- Volvo v70 II - Nya planer för 2015

V70 2010 "R-design" som skall snyggas till så gott det går.
  • 137 Följare
  • 222 655 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 mars 2015
PlumCrazy
11 mars 2014 · 881 Inlägg

Haha snabbsänkning. big_smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Fadde_e30
11 mars 2014 · 462 Inlägg

-Elfving skrev:
Tänka sig att man får hjälpa till med allt cool roll
Står i stor skuld nu pojkvasker wink
http://i771.photobucket.com/albums/xx35 … 0a5cbb.jpg

Haha risig du :* cool

Men som sagt, det är klart nu, eller nästan iaf.. Tror faktiskt inte nån har haft mer otur än oss när det gäller att montera coils? Fyfan vad trött man blev ibland.. Kostade mig nästan 2500kr extra bara för det krångla så mycket..
Men det va det värt iaf, hoppas det ser bra ut med sommar fälgarna! Så Ska fixa fram bild på sänkningen åt er imorn smile

OCV STORT TACK TILL JESPER "juppeN" ELFVING OCH MANNET "HULKEN" THE MAN FÖR HJÄLPEN!

Senast redigerat av Fadde_e30 (11 mars 2014)

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
DNSFY Volvonörd
11 mars 2014 · 121 Inlägg

Vad krånglade då? Så man inte åker på en nit själv sen?

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
FreddieL
11 mars 2014 · 278 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

-Elfving skrev:
Tänka sig att man får hjälpa till med allt cool roll
Står i stor skuld nu pojkvasker wink
http://i771.photobucket.com/albums/xx35 … 0a5cbb.jpg

Haha risig du :* cool

Men som sagt, det är klart nu, eller nästan iaf.. Tror faktiskt inte nån har haft mer otur än oss när det gäller att montera coils? Fyfan vad trött man blev ibland.. Kostade mig nästan 2500kr extra bara för det krångla så mycket..
Men det va det värt iaf, hoppas det ser bra ut med sommar fälgarna! Så Ska fixa fram bild på sänkningen åt er imorn smile

OCV STORT TACK TILL JESPER "juppeN" ELFVING OCH MANNET "HULKEN" THE MAN FÖR HJÄLPEN!

Vaddå?!?! är det något som inte är kompatibelt?!?! nu blir man ju lite orolig och får lite magknip...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Fadde_e30
12 mars 2014 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:

Fadde_e30 skrev:

-Elfving skrev:
Tänka sig att man får hjälpa till med allt cool roll
Står i stor skuld nu pojkvasker wink
http://i771.photobucket.com/albums/xx35 … 0a5cbb.jpg

Haha risig du :* cool

Men som sagt, det är klart nu, eller nästan iaf.. Tror faktiskt inte nån har haft mer otur än oss när det gäller att montera coils? Fyfan vad trött man blev ibland.. Kostade mig nästan 2500kr extra bara för det krångla så mycket..
Men det va det värt iaf, hoppas det ser bra ut med sommar fälgarna! Så Ska fixa fram bild på sänkningen åt er imorn smile

OCV STORT TACK TILL JESPER "juppeN" ELFVING OCH MANNET "HULKEN" THE MAN FÖR HJÄLPEN!

Vaddå?!?! är det något som inte är kompatibelt?!?! nu blir man ju lite orolig och får lite magknip...

Vi som hade otur bara smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Fadde_e30
13 mars 2014 · 462 Inlägg

Denesfay skrev:
Vad krånglade då? Så man inte åker på en nit själv sen?

Drivknuten sära på sig så 2 lager gick sönder, så va tvungen att köpa en ny drivaxel då det inte går att få tag
på nya lager.. Så dra inte för hårt i bromsskiva och det när du ska lossa fjäderbenet smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

När kommer bilder på skiten?!?! smile är ju nyfniken och intresserad av resultat och produktutvärdering?! Lätta att ställa in, hur stumma är fjädrarna, vilken sänkning och vilken nivå på retur?... ... ...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Fadde_e30
13 mars 2014 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:
När kommer bilder på skiten?!?! smile är ju nyfniken och intresserad av resultat och produktutvärdering?! Lätta att ställa in, hur stumma är fjädrarna, vilken sänkning och vilken nivå på retur?... ... ...

Försöker ladda upp en bild nu men forumbilder.se krånglar.. big_smile
Det var väldigt lätt att ställa in när man väl fatta skiten, sen hur stumt de är beror på vad du har ställt hårdheten på.
Jag har den ställd på 0 just nu (hårdaste) så att skärmarna inte käkar upp däcken när 20 tummarna åker på.
Men tycker inte det är så farligt stumt nu, blir väl annat när stor fälgarna kommer på där det knappt finns nå däck som fjädrar big_smile Men du får höra av dig när du fått hem dom så får du mitt nummer så får du ringa så får jag förklara lite snabbt hur du monterar dom, eller som du står för soppapengen så kan jag komma å hjälpa till, om jag har tid wink

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

FreddieL skrev:
När kommer bilder på skiten?!?! smile är ju nyfniken och intresserad av resultat och produktutvärdering?! Lätta att ställa in, hur stumma är fjädrarna, vilken sänkning och vilken nivå på retur?... ... ...

Försöker ladda upp en bild nu men forumbilder.se krånglar.. big_smile
Det var väldigt lätt att ställa in när man väl fatta skiten, sen hur stumt de är beror på vad du har ställt hårdheten på.
Jag har den ställd på 0 just nu (hårdaste) så att skärmarna inte käkar upp däcken när 20 tummarna åker på.
Men tycker inte det är så farligt stumt nu, blir väl annat när stor fälgarna kommer på där det knappt finns nå däck som fjädrar big_smile Men du får höra av dig när du fått hem dom så får du mitt nummer så får du ringa så får jag förklara lite snabbt hur du monterar dom, eller som du står för soppapengen så kan jag komma å hjälpa till, om jag har tid wink

Hehehe smile alltid något som krånglar... är det inte bilen så är det datorrelaterat wink angående monteringen så är jag nästan sugen på att ta ditt erbjudande... om inte annat så åker jag upp till Gävle om du har mer lämpligt arbetsutrymme. Då kanske man skulle kunna passa på att kolla lite slutspelshockey!!! Alltid kul att se Brynäs släppa in mål ... hahahaha

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Fadde_e30
13 mars 2014 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:

Fadde_e30 skrev:

FreddieL skrev:
När kommer bilder på skiten?!?! smile är ju nyfniken och intresserad av resultat och produktutvärdering?! Lätta att ställa in, hur stumma är fjädrarna, vilken sänkning och vilken nivå på retur?... ... ...

Försöker ladda upp en bild nu men forumbilder.se krånglar.. big_smile
Det var väldigt lätt att ställa in när man väl fatta skiten, sen hur stumt de är beror på vad du har ställt hårdheten på.
Jag har den ställd på 0 just nu (hårdaste) så att skärmarna inte käkar upp däcken när 20 tummarna åker på.
Men tycker inte det är så farligt stumt nu, blir väl annat när stor fälgarna kommer på där det knappt finns nå däck som fjädrar big_smile Men du får höra av dig när du fått hem dom så får du mitt nummer så får du ringa så får jag förklara lite snabbt hur du monterar dom, eller som du står för soppapengen så kan jag komma å hjälpa till, om jag har tid wink

Hehehe smile alltid något som krånglar... är det inte bilen så är det datorrelaterat wink angående monteringen så är jag nästan sugen på att ta ditt erbjudande... om inte annat så åker jag upp till Gävle om du har mer lämpligt arbetsutrymme. Då kanske man skulle kunna passa på att kolla lite slutspelshockey!!! Alltid kul att se Brynäs släppa in mål ... hahahaha

Haha kan bara hålla med! Tänk om allt skulle fungera som utan att krångla, man kan tydligen bara drömma om de big_smile Nu när jag har gjort den en gång så borde det gå fort om jag hjälper dig, men har tyvärr sagt upp garaget jag hade här i gävle när jag sålde E30in min sad Och att se brynäs släppa in mål tröttnar man aldrig på, alltid lika kul wink

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

Jaha?! Har lillbilen fått lämna?! Är alltid trist och tråkigt. Hur har du gjort med hjulinställningen efter bytet?!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Fadde_e30
13 mars 2014 · 462 Inlägg

FreddieL skrev:
Jaha?! Har lillbilen fått lämna?! Är alltid trist och tråkigt. Hur har du gjort med hjulinställningen efter bytet?!

Aa tyvärr.. Fick bli en e36a ist smile Nej det har jag inte, ska lämna in den på Volvo för hjulinställning så fort
jag fått på 20"s fälgarna.

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 mars 2014 · 2 571 Inlägg

Sluta påminn mig om hjulinställning, fortfarande inte gjort någon sedan sänkningen förra sommaren. Det syns på vinterdäcken kan jag lova..

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

hyrbil skrev:
Sluta påminn mig om hjulinställning, fortfarande inte gjort någon sedan sänkningen förra sommaren. Det syns på vinterdäcken kan jag lova..

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Ja, det kan ju vara en idé... och självklart kostar det oxå en slant... mmmmmmm

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
_Jontee_
13 mars 2014 · 97 Inlägg

FreddieL skrev:

hyrbil skrev:
Sluta påminn mig om hjulinställning, fortfarande inte gjort någon sedan sänkningen förra sommaren. Det syns på vinterdäcken kan jag lova..

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Ja, det kan ju vara en idé... och självklart kostar det oxå en slant... mmmmmmm

Kostar typ bara 1000kr. Elr gå till någon gymnasie skola som har sånt så kommer du undan billigt.

Volvo V70R Fwd "Volvos Svenska Guldklump" (1998)
Volvo 740 "2jz vvti" (1988)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

_Jontee_ skrev:

FreddieL skrev:

hyrbil skrev:
Sluta påminn mig om hjulinställning, fortfarande inte gjort någon sedan sänkningen förra sommaren. Det syns på vinterdäcken kan jag lova..

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Hjulinställning...

Ja, det kan ju vara en idé... och självklart kostar det oxå en slant... mmmmmmm

Kostar typ bara 1000kr. Elr gå till någon gymnasie skola som har sånt så kommer du undan billigt.

ok!! Ja det var ju inte så farligt... hade i minnet att jag hört ett pris runt 2'

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 mars 2014 · 2 571 Inlägg

Allt beror på vem man går till förstås, jag ringde runt lite i vintras och fick allt mellan 600kr/påbörjad timme till totalpris på 2000, men Volvo själva tar 995:- med Volvokortet så det är absolut ingen farlig summa. Gäller bara att få tummen ur.... big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
nyller BMW 335D E91
13 mars 2014 · 1 399 Inlägg

Hjulinställningen fick man gratis big_smile

ts007
13 mars 2014 · 1 777 Inlägg

Upp med bilder nu!! Kan ju ladda upp under din bil här på garaget:-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
FreddieL
13 mars 2014 · 278 Inlägg

nyller skrev:
Hjulinställningen fick man gratis big_smile

Fast det är ju klart bättre att man kör med en kontrollerad camber än att hjulen väljer själv... wink

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang