Med sån bilvagga du har där så är det skitkul o göra vid rost eller lacka underrede!
Du funderar inte på fälla i trycklyft/hydralkolvar i varje hörna , som nascar bilar? Hade varit frän detalj och praktist ;-)
Jo vist är det så mycket smidigt !!
Tanken har säkert svept förbi men vilket jobb och vilka pengar nej har nog inte ens råd att kolla på kostnadena
Sedan är det slut med större ombyggnader nu ska det bli åka av istället Lite trött på att inte fått köra sin skapelse (Men den här kommer nog få några omgångar till i Garaget i min ägo
MR_T skrev:
Full fart i garaget gillas skarpt
Tackar !!
farbrorbozze skrev:
ja jäklar vad jag blir avundsjuk på din energi nu
Haha jadu ibland så går duracel batterierna i med full kraft
Det är fullt tillåtet att vara lite seg efter slip och svets passen Men bra verkar du ju bli åtminstone så då är de ju va värt!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Det är fullt tillåtet att vara lite seg efter slip och svets passen Men bra verkar du ju bli åtminstone så då är de ju va värt!
Tackar
Jodå verkar bli helt okej så det är helt klart värt det
har fått ditt bakre lyftpunkten idag (gick riktigt lätt där mot fram så där vart jag nöjd faktiskt Sedan har jag slipat av lite mera och svetsat lite till phu menmen drog sen på smedjans rost borttagare så man blir av med ytrosten
Så nu tror jag att det inte är just något mer än rambalkarna fram som ska svetsas och slipas på några ställen sen kan vi börja på andra sidan Juste skärmarna ska plockas loss så man får göra klart där också. Så är väl planen när väl andra sidan och allting annat är gjort och dra på rejält med epoxi grund ( över underredet) men det är ju längre fram men har man samma pepp och ork med andra sidan är det nog bara några veckor bort
Mera kapa svets slipa slipa kapa svetsa och ja ni vet Höger sidan får så länge räknas som typ klar och idag vred vi pv,n åt andra hållet och så har jag påbörjat där så gårdagens och dagens jobb får ni bilder på nu
Men vi börjar på slutet Höger sidan ja vist bakre lyftpunkt och sen har det svetsat igen några hål och svetsas fast lite smått, Till slut så hade jag på smedjans rostborttagare då ytrost uppkommit och den här tar hand om det så jäkla bra helt enkelt bästa jag provat
Rikligt med svetsprimer som vanligt
Svetsad på plats och här vart jag nöjd
Ja balken som vi byggt svetsades nu fast med orginalbalken och i fjäderfästet så nu är det stadigt var lite hål också som svetsades igen med små plåtbitar på 2 ställen lade igen det med svetsen vid fjäderfästet
En liten plåtbit vart en i hålet där uppe också men missade fota det tyvärr.
Här ser ni mirakel medlet jag valde denna gången att spraya ut det och sedan gnida in det med en trasa funkade ypperligt på dessa större ytor
Andra sidan lite mer plåt än nödvändigt under tröskeln den kapades bort slipades av och riktade upp kanten
Ja även domkrafts punkterna kom på plats självklart med svetsprimer och allt (glömde kameran i farten dock) Men tror ni inte misstror mig på det
Det var det jag tänkte få gjort idag men hade tid så slipade av kanten här så det vart jämnt och fint
Liksom andra sidan svetsades dessa plåtar ihop och slipades av
Hoppas ni mina härliga följare inte tröttnar på alla dessa "lika dana bilder och updates"
Ursäkta för bild kvalitén på vissa bilder hoppas ni har förstående för det så får vi se om det kommer en update om någon dag igen
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
23 oktober 2016
Satan i gatan vad du kämpar på, själv har jga bara slaktat isär två framvagnar i helgen, ska lämna på blästring & försöka bulta ihop nåt framöver till ena PVn
Satan i gatan vad du kämpar på, själv har jag bara slaktat isär två framvagnar i helgen, ska lämna på blästring & försöka bulta ihop nåt framöver till ena PVn
Jodå har lägger väl upp planer på vad jag ska hinna och hinner jag göra mer så gör jag det och ja det verkar flytta på bra så
Jamen det är väl inte illa det heller ska väl riva fram och bakvagn senare och skicka iväg diverse på blästring också så
här var det bra fart kunde man säga! Och bra blir de!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Igår tog jag mig ett pass och svetsen fick gå hett
Den andra sidan som ska kapas bort
Markerat här låg downpipen nära så ska formas om lite
Kapade och slipade till det sista
Fick lägga till lite extra på något ställe efteråt men skönt med mycket plåt så man kan helsvetsa hela vägen Rykte rätt gått efteråt kan jag medelela såg typ 2 dm framför mig pga svetsröken.
Så såg det ut när man kapat visade sig vara en axel och bara rent fett i mitten
Petade ur axeln och gjorde rent från fett
Lägga igen med plåt var en tanke men stog och kolade fan är ju tjockt material borde gå och lägga igen med svetsen och det gjorde det Vart lite varmt här med
Sådär lite svalare
Vart bra när det slipades ner
Slipade ner svetsen här så det var jämnt och fint
Slipat till kanten stack ut ca 2 cm innan
Kanten svetsad helt och hållet nu och slipat av så gott det går
Även denna sidan var det gamla hål från diverse som svetsades igen
Slipat av här och även något mindre hål i någon svets igen lagd
Hade på rost lösare sen också hoppas ni kära följare gillar denna lilla update som innehåller en hel del jobb