Köpråd! Bil till 18 årig kille!

Neos34 Garaget vän, igen.
22 juni 2013 · 5 687 Inlägg

Som panda666, va inne på.
Köp något som du kan leka av dig med, som det inte gör något att du te.x backar i en stolpe, skrapar fälgar mot kanter, kanske tom, krockar med. Gärna en äldre bil typ en Volvo 240, både lätt meckad och tålig, köp en - skattebefriad, så slipper du skatten.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
humancentipede
23 juni 2013 · 34 Inlägg

golf måste inte va tråkig och slö. Beror på vilken man köper.
http://www.youtube.com/watch?v=A_NXbP7dgF0 <- big_smile

Freddanovic
25 juni 2013 · 29 Inlägg

Nu vet jag inte vad du har fått för svar i tråden då jag inte orkar läsa igenom tråden. Min A3 1.8T drog 0.76 senaste tanken, på väldigt blandad körning. Du kan ju alltid titta efter en A3 1.8T eller Golf MK4 GTI som är nyare än -01. Facelift och ny motor som är snålare och har större turbo. Ganska rolig bil med sportchassi som är relativt pigg.

Audi A3 8L (2001)
Sweeper Rostskadad
26 juni 2013 · 194 Inlägg

Freddanovic skrev:
Nu vet jag inte vad du har fått för svar i tråden då jag inte orkar läsa igenom tråden. Min A3 1.8T drog 0.76 senaste tanken, på väldigt blandad körning. Du kan ju alltid titta efter en A3 1.8T eller Golf MK4 GTI som är nyare än -01. Facelift och ny motor som är snålare och har större turbo. Ganska rolig bil med sportchassi som är relativt pigg.

Lycka till o hitta dem under 30k roll

Freddanovic
26 juni 2013 · 29 Inlägg

Sweeper skrev:

Freddanovic skrev:
Nu vet jag inte vad du har fått för svar i tråden då jag inte orkar läsa igenom tråden. Min A3 1.8T drog 0.76 senaste tanken, på väldigt blandad körning. Du kan ju alltid titta efter en A3 1.8T eller Golf MK4 GTI som är nyare än -01. Facelift och ny motor som är snålare och har större turbo. Ganska rolig bil med sportchassi som är relativt pigg.

Lycka till o hitta dem under 30k roll

Den som söker han finner. Skämt o sido. Men ofta kan man se relativt fräscha GTI'er, dock inte senare än -01 som är oskruvade för 30-40.

Audi A3 8L (2001)
Sweeper Rostskadad
26 juni 2013 · 194 Inlägg

Freddanovic skrev:
Den som söker han finner. Skämt o sido. Men ofta kan man se relativt fräscha GTI'er, dock inte senare än -01 som är oskruvade för 30-40.

Nånstans där beroende på miltal cool

Freddanovic
26 juni 2013 · 29 Inlägg

Sweeper skrev:

Freddanovic skrev:
Den som söker han finner. Skämt o sido. Men ofta kan man se relativt fräscha GTI'er, dock inte senare än -01 som är oskruvade för 30-40.

Nånstans där beroende på miltal cool

Alla under 20.000 mil iallafall.

Audi A3 8L (2001)
panda666
26 juni 2013 · 4 250 Inlägg

skit i miltalet^^ bilar brukar palla väldigt mycket stryk ska ja ha hört och med bra service historik. ibland är det värt också att åka lite längre bort för att få en i bra skick..

torpis Forummoderator
26 juni 2013 · 10 572 Inlägg

Du får fixa din rubrik, för jag antar att du inte vill köpa en 18 årig kille...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
aron65
26 juni 2013 · 21 Inlägg

torpis skrev:
Du får fixa din rubrik, för jag antar att du inte vill köpa en 18 årig kille...

Bättre? tongue

magnuslindstrom
26 juni 2013 · 136 Inlägg

Mack skrev:
Går man efter topicen så är diskussionen angående ett köp av en 18-årig kille..?

Och du gick in och tittade ändå?? Öööhheee smile

___________________________________
It takes a lot of balls playing golf like I do!
OUTLAW1
26 juni 2013 ·

magnuslindstrom skrev:

Mack skrev:
Går man efter topicen så är diskussionen angående ett köp av en 18-årig kille..?

Och du gick in och tittade ändå?? Öööhheee smile

haha!!ÄGD!!

Andreas_ekdahl
3 juli 2013 · 35 Inlägg

köp en bmw 325 e36 coupe smile bra bilar de smile

Mitsubishi lancer glxi "mitsun" (1993)
aron65
4 juli 2013 · 21 Inlägg

Ja det blir nog en sån bmw 325a, har kollar runt mycket nu och funderade på golf vr6 och så, men tycker bmw´n är snygg och den är ju bakhjulsdriven och har hästar!

Tror det blir ett bra val..

Mack Forum- och sitemoderator
4 juli 2013 · 26 149 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

magnuslindstrom skrev:

Mack skrev:
Går man efter topicen så är diskussionen angående ett köp av en 18-årig kille..?

Och du gick in och tittade ändå?? Öööhheee smile

haha!!ÄGD!!

Ja vafasen..det är ju 2000-talet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
andheex11
4 juli 2013 · 50 Inlägg

Köp fyrhjulsdrift!!!!

Mack Forum- och sitemoderator
4 juli 2013 · 26 149 Inlägg

andheex11 skrev:
Köp fyrhjulsdrift!!!!

På vilket sätt hjälper detta den nyblivna körkortsägaren med val av bil?
Ja..förutom att fyrhjulsdrift ibland är ganska praktiskt att inneha?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
OpelP1
4 juli 2013 · 1 412 Inlägg

Mack skrev:

andheex11 skrev:
Köp fyrhjulsdrift!!!!

På vilket sätt hjälper detta den nyblivna körkortsägaren med val av bil?
Ja..förutom att fyrhjulsdrift ibland är ganska praktiskt att inneha?

Nog för att jag råkar ha en 4wd bil, men inte är det så bra att det krävs 4st utropstecken av "andheex11". lol

Mack855
4 juli 2013 · 1 354 Inlägg

Orkade bara läsa första 2.5 sidorna så hoppar in här.

Vad gäller "hårt körda bilar" dom måste inte vara sönderkörda för att dom är chippade. Kan ha varit någon som velat få en bättre bränsleförbrukning och samtidigt kunna köra om när det krävs. Kan man köra bilen hårt men "rätt" så pajar inte saker på en gång. Regelbunden service med utbytt, bra och rätt olja är ett stort plus. Sen kan man göra som snåljåparna "äh vadå den här oljan på Ica maxi för 49:- är billig och bra!!! Nej säger jag bara...
Har du en bil med överladd så varmkör bilen först så att oljan blir riktigt varm och kommer upp i rätt temperatur och om du svinat (sant eller falskt kan jag ej svara på men tror inte att det försämrar något) låt bilen stå på tomgång 5 min eller kör lugnt ett tag innan du ska stänga av bilen för att turbon ska hinna kylas ner lite grann och så den pumpar runt lite olja.

Sen så kolla bilen noga bara. Be killen som säljer bilen köra en sväng så du kan få titta runt lite inne i bilen fast du i egentligen ser hans körsätt. Be honom trycka på någonstans om han trycker på ordentligt eller "fegar" så får du en uppfattning om hur bilen är körd. Dock så skulle jag aldrig köpa en bil med öppet luftfilter eller dumpventil. Oavsett om den har luftmassemätare eller inte. Ser bilen lite halv skrotig ut i övrigt så har väl denne monterat det enbart för ljudets skull och inte bilen... Jag säger inte att alla gör såhär men många, man ser ju själv på sin egna parkering vilka smartskallar det finns eller läser annonser där dom skrivt ett fel som man vet beror på dumpen.

Jag själv är 19 och åker en Audi A3 2.0T på 200 hästar från 08 och den är jag sjukt noga med. Alla unga killar är inte idioter.

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
4 juli 2013 · 812 Inlägg

BMW passar dig bra, men håll den på vägen, just e36 325 coupe är i vissa kretsar heliga wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang