4776
Sök

Telefoner och billås!!!!!

Evildan
5 maj 2013
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:

Jag skulle nog känna likadant om jag fick en IFÅN i mina händer. Än så länge klarar jag mig med en DUMFÅN!! smile

/Benny

det var kameran jag var ute efter då jag vill kunna knäppa när tillfället ges och den vanliga kameran tar man ju aldrig med sig,  12,1megapixlar vilket var en sjujvl upplösning då.
annars fungerar den utmärkt att ringa och skicka sms med, surfa? nope, ointressant, uppkoplad 5 gånger totalt.
finns många funktioner som jag aldrig använt och säkerligen flertalet jag inte ens vet om att dom finns.

Jadu, det finns säkerligen många funktioner även i min DUMFÅN som jag inte ens vet om mycket mindre vill använda. En bra kamera finns det alltid användning för.

/Benny

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-6c6afaf439f6018dca64023d48e30ba3.jpg
utan kameran hade jag inte kunnat dela med mig av Maja, en 1982 Kyosho Racing Baja, aka Baja Maja.
Bredängen i em cool

Vettemannen
5 maj 2013
valle22 skrev:
Vettemannen skrev:
valle22 skrev:

bara att inse grabbar.... vi är inte "anpassningsbara" eller bara gamla och gnälliga  lol

Lite så kanske men att bygga upp hela sitt liv kring en IFÅN, det låter dumt. Pratar du för mycket i IFÅNEN tar batteriet slut och då kommer du inte hem för du kan inte köpa bussbiljett eller låsa upp din bil eller låsa upp huset när du kommer hem o.s.v o.s.v. Tappar du IFÅNEN så tappar du nästan hela ditt liv!

/Benny

precis det jag hade i tankarna lol batteriet slut , kan inte ens komma hem hahaha

just detta med att slutade kunna betala biljetten med sms, utan man helt plötsligt skulle ha någotr skit som mywallet wywallet(?) eller f-n det heter, hur skall man hålla reda på fler och fler användarnamn/lösen lol

det värsta var ett nyhetsinslag där man på någon tågcentral skulle betala med smartphone för betala toalett besöket... snacka man är stressad vid dörren och försöker skriva/smsa vid dörren... kanske tror de som tänkt ut appen för toaletten man programmerat sitt arsle efter en tid som man kan passa lol

Det roliga är att ingen reagerar när hunden pinkar på en lyktstolpe ut i stan, tänkt dig förklara föör polisen som haffar en när man pissar(eller bajsar i busken i parken) Bara att skylla på telefonen inte funkar lollol

HAHAHA!!!! lol

/Benny

734 Inlägg
5 maj 2013
Detta är egentligen inget nytt, kommer ihåg när 3g nätet lanserades runt 2003 så pratade det redan om ett 4g nät som skulle involvera att man kunde ha nycklar i telefonen.

6 696 Inlägg
10 Inlägg
8 maj 2013
I-phone är väl bra på sitt sätt, men en bil ska bestå av plåt, plast och gummi, gärna litet läder och trä dessutom!
Desto färre chips och sladdar och skit - desto bättre. Illa nog med att de där tramsiga "paddlarna" har gjort sitt intrång - en ratt skall vara en ratt och inte ett tv-spel och en växelspak en växelspak! Och till sist - är även skeptisk mot watt, en bil skall hava hästkrafter! Glödlampor har watt.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 maj 2013
är det här bittra stenålderstråden?
Bara för er rullator spekulanter att inse tekniken går framåt och en dag kommer ni behöva anpassa er efter den. Eller låsas in på hem.

1 433 Inlägg
8 maj 2013
MrEricsson skrev:
Bara för er rullator spekulanter att inse tekniken går framåt och en dag kommer ni behöva anpassa er efter den. Eller låsas in på hem.

+1

tycker att det är nice att det går framåt , men tycker inte om det PGA att allt kommer bli svårare att skruva på turbo på sad

Vettemannen
8 maj 2013
MrEricsson skrev:

Tar batteriet slut i IFÅNEN eller om ni tappar den så stannar allt upp väldigt plötsligt!!!!!

/Benny

1 412 Inlägg
8 maj 2013
MrEricsson skrev:

Att tekniken går framåt betyder numera sällan att den blir bättre.
Men du kanske är en sån där lättlurad snubbe som tror att allt nytt är bra just för att det är nytt?

/ 23-åring som har ett tag kvar till rullator troligtvis.
Senast redigerat av OpelP1 (8 maj 2013)

Hemmainstruktör
641 Inlägg
8 maj 2013
Vettemannen skrev:
MrEricsson skrev:

Tar batteriet slut i IFÅNEN eller om ni tappar den så stannar allt upp väldigt plötsligt!!!!!

/Benny

Tappar du nycklarna till en modernare bil kommer du inte så långt heller. Man har väll nyckel som backupp system precis som på bilar man kör nyckellöst nu. Både bil å telefon kan bli strömlös och behöver kunna startas för det.

Har iPhone och facebook och skulle inte ha nått emot att låsa/låsa upp min bil med telefon, kan ju få en massa extra funktioner då tex vädra ut bilen innan man går ut mot soldränkta parkeringen. Med nyckel och komfortöppning måste du vara inom sändarens räckvid.

Finns ju baksidor till allt men en iPhone håller minst 24h med en laddning och man kan oftast även ladda den i bilen så har aldrig problem med att den är strömlös.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

441 Inlägg
8 maj 2013
Med volvo on call kan man ju låsa och låsa upp bilen, mm

Forummoderator
26 532 Inlägg
8 maj 2013
Känns lite som ett I-landsproblem, men själv sitter jag i den sitsen att jag i stort sett alltid har haft "Ericsson-telefon" och därför i dagsläget har en Sony Ericsson Xperia..ja en sån lite smartare variant..men sen efter denna finns det ingen fler Ericsson!
Damnit!
Och ja..vad fan använder jag telefonen till? Han måste vara besviken på mig, för enda apparna jag laddat hem är ficklampan - förra telefonen hade en KNAPP för den funktionen - och "Torque"..som jag inte får att fungera till V70:in..även där..tack så mycket..
Vad är det för fel med att ha en telefon till att ringa med? Eller smsa med?

Förr kunde man ju prata i timmar om man ville utan att behöva ladda på..det går definitivt inte nu längre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 271 Inlägg
8 maj 2013
Mack skrev:
Känns lite som ett I-landsproblem, men själv sitter jag i den sitsen att jag i stort sett alltid har haft "Ericsson-telefon" och därför i dagsläget har en Sony Ericsson Xperia..ja en sån lite smartare variant..men sen efter denna finns det ingen fler Ericsson!
Damnit!
Och ja..vad fan använder jag telefonen till? Han måste vara besviken på mig, för enda apparna jag laddat hem är ficklampan - förra telefonen hade en KNAPP för den funktionen - och "Torque"..som jag inte får att fungera till V70:in..även där..tack så mycket..

Förr kunde man ju prata i timmar om man ville utan att behöva ladda på..det går definitivt inte nu längre.

Problemet med kommunikationen med bilen är helt enkelt att din V70 är för gammal att lira korrekt med Torque.
inte telefonen i sig.
Vissa lirar vissa inte, tror det handlar om vilken version av OBD man har.
Senast redigerat av lingua (8 maj 2013)

Forummoderator
26 532 Inlägg
8 maj 2013
lingua skrev:
Mack skrev:
Damnit!

Problemet med kommunikationen med bilen är helt enkelt att din V70 är för gammal att lira korrekt med Torque.
inte telefonen i sig.

Aha, därför det inte vill fungera. Har ju OBD2 men det är väl en gammal version av OBD2 kanske?
Hursomhaver..faktum kvarstår att jag håller med dem som tycker det går till överdrift med funktioner över telefonerna.
Det är inte så att jag inte förstår varför, men vissa saker anser jag personligen är ganska onödiga.

2 271 Inlägg
8 maj 2013
Mack skrev:
lingua skrev:
Mack skrev:
Damnit!

inte telefonen i sig.

Aha, därför det inte vill fungera. Har ju OBD2 men det är väl en gammal version av OBD2 kanske?
Hursomhaver..faktum kvarstår att jag håller med dem som tycker det går till överdrift med funktioner över telefonerna.
Det är inte så att jag inte förstår varför, men vissa saker anser jag personligen är ganska onödiga.

Kan hålla med även om jag tycker det är riktigt kul med ny teknik, samtidigt skrämmande.
Va strömavbrott i vintras i hela södra Sthlm, bara en sån sak att få ta i varm mat, kunna ringa (alla gsm/3g master la ner) och inget ljus någonstans fick en att på de 6 timmarna inse hur sårbara vi är utan ström/teknik.

Men så länge det lirar är det latjo lajban.big_smile
Senast redigerat av lingua (8 maj 2013)

Forummoderator
26 532 Inlägg
8 maj 2013
lingua skrev:
Mack skrev:
lingua skrev:

inte telefonen i sig.

Kan hålla med även om jag tycker det är riktigt kul med ny teknik, samtidigt skrämmande.
Va strömavbrott i vintras i hela södra Sthlm, bara en sån sak att få ta i varm mat, kunna ringa (alla gsm/3g master la ner) och inget ljus någonstans fick en att på de 6 timmarna inse hur sårbara vi är utan ström/teknik.

Men så länge det lirar är det latjo lajban.big_smile

Jo självklart..så länge man har ström så är det inga problem. Men förr i tiden var ju det inga problem heller. Batteriet i A2628s:en räckte ju lätt en vecka utan problem, men nu i "nya" telefonen så är det ju högst ett par dagar om jag ger fan i att göra nåt med den.
Har även stängt ner/tagit bort alla onödiga appar som drar ström i bakgrunden, och ändå är det så kasst.

1 587 Inlägg
8 maj 2013
Går det ens att få tag i äldre sony ericsson telefoner, t.ex. W800i o dom gamla walkman telefonerna ?

Forummoderator
26 532 Inlägg
8 maj 2013
Severin skrev:
Går det ens att få tag i äldre sony ericsson telefoner, t.ex. W800i o dom gamla walkman telefonerna ?

Inte nu längre. Jag fick tag i sista modellen som hette "Sony Ericsson". Modellen efter heter bara "Sony".

Edit: Om du inte lyckas på Tradera då eller liknande förstås.
Senast redigerat av Mack (8 maj 2013)

1 587 Inlägg
8 maj 2013
Mack skrev:
Severin skrev:

Inte nu längre. Jag fick tag i sista modellen som hette "Sony Ericsson". Modellen efter heter bara "Sony".

Jaha okej, jag var tvungen att köpa en så det blev en Sony Xperia Active, vattentät o skit sägs de :p

1 412 Inlägg
8 maj 2013
På ebay brukar det finnas en hel del äldre men "nya" mobiler.

Jag har en Sony Ericsson T230 i nyskick liggande som jag skulle använda om jag inte hade operatören 3, då dom bara har 3G.
En trevlig mobil till skillnad mot alla nya modeller som säljs nu.

Sök