Mack och Mervolics: "Good O'l Bastard" Volvo 244 GLT -83 **..äntligen är vi på väg igen..*

En 200-serie som kommer genomsyras av gammalt som nytt. Vissa kommer kanske avsky den, andra kanske kommer hålla med mig. Personligen är jag väldigt intresserad av R-Sport och dess era, och samma gäller Polestar..i alla fall deras färg.
  • 127 Följare
  • 241 045 Visningar
  • Uppdaterades senast 18 juli 2023
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 april 2018 · 14 055 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Förväntar mig det inte,.särskilt inte när det skrivs så lite från min sida, men uppskattar det oerhört mycket smile

Rom byggdes inte på en dag, bättre att skynda långsamt!! smile

/Benny

Sant sant.
I helgen, senast i början av nästa vecka så blir det transaktion av luckorna.
Blir en större uppdatering då - med bilder!

Vi väntar otåligt!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Snurriis
14 april 2018 · 761 Inlägg

Läst alla sidor av tråden nu och gillar stort ditt Jävla annama! Tråkigt med branden och allt slit som varit förgäves. Känner igen mig med min gamla Saab 900 jag hade som tyvärr till slut hamna i graven.

Hoppas verkligen att bilen kommer ut på gatan igen och att "problemen" släpper någon gång!

Mack Forum- och sitemoderator
14 april 2018 · 26 149 Inlägg

Snurriis skrev:
Läst alla sidor av tråden nu och gillar stort ditt Jävla annama! Tråkigt med branden och allt slit som varit förgäves. Känner igen mig med min gamla Saab 900 jag hade som tyvärr till slut hamna i graven.

Hoppas verkligen att bilen kommer ut på gatan igen och att "problemen" släpper någon gång!

Oj, jag blir likaledes imponerad över att du har läst igenom alla sidor, haha.
Jadu, det har varit en del bekymmer..och en förbannat lång väg till målet..och även om man ännu inte
är där så är man i alla fall på spåret. Hoppas bara det leder vart det är tänkt nu.

För övrigt oerhört tråkigt att höra med din Saab. Finns inte så många 900 kvar heller, eller hur?

Mången tack för stödet!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Snurriis
14 april 2018 · 761 Inlägg

Mack skrev:

Snurriis skrev:
Läst alla sidor av tråden nu och gillar stort ditt Jävla annama! Tråkigt med branden och allt slit som varit förgäves. Känner igen mig med min gamla Saab 900 jag hade som tyvärr till slut hamna i graven.

Hoppas verkligen att bilen kommer ut på gatan igen och att "problemen" släpper någon gång!

Oj, jag blir likaledes imponerad över att du har läst igenom alla sidor, haha.
Jadu, det har varit en del bekymmer..och en förbannat lång väg till målet..och även om man ännu inte
är där så är man i alla fall på spåret. Hoppas bara det leder vart det är tänkt nu.

För övrigt oerhört tråkigt att höra med din Saab. Finns inte så många 900 kvar heller, eller hur?

Mången tack för stödet!

Väldig sällan jag skummar igenom trådar men fastnade direkt för er tråd
Sällan jag hittar både en humoristisk tråd samt att får följa någons "dröm" och kunskaps jagande! Varit roligt att läsa med lite skrattgråt i ögonen  och många ledsna miner.

Som du kanske sätt i mitt album så gick det hårt för min Saab både min "Lilla" skada på en parkering och under reservdels letande och reparationer så märkte jag att grannen backat in i den utan att han inte erkänner det....

Nää Saab 900 -93 fullsmetad fulltryck i grå metalic växer verkligen inte på träd så vart många nätter och dagar i sorg då det var min första bil samt än i dag min dröm/ska ha bil!

hekola
15 april 2018 · 73 Inlägg

Mack skrev:

Bwonka skrev:
Hur går det med 240in? smile

Tjena!
Bra fråga. Har hänt en del sen jag uppdaterade sist men inte mycket av "värde" direkt.

För det första blev det ingen skuff från verkstaden jag tidigare nämnde. Efter månader - ja MÅNADER - av jagade efter min släkting som äger nämnda verkstad så kom jag ut från detta på noll-sidan.
Antingen så visade det sig att den tänkta luckan var skev, eller så ville han inte plocka av den för bilen var för komplett eller så slutade det med att han inte ens ägde bilen och därför inte kunde göra något.
Suck.

Sen så gav ju V70:in upp. Gick inte genom besiktningen och det ska bli alldeles för dyrt att reparera för undertecknad varför den ställdes av och jag letade något annat.
Tyvärr har man ju inte hunnit spara tillräckligt för att man ska nå de där bilarna man verkligen vill ha, men under letandets gång så fann jag en annons på en Volvo 244..som är av samma årsmodell, har samma färg och börjar därför till och med på samma bokstav i regnummret som denna GLT.
Detta betyder att den också delar samma huv och...tamtadaaaa..baklucka!
Blev ett köp. Dock hade den ett problem och det var att den läckte vatten. Tidigare ägare hade kört runt med detta länge och bara fyllt på vatten när det behövts..så han var i alla fall noga med att förklara detta för mig innan köpet - snällt nog - men han visste inte vad problemet exakt var.

Ett par dagar efter köpet läcker bilen vatten som om den inte har några kylarslangar monterade ungefär. Allt man hällde i rann i en stråle rakt ner, och det har då pågått felsökningar och kvalificerade gissningar från mer än hjälpsamma vänner som ställt upp och försökt hjälpa till. Visade sig efter inte så mycket om och men att vattenpumpen var..ûberdålig. Min vän Adde tryckte på en kylarslang och en stråle med vatten sprutade rakt ut från pumpen..så pumpen blev bytt men ändå fortsatte det och rann.
Här har det varit mycket fram och tillbaka..Adde trodde det var spricka i blocket och jag höll med så en ny motor införskaffades, men Adde fick mycket att göra och jag som nu har varit utan bil i fem - ja FEM långa veckor - ville ha det gjort typ i går, gav bort projektet till en kollega som sysslar med folkrace i hopp om bättring.
Alltså..jag gav inte bort bilen..bara lät han hoppa in och hjälpa mig. Motorn fraktades dit och det införskaffades grejer..som nu visat sig kanske inte behövas för felet verkar i nuläget vara att vattenröret till pumpen  - det på baksidan - monterades fel och därför läckte.
Så snart..snaaaart, inom några dagar..har jag åter igen - förhoppningsvis! - en bil igen.

Så tanken, summa summarum, är att jag ska skifta baklucka från denna - som är ytterst fin - till den från GLT:n. Denna GL är i långt sämre skick än GLT:n, om än att den kanske har några grejer till som kommer att bytas rakt av. Vi får se..

Så det är ungefär här vi är nu.
Billös..ett tag till. Men snart så.

Bilder kommer bara jag får bilen tillbaka!

fick du löst vatten läckaget ?

Mack Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 26 149 Inlägg

Snurriis skrev:

Mack skrev:

Snurriis skrev:
Läst alla sidor av tråden nu och gillar stort ditt Jävla annama! Tråkigt med branden och allt slit som varit förgäves. Känner igen mig med min gamla Saab 900 jag hade som tyvärr till slut hamna i graven.

Hoppas verkligen att bilen kommer ut på gatan igen och att "problemen" släpper någon gång!

Oj, jag blir likaledes imponerad över att du har läst igenom alla sidor, haha.
Jadu, det har varit en del bekymmer..och en förbannat lång väg till målet..och även om man ännu inte
är där så är man i alla fall på spåret. Hoppas bara det leder vart det är tänkt nu.

För övrigt oerhört tråkigt att höra med din Saab. Finns inte så många 900 kvar heller, eller hur?

Mången tack för stödet!

Väldig sällan jag skummar igenom trådar men fastnade direkt för er tråd
Sällan jag hittar både en humoristisk tråd samt att får följa någons "dröm" och kunskaps jagande! Varit roligt att läsa med lite skrattgråt i ögonen  och många ledsna miner.

Som du kanske sätt i mitt album så gick det hårt för min Saab både min "Lilla" skada på en parkering och under reservdels letande och reparationer så märkte jag att grannen backat in i den utan att han inte erkänner det....

Nää Saab 900 -93 fullsmetad fulltryck i grå metalic växer verkligen inte på träd så vart många nätter och dagar i sorg då det var min första bil samt än i dag min dröm/ska ha bil!

Blir jäkligt glad över att läsa det du skriver. Det värmer gott att höra att även en tråd som denna kan vara intressant.

RIktigt tråkigt att grannen inte står för vad den gjorde. Hade blivit riktigt sur själv om det drabbat mig.
Men..svårt att bevisa också tyvärr.

Vill man så kan man, brukar det ju heta. Och även om din 900 gick i graven..och min 240 nästan brann upp..så kanske du en dag ramlar på en liknande 900 och fixar upp den liksom jag och Oskar försöker göra med denna?
Tror både Saab-folket och Volvo-folket skulle lägga ner sina stridsyxor bara för att hålla med om att det vore värt det, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mack Forum- och sitemoderator
15 april 2018 · 26 149 Inlägg

hekola skrev:

Mack skrev:

Bwonka skrev:
Hur går det med 240in? smile

Tjena!
Bra fråga. Har hänt en del sen jag uppdaterade sist men inte mycket av "värde" direkt.

För det första blev det ingen skuff från verkstaden jag tidigare nämnde. Efter månader - ja MÅNADER - av jagade efter min släkting som äger nämnda verkstad så kom jag ut från detta på noll-sidan.
Antingen så visade det sig att den tänkta luckan var skev, eller så ville han inte plocka av den för bilen var för komplett eller så slutade det med att han inte ens ägde bilen och därför inte kunde göra något.
Suck.

Sen så gav ju V70:in upp. Gick inte genom besiktningen och det ska bli alldeles för dyrt att reparera för undertecknad varför den ställdes av och jag letade något annat.
Tyvärr har man ju inte hunnit spara tillräckligt för att man ska nå de där bilarna man verkligen vill ha, men under letandets gång så fann jag en annons på en Volvo 244..som är av samma årsmodell, har samma färg och börjar därför till och med på samma bokstav i regnummret som denna GLT.
Detta betyder att den också delar samma huv och...tamtadaaaa..baklucka!
Blev ett köp. Dock hade den ett problem och det var att den läckte vatten. Tidigare ägare hade kört runt med detta länge och bara fyllt på vatten när det behövts..så han var i alla fall noga med att förklara detta för mig innan köpet - snällt nog - men han visste inte vad problemet exakt var.

Ett par dagar efter köpet läcker bilen vatten som om den inte har några kylarslangar monterade ungefär. Allt man hällde i rann i en stråle rakt ner, och det har då pågått felsökningar och kvalificerade gissningar från mer än hjälpsamma vänner som ställt upp och försökt hjälpa till. Visade sig efter inte så mycket om och men att vattenpumpen var..ûberdålig. Min vän Adde tryckte på en kylarslang och en stråle med vatten sprutade rakt ut från pumpen..så pumpen blev bytt men ändå fortsatte det och rann.
Här har det varit mycket fram och tillbaka..Adde trodde det var spricka i blocket och jag höll med så en ny motor införskaffades, men Adde fick mycket att göra och jag som nu har varit utan bil i fem - ja FEM långa veckor - ville ha det gjort typ i går, gav bort projektet till en kollega som sysslar med folkrace i hopp om bättring.
Alltså..jag gav inte bort bilen..bara lät han hoppa in och hjälpa mig. Motorn fraktades dit och det införskaffades grejer..som nu visat sig kanske inte behövas för felet verkar i nuläget vara att vattenröret till pumpen  - det på baksidan - monterades fel och därför läckte.
Så snart..snaaaart, inom några dagar..har jag åter igen - förhoppningsvis! - en bil igen.

Så tanken, summa summarum, är att jag ska skifta baklucka från denna - som är ytterst fin - till den från GLT:n. Denna GL är i långt sämre skick än GLT:n, om än att den kanske har några grejer till som kommer att bytas rakt av. Vi får se..

Så det är ungefär här vi är nu.
Billös..ett tag till. Men snart så.

Bilder kommer bara jag får bilen tillbaka!

fick du löst vatten läckaget ?

Oj..har jag glömt uppdatera om vattenläckaget?
Skit också! Joo men det var så enkelt så att en packning till vattenpumpen hade halkat lite på sniskan.
Blev tätt och fint efter en isärtagning och hopmontering.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mack Forum- och sitemoderator
17 april 2018 · 26 149 Inlägg

Update!

180417





Hade en toppennatt på jobbet i morse, varför jag kände att idag..idag är dagen då man får någonting gjort!
Och jag säger då det..det är tur det är en gammal Volvo, så till och med en apa som jag förstår mig på hur saker och ting är funtat.
Gick inte ens och tjuvläste i Haynesboken, utan direkt ut och skruvade lös luckan och låset i denna.
Är banne mig stolt över mig själv..möjligen en liten bedrift för många men fan så stor för undertecknad!


https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-46b9b6d7e8d32d22357f1fa778afb7f0.jpg
[Taget 180417]*..i stort sett det enda man behöver för att skifta baklucka. Ska det vara enkelt så säg..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-26d47e61cbf4123c83fafe9effe71008.jpg
[Taget 180417]*..två bultar på båda sidor..och så förstås en sladd till belysningen..*

..och efter en vända upp till Benkis..

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-d78978f11276e0718be522472bbce6eb.jpg
[Taget 180417]*..Där satt den ja! Som ett smäck!*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-c91b0a89ea4a67b9383203aecf778b76.jpg
[Taget 180417]*..Från den här vinkeln syns lacksläppen extra mycket. Var likadant på originalet men mycket mindre. Standard på dessa?*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-5879a63046fb9a3874c371840045474c.jpg
[Taget 180417]*..Låset var egentligen inte så svårt att pilla dit igen. Värst var att få dit låsblecket på baksidan. Men hade man haft barnarmar så hade det förmodligen varit ännu enklare..om än att jag kanske hade sett lite lustig ut..*

Träffade faktiskt på Benkis uppe hos honom. Och det kändes också riktigt bra. Dels därför att han då direkt kunde säga om han gillade den nya luckan eller inte - vilket han glädjeligen gjorde - men också för att vi kunde snacka ihop oss lite mer om framtiden.
Det var ingenting i det närmsta han kunde komma på som behövdes mer för grunden i alla fall, men om han kom på nåt så skulle han höra av sig. Jag har annars tänkt åka upp lite då och då och kolla läget.

Glömde dock att plocka av svarta dropplisten från nya luckan..får bli en ny sådan från någonstans. Kanske har en liggandes i gömmorna.
Ska också koppla in sladden till belysningen. Sen blir GL:en till salu.

Tack för idag!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 april 2018 · 14 055 Inlägg

Se vad du kan! smile Roligt att lösa saker själv utan att blanda in andra! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Henkix
17 april 2018 · 6 737 Inlägg

Så fint det blir.
Hur gick det med dina nycklar föressten? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Mack Forum- och sitemoderator
17 april 2018 · 26 149 Inlägg

Vettemannen skrev:
Se vad du kan! smile Roligt att lösa saker själv utan att blanda in andra! smile

/Benny

Menar det!
Blev lite skinnflådd på högerhanden..alltså från att försöka pilla dit det där låsblecket till låset..och ingenting annat haha.
Men det var verkligen skönt att fixa det själv. Har ringt alldeles för många gånger till exempelvis min vän Adde som fått komma akut och reda ut saker man har stökat till!


Henkix skrev:
Så fint det blir.
Hur gick det med dina nycklar föressten? tongue

Meen..har jag inte uppdaterat om det heller?
Har verkligen blivit slapp när det kommer till att uppdatera om läget.

Problemet med nycklarna var att GP som kopierade originalnycklarna använde för korta "ämnen". De såg lika långa ut men en liten kort bit längst ut fattades, och det räckte för att det inte skulle fungera.
Fick en ny nyckel gjord gratis och vips så fungerade det. Dock lyckades jag ju inte starta bilen då..men själva tändningsnyckeln fungerade i alla fall.
Vete fasen vad som är fel. Någon har tipsat om soppapumpen, och det kan såklart vara fallet.
Får undersöka detta mer vid ett senare tillfälle.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Henkix
17 april 2018 · 6 737 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:
Se vad du kan! smile Roligt att lösa saker själv utan att blanda in andra! smile

/Benny

Menar det!
Blev lite skinnflådd på högerhanden..alltså från att försöka pilla dit det där låsblecket till låset..och ingenting annat haha.
Men det var verkligen skönt att fixa det själv. Har ringt alldeles för många gånger till exempelvis min vän Adde som fått komma akut och reda ut saker man har stökat till!


Henkix skrev:
Så fint det blir.
Hur gick det med dina nycklar föressten? tongue

Meen..har jag inte uppdaterat om det heller?
Har verkligen blivit slapp när det kommer till att uppdatera om läget.

Problemet med nycklarna var att GP som kopierade originalnycklarna använde för korta "ämnen". De såg lika långa ut men en liten kort bit längst ut fattades, och det räckte för att det inte skulle fungera.
Fick en ny nyckel gjord gratis och vips så fungerade det. Dock lyckades jag ju inte starta bilen då..men själva tändningsnyckeln fungerade i alla fall.
Vete fasen vad som är fel. Någon har tipsat om soppapumpen, och det kan såklart vara fallet.
Får undersöka detta mer vid ett senare tillfälle.

Hehe kan vara jag som missat det också tongue
Va gott att det löste sej med nycklarna, surt dock att den inte vill gå igång.

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Mack Forum- och sitemoderator
17 april 2018 · 26 149 Inlägg

Henkix skrev:

Mack skrev:

Vettemannen skrev:
Se vad du kan! smile Roligt att lösa saker själv utan att blanda in andra! smile

/Benny

Menar det!
Blev lite skinnflådd på högerhanden..alltså från att försöka pilla dit det där låsblecket till låset..och ingenting annat haha.
Men det var verkligen skönt att fixa det själv. Har ringt alldeles för många gånger till exempelvis min vän Adde som fått komma akut och reda ut saker man har stökat till!


Henkix skrev:
Så fint det blir.
Hur gick det med dina nycklar föressten? tongue

Meen..har jag inte uppdaterat om det heller?
Har verkligen blivit slapp när det kommer till att uppdatera om läget.

Problemet med nycklarna var att GP som kopierade originalnycklarna använde för korta "ämnen". De såg lika långa ut men en liten kort bit längst ut fattades, och det räckte för att det inte skulle fungera.
Fick en ny nyckel gjord gratis och vips så fungerade det. Dock lyckades jag ju inte starta bilen då..men själva tändningsnyckeln fungerade i alla fall.
Vete fasen vad som är fel. Någon har tipsat om soppapumpen, och det kan såklart vara fallet.
Får undersöka detta mer vid ett senare tillfälle.

Hehe kan vara jag som missat det också tongue
Va gott att det löste sej med nycklarna, surt dock att den inte vill gå igång.

Jo haha, blev ju lite orolig där ett tag att det var nåt annat men det var skönt när det bara var nyckeln som var..ja..felskapt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2018 · 26 149 Inlägg

Update!

180504




Tal om ingenting: vete fasen varför jag skriver "update" när jag vill vara så svensk i mitt textande..kanske måste ändra på den saken. Får fundera på det.
Hursomhelst.

Igår ramlade det äntligen in en grej till projektet!

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-889ff88ebe5eafbb09eca7b532663ae0.jpg
[Taget 180503]*..väl inslagen sidoruta*

En kollega som pysslar med folkrace - och därmed har ett ypperligt lager med gamla Volvobilar (för ett stort lager med bilar sitter väl alla folkraceåkare på?) - skruvade lös en sidoruta åt mig och levererade denna, allt för en kostnad av en enkel hundralapp.

Nu torde bilen vara i det närmsta komplett faktiskt, när det väl ska till att skruvas ihop igen. I alla fall sånär på någon list eller så, men det får man i så fall ta då.

Återkommer när det kommer något nytt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 maj 2018 · 14 055 Inlägg

Mack skrev:
Update!

180504




Tal om ingenting: vete fasen varför jag skriver "update" när jag vill vara så svensk i mitt textande..kanske måste ändra på den saken. Får fundera på det.
Hursomhelst.

Igår ramlade det äntligen in en grej till projektet!

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-889ff88ebe5eafbb09eca7b532663ae0.jpg
[Taget 180503]*..väl inslagen sidoruta*

En kollega som pysslar med folkrace - och därmed har ett ypperligt lager med gamla Volvobilar (för ett stort lager med bilar sitter väl alla folkraceåkare på?) - skruvade lös en sidoruta åt mig och levererade denna, allt för en kostnad av en enkel hundralapp.

Nu torde bilen vara i det närmsta komplett faktiskt, när det väl ska till att skruvas ihop igen. I alla fall sånär på någon list eller så, men det får man i så fall ta då.

Återkommer när det kommer något nytt.

Man kan faktiskt bli väldigt glad över en sån sak som en liten ruta till bilen, speciellt när den fattas! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2018 · 26 149 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:
Update!

180504




Tal om ingenting: vete fasen varför jag skriver "update" när jag vill vara så svensk i mitt textande..kanske måste ändra på den saken. Får fundera på det.
Hursomhelst.

Igår ramlade det äntligen in en grej till projektet!

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-889ff88ebe5eafbb09eca7b532663ae0.jpg
[Taget 180503]*..väl inslagen sidoruta*

En kollega som pysslar med folkrace - och därmed har ett ypperligt lager med gamla Volvobilar (för ett stort lager med bilar sitter väl alla folkraceåkare på?) - skruvade lös en sidoruta åt mig och levererade denna, allt för en kostnad av en enkel hundralapp.

Nu torde bilen vara i det närmsta komplett faktiskt, när det väl ska till att skruvas ihop igen. I alla fall sånär på någon list eller så, men det får man i så fall ta då.

Återkommer när det kommer något nytt.

Man kan faktiskt bli väldigt glad över en sån sak som en liten ruta till bilen, speciellt när den fattas! smile

/Benny

Oja. Det har ju som varit lite av en irriterande punkt ända sedan branden.
Har för övrigt funderat på att köpa helt nya framlyktor..vore ju sannerligen fräscht att montera helt nya.
Måste dock fundera på saken.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 maj 2018 · 14 055 Inlägg

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Mack skrev:
Update!

180504




Tal om ingenting: vete fasen varför jag skriver "update" när jag vill vara så svensk i mitt textande..kanske måste ändra på den saken. Får fundera på det.
Hursomhelst.

Igår ramlade det äntligen in en grej till projektet!

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-889ff88ebe5eafbb09eca7b532663ae0.jpg
[Taget 180503]*..väl inslagen sidoruta*

En kollega som pysslar med folkrace - och därmed har ett ypperligt lager med gamla Volvobilar (för ett stort lager med bilar sitter väl alla folkraceåkare på?) - skruvade lös en sidoruta åt mig och levererade denna, allt för en kostnad av en enkel hundralapp.

Nu torde bilen vara i det närmsta komplett faktiskt, när det väl ska till att skruvas ihop igen. I alla fall sånär på någon list eller så, men det får man i så fall ta då.

Återkommer när det kommer något nytt.

Man kan faktiskt bli väldigt glad över en sån sak som en liten ruta till bilen, speciellt när den fattas! smile

/Benny

Oja. Det har ju som varit lite av en irriterande punkt ända sedan branden.
Har för övrigt funderat på att köpa helt nya framlyktor..vore ju sannerligen fräscht att montera helt nya.
Måste dock fundera på saken.

Det blir skillnad, jag har satt dit både nya strålkastare och öppningsmotorer till strålkastarna. Det var på Pontiacen. Ska snart besikta så gör det för de gamla strålkastarna var ganska dåliga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2018 · 26 149 Inlägg

Vettemannen skrev:

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Man kan faktiskt bli väldigt glad över en sån sak som en liten ruta till bilen, speciellt när den fattas! smile

/Benny

Oja. Det har ju som varit lite av en irriterande punkt ända sedan branden.
Har för övrigt funderat på att köpa helt nya framlyktor..vore ju sannerligen fräscht att montera helt nya.
Måste dock fundera på saken.

Det blir skillnad, jag har satt dit både nya strålkastare och öppningsmotorer till strålkastarna. Det var på Pontiacen. Ska snart besikta så gör det för de gamla strålkastarna var ganska dåliga.

/Benny

Kanske inte är så mycket att fundera på då, haha.
En annan kollega har faktiskt monterat nya lyktor på sin 240 och det är klart det blir skillnad.
Dock är eftermarknadslyktornas kvalité lite..svajande, därav funderandet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Henkix
4 maj 2018 · 6 737 Inlägg

Roligt när man får tag i saknade grejer big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Mack Forum- och sitemoderator
4 maj 2018 · 26 149 Inlägg

Henkix skrev:
Roligt när man får tag i saknade grejer big_smile

Oja!
Dessutom när de är "rätt" från början.
Hade ju kunnat få tag i vilken ruta som helst men alla har ju inte samma toning tex.
Denna ruta ska dock vara densamme.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang