Bilhandlare man ska se upp för?

Bosnian
7 maj 2013 · 2 Inlägg

Tja.

Köpte en bil för inte så länge sen som visade sig ha en massa dolda fel.
När jag köpte bilen lovade handlaren att om det skulle vara nått fel så var det bara att ringa,
det var Norden Båt & Bilkonsult, KARLSKRONA som jag köpte bilen av.
Efter att jag hittat fel efter fel ringde jag till dom och dom lovade att allt skall fixas och att dom har beställt grejerna och väntar på att få hem det, det har nu gått 3 månader.
tänkte jag skriver här nu så alla andra som köper bil där ska kolla igenom allt på bilen innan dom köper den.
mig kommer det att kosta nya strålkastare och nya dimljus och nya skivor och bromsar, för dom som är på är inte original. och när jag bytte däck märkte jag att framhjulen inte satt fast med alla skruvar. en på var sida var gängan kass på.

Vill först och främst varna andra som köper bil där sen undrar jag om det finns fler som har råkat ut för någon liknande affär??

Hamilton
7 maj 2013 · 8 864 Inlägg

Registrera ett konto bara för att smutskasta ett företag är inte ok.
Många av felen du beskriver upptäcker man om man undersöker bilen, vilket du tycks ha missat


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Bosnian
7 maj 2013 · 2 Inlägg

just därför skriver jag att man ska kolla allt om man köper bil där ... synd om fler råkar ut för samma sak som jag.

Hamilton
7 maj 2013 · 8 864 Inlägg

Bosnian skrev:
just därför skriver jag att man ska kolla allt om man köper bil där ... synd om fler råkar ut för samma sak som jag.

Som köpare har du alltid undersökningsplikt vid bilköp, att du missat det och väljer att lägga skulden på bilsäljaren är riktigt dåligt gjort.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
8 maj 2013 · 2 390 Inlägg

Som bilsäljare måste även dom BERÄTTA fel dom känner till. Vilket inte många av alla gör.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
torpis Forummoderator
8 maj 2013 · 10 572 Inlägg

Låser tråden eftersom vi inte kör denna typ av trådar på garaget med den enkla motiveringen att motparten inte kan försvara sig och vi har ingen aning om hur sanningen egentligen ser ut.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang