Busgrabb skrev:
Du har fel, det är inte lungt till 100%
Har självklart själv med haft bilar på farsan när jag var yngre men slutat med det, dels för att jag har råd, priserna har gått ner och det jag ska komma till nu.
Pratar en del med skadetekniker från försäkringsbolagen på jobbet och vet lite exempel där det helt uteblivit ersättning till kunden på vagnskadebiten.
Ett fall var en M5:a som var smälld, bilen stod på farsan och sonen i fallet hade kört och smällt.
Bolaget kallade dit farsan och sätta honom i bilen och tyckte han skulle visa hur man körde, var funktionerna satt osv.
Han kom ju knappt iväg med SMG lådan i bilen och sedan frågade dom lite om vilken musik han hade på skivorna i bilen osv....det blev fail för kunden.
En annan bil smälldes och även den stod försäkrad på farsan och sonen körde, där krävde bolaget kvitton och kontrakt skrivna på ägaren/köparen (Bilen köptes av privatperson) och även banktransaktionen från pappan till köpraren eller postväxel typ. Alltså för att få bevis på att pengarna gått från försäkringstagarens konto.
Fail igen för kunden och ingen ersättning.
Dom har även gjort liknande provkörningsgrejer med sporthojar där dom kallat dit föräldrarna och det har skitit sig ordentligt.
Man har inte mycket att sätta emot när dom går emot dig.
Detta händer ju inte varje dag men det kan absolut hända och då är det inte värt pengarna man sparat på skenförsäkringen.
Detta händer ju framförallt lite mer ungdoms/sportbilar som M3, M5, Supa och Evo osv...
Har du en S60 2.5T på farsan tex så är det ju mycket lugnare och mycket liten risk att dom gör en utredning om nu inte bilen är vädligt mycket modifierad.