Tips på Roadtrip i europa

Mackibubba
10 juni 2014 · 126 Inlägg

Hehe ja det är lätt hänt om man inte tänker till att hamna i fel fil, speciellt i rondeller! Tycker absolut du/ni ska göra! Helt klart värt pengarna och har man inte mega tidspress så kan man bara vika av o köra in i någon lite by osv, väldigt trevligt.

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
R-line_chrille Distributionselektriker
10 juni 2014 · 222 Inlägg

härlig läsning, vi ska med ge oss ner till comosjön (italien) i sommar, vi gör en roadtrip på ca 360mil..

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Enjimmieextra
10 juni 2014 · 146 Inlägg

missade sida ett första gången jag läste smile men ser ut som ni fick en grym resa!

Finns många vackra vägar ute i europa!

tack för lite inspiration för framtiden smile

Enjimmieextra
10 juni 2014 · 146 Inlägg

Jag kom mer rakt ifrån vänster in i Tjeckien jämfört med den bilden du la upp början av tråden

tyckte vägarna till Prag var helt okej, vi åkte låg profil utan problem, sänkta bilar är dock inte att rekommendera i prag stads område. Vi råka hamna mitt inne i centrum vilket man ska undvika o om inte är van vid stressig miljö

mycket fina små vägar och byar finns på vägen smile

volvodrajvor
11 juni 2014 · 313 Inlägg

Har man bokat hotell mitt i centrum kan man också parkera intill tunnelbanan utanför centrum och sen ta tunnelbanan in, givetvis finns det också parkeringshus mitt i centrum men de brukar kosta lite mer om man ska vara där någon dag.

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Mackibubba
11 juni 2014 · 126 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
härlig läsning, vi ska med ge oss ner till comosjön (italien) i sommar, vi gör en roadtrip på ca 360mil..

Låter jäkligt gött! Där är jätte fint, och är ni sugna på riktigt bra vin så kan jag rekommendera att ni kör ner till Alba inte så långt från como

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
11 juni 2014 · 126 Inlägg

Tack för alla bra tips! Finns det fler folk som kört/känner till dessa trakter så uppskattas alla info som kan få smile

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Danny-D
11 juni 2014 · 67 Inlägg

Grym resa!
Blev grymt sugen på att åka själv, dessutom köpte jag en "ny" bil (VW Polo 6r TDI) för någon månad sen, så det kändes som ett bra tillfälle att åka i sommar.

Hotellen på vägen till Barcelona är redan bokade, kom undan med ett snittpris på 600kr/natt.
Vi ska övernatta i Hamburg, Ulm, Milano (2nätter), Nice och Barcelona (4nätter).
Än så länge 9 nätter. Hemvägen har vi inte bestämt än.

Tyvärr har vi bara ca 14 dagar vi kan åka hmm

Det är bara jag och flickvännen som ska åka så förhoppningsvis så blir inte bilen för liten/bullrig smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90996/90996-184825f3709ed1a599532d0491ddb4b4.jpg

Senast redigerat av Danny-D (11 juni 2014)

Mackibubba
11 juni 2014 · 126 Inlägg

Blir en sjyst resa! Kan rekommendera att köra förbi nürburgring o köra lite bil wink en grym upplevelse!
Och när ni ändå är i Nice så MÅSTE ni åka till Cannes och äta på en helt fantastisk restaurang Le Salon des Independants ( inget snobb ställe men maten, stämningen och atmosfären är helt perfekt! )
Skulle kunna köra ner där enbart för att äta en måltid och bara njuta

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
R-line_chrille Distributionselektriker
12 juni 2014 · 222 Inlägg

Mackibubba skrev:

S60R_Chrille skrev:
härlig läsning, vi ska med ge oss ner till comosjön (italien) i sommar, vi gör en roadtrip på ca 360mil..

Låter jäkligt gött! Där är jätte fint, och är ni sugna på riktigt bra vin så kan jag rekommendera att ni kör ner till Alba inte så långt från como

härligt härligt, har du mer tips så mottages det gärna på väg genom tyskland,österrike och schweiz


//chrille

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
BRINK "There can only be One... "
15 juni 2014 · 43 Inlägg

Denna tråden borde bli en sticky så alla kan posta sina gamla/kommande roadtrips här!
Sjukt motiverande för oss som inte vågat lämnat landet ännu! :-P

- Live On The Edge -
BMW E38 750iA "V12" (1999)
Presidento Of World
15 juni 2014 · 3 329 Inlägg

Nu i sommar blir den roadtrip till Öst igen! bl.a som huvudmål Italien ev balkan länderna.

åker genom Alperna, mest därför vi tar roadtrippen tongue

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mackibubba
16 juni 2014 · 126 Inlägg

S60R_Chrille skrev:

Mackibubba skrev:

S60R_Chrille skrev:
härlig läsning, vi ska med ge oss ner till comosjön (italien) i sommar, vi gör en roadtrip på ca 360mil..

Låter jäkligt gött! Där är jätte fint, och är ni sugna på riktigt bra vin så kan jag rekommendera att ni kör ner till Alba inte så långt från como

härligt härligt, har du mer tips så mottages det gärna på väg genom tyskland,österrike och schweiz


//chrille

Skulle också rekommendera att bo en natt på the cambrian i Adelboden Schweiz

https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176883/176883-27f619a243b3c8bd3ca48e016c751e28.jpg

Svårt att klaga på detta!

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
16 juni 2014 · 126 Inlägg

BRINKEN skrev:
Denna tråden borde bli en sticky så alla kan posta sina gamla/kommande roadtrips här!
Sjukt motiverande för oss som inte vågat lämnat landet ännu! :-P

Håller helt med! Kul att få dela med sig och kunna få tips på nya ställen att besöka!

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
Mackibubba
16 juni 2014 · 126 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Nu i sommar blir den roadtrip till Öst igen! bl.a som huvudmål Italien ev balkan länderna.

åker genom Alperna, mest därför vi tar roadtrippen tongue

Vart i italien ska ni? Ja alperna är fantastiskt fint på sommaren!

Senast redigerat av Mackibubba (16 juni 2014)

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
R-line_chrille Distributionselektriker
16 juni 2014 · 222 Inlägg

ska bli spännande att köra ner över alperna ska försöka få ihopa en liten resdagbok som jag kan lägga upp här-

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Mackibubba
22 juni 2014 · 126 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
ska bli spännande att köra ner över alperna ska försöka få ihopa en liten resdagbok som jag kan lägga upp här-

Låter kanon! Kommer själv också lägga upp min roadtrip när jag e hemma vid mitten på augusti smile

Volkswagen Passat "Autopiloten" (2012)
R-line_chrille Distributionselektriker
22 juni 2014 · 222 Inlägg

Mackibubba skrev:

S60R_Chrille skrev:
ska bli spännande att köra ner över alperna ska försöka få ihopa en liten resdagbok som jag kan lägga upp här-

Låter kanon! Kommer själv också lägga upp min roadtrip när jag e hemma vid mitten på augusti smile

ser fram emot detta. smile

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang