Eftersnack: Meet of the Month #1 - 4/5 - Säsongspremiär!

Aerodynamik ...
6 maj 2013 · 7 120 Inlägg

Bra träff, stor eloge till de tålmodiga arrangörerna. :-)

Senast redigerat av Aerodynamik (6 maj 2013)

Tribbe SAAB♥SUBARU
6 maj 2013 · 1 636 Inlägg

Nästa gång ska jag inte bada badtunna innan så man blir sen.. Kändes som att det var ont om parkeringsplatser cool

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
BearStyle Bearstyle Productions
6 maj 2013 · 90 Inlägg

Skickar upp lite bilder från träffen här:
https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

Kommer fler.. smile

dirr3
6 maj 2013 · 52 Inlägg

BearStyle skrev:
Skickar upp lite bilder från träffen här:
https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1

Kommer fler.. smile

Bästa bearstyle!

Andreas_vw
7 maj 2013 · 49 Inlägg

ingen som fick nån bild på min röda golf mk1?? smile

Mutternjordahl
7 maj 2013 · 4 Inlägg

Någon som fick med min gråa Golf Mk2 med gröna plåtisar? smile)

fnatteknatte www.5100.se
7 maj 2013 · 299 Inlägg

Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Senast redigerat av fnatteknatte (7 maj 2013)

Nissan 200sx s13 "nismo" (1989)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
7 maj 2013 · 419 Inlägg

Tyckte det blixtrade extra mycket när vi åkte ut på uppvisnings/podiet raksträckan när vi gled ut...
Junior tackade för sig och mådde som en prins skall göra....
Får se hur det går med nästa MoM om vi hinner hem från det stora event vi åker på.
Mantorp har ju sin sportbilsdag som vi bara måste stanna till på den 1:a när vi e på väg hem.....

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Trik
7 maj 2013 · 219 Inlägg

Händelö = kalle anka race!
Racen på Händelö har inget med MoM att göra alls!
Det folk verkar inte förstå är att alla bilar med mycket hk är inte där ute och gasar!

En notis från Norrköping tidningar


Vi följer en strid ström med bilar mot Händelö där bilar ställer upp sig två och två.


I mitten står startman och signalerar att de kan köra. De tävlar mot varandra på en kortare raksträcka för att se vad bilarna går för.


I Händelö samlades många för att se på racen men som vanligt var de tuffaste bilarna någon helt annan stans.


- Händelö har alldeles för dålig väg för de värre bilarna och de behöver en längre sträcka att köra på eftersom en del har över 500 hk. De flesta som tittar på racen i Händelö står alldeles för nära gatan för att man ska kunna kalla det säkert, säger en som valt att vara på annan plats.


- På andra ställen är det säkerheten först. Alla står bakom på ett bra avstånd men ändå så att alla kan se de häftiga bilarna som dånar iväg med full gas på en 201 meters sträcka


http://www.nt.se/norrkoping/artikel.asp … id=5511037



fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
reacha Team Radioactive
7 maj 2013 · 166 Inlägg

fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Du var nog på fel ställe då ifall detta var fallet, händelö = fail.
där vi var var det kanon bra organiserat som alltid, inget folk på vägen eller i närheten, enbart bilar.

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Dirtymike
7 maj 2013 · 1 532 Inlägg

fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Vill minnas att 2006 vare race på Händelö där en tjej stod för nära o blev vingklippt av en spegel o bakändan på en bil.
Vet även att det hänt parkeringsskador där ute och det har varit bråk.
Det hade inte suttit fel att få vara ute på Bråvalla istället för träff/race som i ren Race Wars anda

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
7 maj 2013 · 1 532 Inlägg

Grand_voyager skrev:
Tyckte det blixtrade extra mycket när vi åkte ut på uppvisnings/podiet raksträckan när vi gled ut...
Junior tackade för sig och mådde som en prins skall göra....
Får se hur det går med nästa MoM om vi hinner hem från det stora event vi åker på.
Mantorp har ju sin sportbilsdag som vi bara måste stanna till på den 1:a när vi e på väg hem.....

Det är givet att ni måste hinna hem smile

Jeep J20 (1978)
reacha Team Radioactive
7 maj 2013 · 166 Inlägg

här vart det tyst T_T ;D

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
fnatteknatte www.5100.se
7 maj 2013 · 299 Inlägg

reacha skrev:

fnatteknatte skrev:
Nåt som ja känner gällande racen är att folket måste fatta allvaret. Folket står ta mig fan mitt i vägen på racen. Upp med band för ja vill ej köra när det är så då min bil gärna vill kasta med baken. Respektlöst av folket. Såg i lördags att det är knappt 0,5 meter mellan folket och racande bilarna. Vi måste hålla på det för ja vill ej va nån som kör på eller dödar en åskådare. Tack

Du var nog på fel ställe då ifall detta var fallet, händelö = fail.
där vi var var det kanon bra organiserat som alltid, inget folk på vägen eller i närheten, enbart bilar.

Då var ja på fel ställe😝

Nissan 200sx s13 "nismo" (1989)
Mr_Felix
7 maj 2013 · 134 Inlägg

reacha skrev:
Du var nog på fel ställe då ifall detta var fallet, händelö = fail.
där vi var var det kanon bra organiserat som alltid, inget folk på vägen eller i närheten, enbart bilar.

Hur får man reda på vart racen är som "vanlig" svensson? Har bara varit vid händelö men har hört talas om de mer organiserade racen.

H_landen
7 maj 2013 · 227 Inlägg

Mr_Felix skrev:

reacha skrev:
Du var nog på fel ställe då ifall detta var fallet, händelö = fail.
där vi var var det kanon bra organiserat som alltid, inget folk på vägen eller i närheten, enbart bilar.

Hur får man reda på vart racen är som "vanlig" svensson? Har bara varit vid händelö men har hört talas om de mer organiserade racen.

undrar oxå hur man får reda på de! skulle va lite roligare att se riktiga bilar!

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
XphyxiusX
7 maj 2013 · 48 Inlägg

H_landen skrev:

Mr_Felix skrev:

reacha skrev:
Du var nog på fel ställe då ifall detta var fallet, händelö = fail.
där vi var var det kanon bra organiserat som alltid, inget folk på vägen eller i närheten, enbart bilar.

Hur får man reda på vart racen är som "vanlig" svensson? Har bara varit vid händelö men har hört talas om de mer organiserade racen.

undrar oxå hur man får reda på de! skulle va lite roligare att se riktiga bilar!

+1

Im the vicious demon in your darkest dreams...what we do in life echoes in eternity.
Saab 9-3 Aero Coupé "Queen of Argentum II" (2001)
Tribbe SAAB♥SUBARU
7 maj 2013 · 1 636 Inlägg

Jag vet inte men om jag får dra en chansning så skulle jag gissa att det går till ungefär så här.

Du eller en kompis skaffar sig en värdig bil att delta i de seriösare racen. Du/din kompis parkerar på Ingelsta som vanligt, om du har tur kommer det fram någon och frågar om du/din kompis ska vara med.

Tror inte dom vill ha dit några andra än de som deltar för då är det ju snart som Händelö.

Jag drar bara chansningar nu.. har aldrig varit på race själv. Såg dock vart det kördes lite när jag skulle åka hem nu på senaste.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Trik
7 maj 2013 · 219 Inlägg

Tribbe skrev:
Jag vet inte men om jag får dra en chansning så skulle jag gissa att det går till ungefär så här.

Du eller en kompis skaffar sig en värdig bil att delta i de seriösare racen. Du/din kompis parkerar på Ingelsta som vanligt, om du har tur kommer det fram någon och frågar om du/din kompis ska vara med.

Tror inte dom vill ha dit några andra än de som deltar för då är det ju snart som Händelö.

Jag drar bara chansningar nu.. har aldrig varit på race själv. Såg dock vart det kördes lite när jag skulle åka hem nu på senaste.

Bra förklaring Tribbe! Du verkar ha en aning om hur man gör.. wink Dvs.. prata med rätt människor:)

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
Master_J Stålmannen
7 maj 2013 · 465 Inlägg

Tribbe skrev:
Jag vet inte men om jag får dra en chansning så skulle jag gissa att det går till ungefär så här.

Du eller en kompis skaffar sig en värdig bil att delta i de seriösare racen. Du/din kompis parkerar på Ingelsta som vanligt, om du har tur kommer det fram någon och frågar om du/din kompis ska vara med.

Tror inte dom vill ha dit några andra än de som deltar för då är det ju snart som Händelö.

Jag drar bara chansningar nu.. har aldrig varit på race själv. Såg dock vart det kördes lite när jag skulle åka hem nu på senaste.

Så gick det till förra året för min del. smile

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang