Audi A4 1.8Ts quattro -00 startproblem Hjälp och tips!!

Kanderss0n
17 maj 2013 · 68 Inlägg

Tjenare gott folk!

Det är såhär att på flickvännens a4 1.8Tsq -00 har det dykt upp lite konstigt fel..
Det kan funka perfekt i dagar men helt plötsligt så missar den till när man vrider på starten och sen är det precis som den blir utan gnista. Man kan stå och gnugga på starten hur länge som helst till batteriet nästan är helt urladdat.. (Kan tillägga att den har hittills alltid startat tillslut ändå när batteriet är på sista versen)

Soppa får den så det räcker och blir över. Min fundering är att det är något vajs med tempgivarn vilket resulterar i att den skickar knasiga värden och det blir ex kallstart så bilen surar ner sig? vet inte riktigt om det är logiskt så tänkte höra med er om det är någon som haft liknande problem?.. Tack för hjälp på förhand!

Senast redigerat av Kanderss0n (17 maj 2013)

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
Honke_86 Härnösand
17 maj 2013 · 191 Inlägg

jag hade lite av det problemet med min Audi TT som jag hade, gnugga som fan och sen när den gick igång så gick den skit, blödra och jävlades, men den gick till sig efter man kört en stund. Men då byde jag tempgivare och då gick den till sig. Så den skicka singal att bilen var kall fast den inte var det och fick för mycket bensin. smile

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Kanderss0n
20 maj 2013 · 68 Inlägg

Honke_86 skrev:
jag hade lite av det problemet med min Audi TT som jag hade, gnugga som fan och sen när den gick igång så gick den skit, blödra och jävlades, men den gick till sig efter man kört en stund. Men då byde jag tempgivare och då gick den till sig. Så den skicka singal att bilen var kall fast den inte var det och fick för mycket bensin. smile

Okej, Ja ungefär likadant som den här beter sig också då.. ska prova byte tempgivarn och se om de blir någon skillnad först! tack för tipset smile

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang