pumpen blev bytt men ändå fortsatte det och rann.
Här har det varit mycket fram och tillbaka..Adde trodde det var spricka i blocket och jag höll med så en ny motor införskaffades, men Adde fick mycket att göra och jag som nu har varit utan bil i fem - ja FEM långa veckor - ville ha det gjort typ i går, gav bort projektet till en kollega som sysslar med folkrace i hopp om bättring.
Alltså..jag gav inte bort bilen..bara lät han hoppa in och hjälpa mig. Motorn fraktades dit och det införskaffades grejer..som nu visat sig kanske inte behövas för felet verkar i nuläget vara att vattenröret till pumpen - det på baksidan - monterades fel och därför läckte.
Så snart..snaaaart, inom några dagar..har jag åter igen - förhoppningsvis! - en bil igen.
Så tanken, summa summarum, är att jag ska skifta baklucka från denna - som är ytterst fin - till den från GLT:n. Denna GL är i långt sämre skick än GLT:n, om än att den kanske har några grejer till som kommer att bytas rakt av. Vi får se..
Så det är ungefär här vi är nu.
Billös..ett tag till. Men snart så.
Bilder kommer bara jag får bilen tillbaka!