Betalning av fordonsskatten

opeldrifter
6 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Ägaren innan han jag köpte av är enligt uppgift egen företagare och gott ställt enligt han jag köpte av . Han hade inga uppgifter om honom dock som kunde hjälpt mig

Lev livet nu innan det är för sent
horbybonnen
6 juni 2013 · 1 160 Inlägg

efter 14 dar skickar ts påminnelse på skatten efter en månad skickar dom fogden på han .egen erfarenhet när jag råka ut för samma sak

opeldrifter
9 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Betalt in skatten och avvaktar utdrag från transportstyrelsen så ska jag kräva tillbaka allt eller iaf delar av den av ägaren innan

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
14 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Sådär haft ett trevligt samtal med förr förra ägaren , han skulle betala tillbaka pengarna till mig som  jag lagt smile ibland finna det ärliga människor

Lev livet nu innan det är för sent
kenth66
14 juni 2013 · 1 212 Inlägg

smilesmilesmilesmilesmilesmile

gött me bra folk:)


opeldrifter skrev:
Sådär haft ett trevligt samtal med förr förra ägaren , han skulle betala tillbaka pengarna till mig som  jag lagt smile ibland finna det ärliga människor

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
opeldrifter
14 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Absolut smile

Lev livet nu innan det är för sent
Evildan
14 juni 2013 ·

Det var en reko kille, kul, finns hopp för mänskligheten altså.

opeldrifter
14 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Evildan skrev:
Det var en reko kille, kul, finns hopp för mänskligheten altså.

Ibland så så blir man förvånad big_smile

Lev livet nu innan det är för sent
sleepyoh
14 juni 2013 · 1 319 Inlägg

Antingen så cashar du skiten eller hoppas på att personen du köpt bilen av  inte är i personlig kris. Min far till exempel har miloner i skulder hos kron och flera hunrda tusen hos diverse inkasso bolag, men eftersom dom inte kommer åt han skiter han totalt i vilket och kastar alla sorters papper som kommer. Så betala eller kör olagligt, skulle jag säga.

Edit: Såg att föregående skulle betala till dig, dock måste jag säga att innan du har pengarna på kontot kan du inte lita på ett skit. Alla bedrar och försöker gagna sig själva.

Senast redigerat av sleepyoh (14 juni 2013)

_----------'
opeldrifter
15 juni 2013 · 1 253 Inlägg

I detta fallet vet jag att pengarna kommer. En äldre på 55 år och egen företagare, det var han själv som sa att han skulle betala så på tisdag onsdag skulle de komma in annars fick jag ringa igen

Lev livet nu innan det är för sent
gamlingen
15 juni 2013 · 5 198 Inlägg

Fölk säger så mycket..

opeldrifter
15 juni 2013 · 1 253 Inlägg

meddelar här när kosingen är inne på kontot wink

Lev livet nu innan det är för sent
uhlin
22 juni 2013 · 2 834 Inlägg

gamlingen skrev:
Fölk säger så mycket..

opeldrifter skrev:
meddelar här när kosingen är inne på kontot wink

Hur har det gått här då, inget vidare eller?

opeldrifter
22 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Jodå bara inte haft tid över att skriva här smile pengarna kom som lovat så ni som tvivlade , det finns ärligt folk wink dom är få men de finns

Lev livet nu innan det är för sent
kenth66
22 juni 2013 · 1 212 Inlägg

smile

opeldrifter skrev:
Jodå bara inte haft tid över att skriva här smile pengarna kom som lovat så ni som tvivlade , det finns ärligt folk wink dom är få men de finns

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
uhlin
22 juni 2013 · 2 834 Inlägg

opeldrifter skrev:
Jodå bara inte haft tid över att skriva här smile pengarna kom som lovat så ni som tvivlade , det finns ärligt folk wink dom är få men de finns

Gött.... jodå visst finns det ärligt folk... men som sagt inte så många.

opeldrifter
22 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Nej

Lev livet nu innan det är för sent
Evildan
22 juni 2013 ·

Det glädjer mig, speciellt med att det under åren förekommit flertalet trådar på detta forum som handlar om hur man försöker på ett eller annat vis komma undan att just betala skatten trots att man är skattskyldig, men det kanske är en ansvars och mognadsfråga att man "gör rätt för sig"?

opeldrifter
22 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Ja han kunde ju lika gärna sagt att han inte ville betala och skulle inte kunnat göra nåt åt det eftersom jag redan betalat in "hans skuld" så han var ju inte betalningsskyldig längre.

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang