Tjejer kan inte köra bil.. eller?

DusanMandick Random Hero
12 maj 2013 · 4 047 Inlägg

sänkt och försämrad svängradie får jag inte ihop, min fälgkant vilar nästan på skärmkanten men ja kan utan problem vända på en 90väg tex

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
FordRSC Los geht's, Schumacher
12 maj 2013 · 1 510 Inlägg

Här kan det bli lite jobbigt att ta sig ut. Bild från Torino:

http://i288.photobucket.com/albums/ll173/peter_v2/DSCN9331_zps9575cb44.jpg

Senast redigerat av FordRSC (12 maj 2013)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Hool
12 maj 2013 · 1 067 Inlägg

På volvo sätter man styrbegränsare när man sätter dit breda däck..  Skrapar i med en osänkt s70 utan säkning när man ska rada med moderata 225or wink

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
v70tdi
13 maj 2013 · 106 Inlägg

mb_pucken skrev:
sänker man en bil så mycket att man inte kan ta sig ut på tex en parkering så får man skylla sig själv.. som man bäddar får man ligga eller hur man säger wink

Är inga problem sålänge folk om kring parkerar som folk? Men när dom parkerar så jävla när att man kanppt kan gå emellan så kan man börja undra. Kanske ske komplettera dragkroken med en pushbar så gör vi som i italien istället. Det kanske funkar bättre för dig?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2013 · 14 077 Inlägg

Ponera att du är först att parkera på en 2-hundrameterssträcka. Nog kan du ge dig fan på att när du ska åka så har dom parkerat kloss båda framför och bakom. Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå varför.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
v70tdi
13 maj 2013 · 106 Inlägg

Vettemannen skrev:
Ponera att du är först att parkera på en 2-hundrameterssträcka. Nog kan du ge dig fan på att när du ska åka så har dom parkerat kloss båda framför och bakom. Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå varför.

/Benny

Brukar göra som så att om det står någon, så ställer jag mig bakom och har en så stor ficka mellan bilen framför och mig så att jag kan vrida ut direkt men samtidigt så får ingen bil plats.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2013 · 14 077 Inlägg

v70tdi skrev:

Vettemannen skrev:
Ponera att du är först att parkera på en 2-hundrameterssträcka. Nog kan du ge dig fan på att när du ska åka så har dom parkerat kloss båda framför och bakom. Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå varför.

/Benny

Brukar göra som så att om det står någon, så ställer jag mig bakom och har en så stor ficka mellan bilen framför och mig så att jag kan vrida ut direkt men samtidigt så får ingen bil plats.

Har man tur så står bilen framför kvar annars kan det vara lika illa. Jag gör också som du beskriver.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Volvo740-88 Volvo850-92
13 maj 2013 · 1 678 Inlägg

Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Mack Forum- och sitemoderator
13 maj 2013 · 26 161 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Ursäkta mig men..det finns manliga frisörer och stylister..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
carnageman Rallyförare
13 maj 2013 · 1 075 Inlägg

Ok, kanske ska utmana Ramona och se om du har rätt:
https://www.youtube.com/watch?v=Oh39HrlgfkU


Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
zemet
13 maj 2013 · 4 044 Inlägg

carnageman skrev:
Ok, kanske ska utmana Ramona och se om du har rätt:
https://www.youtube.com/watch?v=Oh39HrlgfkU


Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Jag löste faktiskt någon studie om detta. Tex så lagar kvinnorna mest mat i hemmen osv men stjärnkockarna är ofta män. Så är det inom flera typiska "Kvinnobranscher", dom största makeup artisterna är också män osv. Detta förklarades med att kvinnor inte var lika tävlingsinriktade som män är.


Sedan så är det så att kvinnor har sämre sinne för geometri och är därför sämre på att bedöma avstånd vid fickparkering osv. Så detta borde betyda att genomsnittskvinnan är sämre på att fickparkera än genomsnittsmannen.

Anledningen till att statistiken säger att kvinnor kör bättre bil är för att dom tar mycket mindre risker vid sin bilkörning. Inte pga att dom kan hantera fordonet bättre.

Vad betyder detta då i praktiken? Inte ett skit. Troligen så är män ifrån landet där man aldrig fickparkerar mycket sämre på att fickparkera än kvinnor som bor i stad och fickparkerar dagligen.

Men för att ta ditt exempel med Ramona så tycker jag att man ska jämföra henne med andra professionella förare. Och jämför man henne med den manliga eliten som tex Loeb så framstår hon ganska säkert som en amatör?

Jag tyckte inte att hon verkade speciellt duktig på att köra om jag ska vara ärlig, inte vad jag såg i den videon iaf. Kändes som att jag hade kunnat göra dedär med efter några månaders träning.

Men skulle hon köra snabbare än mig? Alldeles säkert, hade hon inte slagit någon som aldrig ens har suttit i en rallybil så måste hon ju vara väldigt inkompetent och det tror jag inte att hon är.

Slår hon 99% av garaget användarna? Antagligen
Slår hon 50% av professionella rallyförare? Tveksamt?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2013 · 14 077 Inlägg

http://www.belgarhuset.com/bilder/Blinkers.jpg

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 maj 2013 · 13 749 Inlägg

Mack skrev:

Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Ursäkta mig men..det finns manliga frisörer och stylister..

bara för att dom har en pitt betyder det inte att dom är män för det...finns nog inget mer homosexuellt än en manlig frisör..även om jag faktist vet dom som inte är lagda åt samma kön som klipper hår.

men ett manligt yrke är det sista det är...

i trafiken finns det lika mycket idioter av dom olika könen.
fördelen att vara kille i trafiken är att vi vågar chansa så vi hade inte sprungit runt stan i 4timmar för att få ut bilen utan vi hade gett oss fan på att lösa det.

fördelen att stå centralt parkerad är att det finns skyltfönster dom är riktigt bra att ha när man vill köra närma något smile

man ska aldrig ställa sig så man blir inparkerad. för det spelar ingen roll om det finns 4000 tomma parkeringar så blir man inparkerad.

något man lärde sig utan att uppleva det på det hårda sättet när man kör buss och parkerar på dom mesta konstigaste parkeringarna smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Muttley
13 maj 2013 ·

Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Fastna du på 1900 talet?  De är faktiskt över. Kvinnor kan lära sig hantera manliga saker. Män kan göra kvinnliga saker.

Hästar tex var ju männens göra förr i tiden men nu har de blivit kvinnans.  Hur försvarar du det?
Min frisör är manlig smile Och han klipper då bättre än vissa kvinnor. 
Man blir bra på de man gillar såklart.

WonderingsANNA
13 maj 2013 · 25 Inlägg

Jag är tjej och betydligt bättre på geometri än som frisör...

Alla är vi olika, inte pga vårt kön utan för att vi är unika individer med unika förutsättningar, viljor och saker vi gillar att göra och därför utför och blir bra på.


Man varken fickparkerar eller klipper hår med sin/en penis så...

I Think and Wonder, Wonder and Think. /Dr Seuss
Volvo 142 DeLuxe "Min Blå Dam" (1971)
Anderholm
13 maj 2013 · 613 Inlägg

Så nu har jag gått 45 min på stan i 4 plusgrader i tunna äta ute kläder


haha perfekt för en  KOM IN I MUJAFFAS BMW

alla som sett spelet lär fatta

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
bengank
13 maj 2013 · 55 Inlägg

Sydsvenska rallyt gick i helgen.
Där kom Ramona 3a.

Läs hennes blogg.
http://bloggar.expressen.se/ramona/

Ni anar inte vilken kul och händelserik helg jag haft. Galet spännande och utslagsgivande rally, och som slutade med att vi fick stå i detta fina sällskap efter målrampen. 3:a i Trimmat 4WD efter Eddie Hörbing och Hasse Gustafsson. Så jäkla kul att vi är med på en gång och fightas med Skodan i vår gruspremiär :-) .
Meeeen, jag kan inte undgå att reta upp mig på den där sablans punkan vi drabbades av under rallyt. Vi körde 9 km med punka, och tappade ca 1 minut. Hade inte det där ”om” funnits så hade det blivit seger. Men ”om” ska man ju fullständigt skita i.  Egentligen. Dessutom var det fler som drabbades av problem…

FordRSC Los geht's, Schumacher
13 maj 2013 · 1 510 Inlägg

Här har ni en brud som kan ratta! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=5KiC03_wVjc

Och här en gubbe som inte kan parkera!'

http://www.youtube.com/watch?v=VLgjUudZX0s

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Volvo740-88 Volvo850-92
14 maj 2013 · 1 678 Inlägg

Mack skrev:

Volvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!

Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.

Ursäkta mig men..det finns manliga frisörer och stylister..

Det har jag inte nekat. Jämför andelen också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang