Trängselskatt på bil som stått still sedan 2009

Streethawk Billjuds Wannabe
7 maj 2013 · 1 771 Inlägg

Hej!

Har som så fått trängselskatt på en bil som stått på gården demonterad sen 2009 (dvs ingen motor,ratt,pedaler osv elr framruta).
Enligt uppgifter ska den tydligen ha passerat en passage i stockholm 2013-03-18 vilket den inte har.

Hur fasiken går det här till igentligen?
Ska kontakt med TS imorgon men fortfarande fundersam över varför jag får den.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Mack Forum- och sitemoderator
7 maj 2013 · 26 160 Inlägg

Någon som stulit regplåtarna av dig?
Eller låtit imitera dina plåtar?

Trist när det händer, men värre har det väl varit när folk fått påminnelseavgifter vars avställda traktorer uppe i djupaste Norrland tydligen har passerat "tullarna" i Stockholm..

Senast redigerat av Mack (7 maj 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Streethawk Billjuds Wannabe
7 maj 2013 · 1 771 Inlägg

Absolut ingen aning, man blir som sagt förvånad, är en Beach buggy byggd på en 65a's bubbla skall tilläggas.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
FLindgren
7 maj 2013 · 5 089 Inlägg

Ja du kanske borde ringa polisen och anmäla det också då någon kör runt med dina plåtar.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
7 maj 2013 · 2 972 Inlägg

Finns bilar från baltikum (lettland eller litauen?) som har plåtar som är väldigt lika våra med "ABC 123" också. Troligen en sån som passerat. Bestrid kostnaden och be dem skicka bilden. Glöm inte lägga upp den här smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Streethawk Billjuds Wannabe
7 maj 2013 · 1 771 Inlägg

FLindgren skrev:
Ja du kanske borde ringa polisen och anmäla det också då någon kör runt med dina plåtar.

Får kolla med TS först vad det är för bil det handlar om då det värkligen inte är min.

matteeee skrev:
Finns bilar från baltikum (lettland eller litauen?) som har plåtar som är väldigt lika våra med "ABC 123" också. Troligen en sån som passerat. Bestrid kostnaden och be dem skicka bilden. Glöm inte lägga upp den här smile

Kan ju vara så också,  Klart jag kommer bestrida kostnaden, tänker inte betala för en passage som jag inte kört igenom.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
PETROLHEAD
8 maj 2013 · 309 Inlägg

Har råkat ut för de där jag med. 2 ggr i Stockholm o 1 gång i OSLO av alla jävla ställen trots att jag aldrig varit dit med den bil jag har nu. Mejlade till TS o krävde bilder och bestred kraven o de va inga problem. Likandant fick jag göra till Norge o dom bad om ursäkt för de inträffade.

Streethawk Billjuds Wannabe
8 maj 2013 · 1 771 Inlägg

PETROLHEAD skrev:
Har råkat ut för de där jag med. 2 ggr i Stockholm o 1 gång i OSLO av alla jävla ställen trots att jag aldrig varit dit med den bil jag har nu. Mejlade till TS o krävde bilder och bestred kraven o de va inga problem. Likandant fick jag göra till Norge o dom bad om ursäkt för de inträffade.

Har skickat ett mail till TS om ärendet men inte fått nå svar utav dom, far min ska ringa imorgon då jag fick förhinder och bilen ändå står på honom så får se hur det går.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
LordLife
9 maj 2013 · 998 Inlägg

Lite svart el tejp och du helt plötsligt ett O istället för ett C.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Brådhis * Voff voff *
9 maj 2013 · 10 287 Inlägg

Begär ut bilden så ser du (och dom) vad det är för bil som skylten sitter på. Troligen är det som matteeeeeeee skriver, dvs att en balt-bil passerat med snarlik skylt. Men verkar det vara en svensk plåt på bilden så bör du underrätta polisen.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Xuri One Man Clan
9 maj 2013 · 4 287 Inlägg

polarn körde alltid med eltejp å gjorde sitt F till ett E. många som kör fulknep tongue

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
PETROLHEAD
9 maj 2013 · 309 Inlägg

Jag begärde bilder på bilen som passerat "tullen" o de visade sig vara en van av nått slag o jag har en volvo 244 o de som skilde var första bokstaven, jag har OUPXXX o vanen hade DUPXXX.

AeroMalm BMW fantast
9 maj 2013 · 1 172 Inlägg

Hänt mig åsså! Fick en faktura från Oslo. Ringdeboch sa att jag aldrig varit i Oslo. Han fråga vad jag hade för bil, och det var inte den han hade på bilden. Finns något land som har likadan skylt kombination som kan förväxlas.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
carnageman Rallyförare
11 maj 2013 · 1 075 Inlägg

Har hänt flera jag känner, ägare till svenskreggade bilar som får pröjsa trängselskatt för utländska bilar...

... Vi borde sparka ut alla politiker och ta över landet med direktdemokrati så man följer folkets vilja: DET VILL SÄGA TA BORT TRÄNGSELSKATT OCH DEN FÖRBANNADE DRIVMEDELSSKATTEN och finansiera detta med politikerlöner på max 25000kr i månaden i stället för nuvarande nivåer!

Senast redigerat av carnageman (11 maj 2013)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Putteliten
11 maj 2013 · 9 081 Inlägg

carnageman skrev:
Har hänt flera jag känner, ägare till svenskreggade bilar som får pröjsa trängselskatt för utländska bilar...

... Vi borde sparka ut alla politiker och ta över landet med direktdemokrati så man följer folkets vilja: DET VILL SÄGA TA BORT TRÄNGSELSKATT OCH DEN FÖRBANNADE DRIVMEDELSSKATTEN och finansiera detta med politikerlöner på max 25000kr i månaden i stället för nuvarande nivåer!

Du har en viss poäng där tycker ja......

Streethawk Billjuds Wannabe
30 maj 2013 · 1 771 Inlägg

Tog ett tag men äntligen fått bilden och den visar en släpvagn där dom tagit fel på en bokstav.
tyvär kan jag inte lägga upp bilden här då scannern har fått sig en kyss av golvet.

Jag har CPF xxx
Bilden visar CFF xxx och ser ut att vara kopplad på en volvo 740 liknande bil.
Hur som så har jag betalat och skickat mail till skatteverket så detta borde lösa sig

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Streethawk Billjuds Wannabe
1 december 2013 · 1 771 Inlägg

Klåpare på trafikverket & skatteverket.. Det har hänt igen! Den buggyn har ju stått avställd sedan 1984!!

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Erick
1 december 2013 · 4 767 Inlägg

Det sjukaste är att man måste betala och sen bestrida.. sad

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 december 2013 · 14 069 Inlägg

Erick skrev:
Det sjukaste är att man måste betala och sen bestrida.. sad

Vad är det för jävla dumheter? Det borde väl vara trafikverket som har bevisbördan!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Erick
1 december 2013 · 4 767 Inlägg

Vettemannen skrev:

Erick skrev:
Det sjukaste är att man måste betala och sen bestrida.. sad

Vad är det för jävla dumheter? Det borde väl vara trafikverket som har bevisbördan!!!!!

/Benny

Det är helt sjukt, ja.

Även om du begär omprövning är du skyldig att betala in skatten/avgiften i tid. Om Skatteverket beslutar att du inte ska betala trängselskatt eller tilläggsavgift betalar Transportstyrelsen tillbaka pengarna till dig.

Källa: http://www.skatteverket.se/privat/skatt … 00277.html

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang