Köpråd! Bil till 18 årig kille!

humancentipede
5 juli 2013 · 34 Inlägg

dom flesta som är 18 här skaffar volvo 240 eller 740 och gör svarta spår i asfalten.  wink

aron65
5 juli 2013 · 21 Inlägg

Mack855 skrev:
Orkade bara läsa första 2.5 sidorna så hoppar in här.

Vad gäller "hårt körda bilar" dom måste inte vara sönderkörda för att dom är chippade. Kan ha varit någon som velat få en bättre bränsleförbrukning och samtidigt kunna köra om när det krävs. Kan man köra bilen hårt men "rätt" så pajar inte saker på en gång. Regelbunden service med utbytt, bra och rätt olja är ett stort plus. Sen kan man göra som snåljåparna "äh vadå den här oljan på Ica maxi för 49:- är billig och bra!!! Nej säger jag bara...
Har du en bil med överladd så varmkör bilen först så att oljan blir riktigt varm och kommer upp i rätt temperatur och om du svinat (sant eller falskt kan jag ej svara på men tror inte att det försämrar något) låt bilen stå på tomgång 5 min eller kör lugnt ett tag innan du ska stänga av bilen för att turbon ska hinna kylas ner lite grann och så den pumpar runt lite olja.

Sen så kolla bilen noga bara. Be killen som säljer bilen köra en sväng så du kan få titta runt lite inne i bilen fast du i egentligen ser hans körsätt. Be honom trycka på någonstans om han trycker på ordentligt eller "fegar" så får du en uppfattning om hur bilen är körd. Dock så skulle jag aldrig köpa en bil med öppet luftfilter eller dumpventil. Oavsett om den har luftmassemätare eller inte. Ser bilen lite halv skrotig ut i övrigt så har väl denne monterat det enbart för ljudets skull och inte bilen... Jag säger inte att alla gör såhär men många, man ser ju själv på sin egna parkering vilka smartskallar det finns eller läser annonser där dom skrivt ett fel som man vet beror på dumpen.

Jag själv är 19 och åker en Audi A3 2.0T på 200 hästar från 08 och den är jag sjukt noga med. Alla unga killar är inte idioter.

Mycket bra tips! Tack!

Fan du måste ha bra med kosing då om du kör en 08a o är 19 wink nice!

SportPilot Ubåtsingenjör
5 juli 2013 · 7 229 Inlägg

Mack855 skrev:
Orkade bara läsa första 2.5 sidorna så hoppar in här.

Vad gäller "hårt körda bilar" dom måste inte vara sönderkörda för att dom är chippade. Kan ha varit någon som velat få en bättre bränsleförbrukning och samtidigt kunna köra om när det krävs. Kan man köra bilen hårt men "rätt" så pajar inte saker på en gång. Regelbunden service med utbytt, bra och rätt olja är ett stort plus. Sen kan man göra som snåljåparna "äh vadå den här oljan på Ica maxi för 49:- är billig och bra!!! Nej säger jag bara...
Har du en bil med överladd så varmkör bilen först så att oljan blir riktigt varm och kommer upp i rätt temperatur och om du svinat (sant eller falskt kan jag ej svara på men tror inte att det försämrar något) låt bilen stå på tomgång 5 min eller kör lugnt ett tag innan du ska stänga av bilen för att turbon ska hinna kylas ner lite grann och så den pumpar runt lite olja.

Sen så kolla bilen noga bara. Be killen som säljer bilen köra en sväng så du kan få titta runt lite inne i bilen fast du i egentligen ser hans körsätt. Be honom trycka på någonstans om han trycker på ordentligt eller "fegar" så får du en uppfattning om hur bilen är körd. Dock så skulle jag aldrig köpa en bil med öppet luftfilter eller dumpventil. Oavsett om den har luftmassemätare eller inte. Ser bilen lite halv skrotig ut i övrigt så har väl denne monterat det enbart för ljudets skull och inte bilen... Jag säger inte att alla gör såhär men många, man ser ju själv på sin egna parkering vilka smartskallar det finns eller läser annonser där dom skrivt ett fel som man vet beror på dumpen.

Jag själv är 19 och åker en Audi A3 2.0T på 200 hästar från 08 och den är jag sjukt noga med. Alla unga killar är inte idioter.

du vet om att du också har en dumpventil på din bil va ?
Och vågar killen inte dra på, köp inte bilen !! igen sotad motor kommer va ett problem ... alla motorer mår bra av att gasas ur ibland, inte alltid men ibland

jag hade köpt en bmw 325 e36 smile försök hitta ett fräscht ex så har du en härlig bil !!

Eller ! om bilen nu inte måste va så sportig så hade jag kollat på audi a8 4,2 quattro eller bmw 740! där har du bilar med grym komfort och kraft i överflöd för en 18 åring smile feta bilar, personligen föredrar jag audin

Senast redigerat av CHEEVA (5 juli 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack855
5 juli 2013 · 1 354 Inlägg

CHEEVA skrev:

Mack855 skrev:
Orkade bara läsa första 2.5 sidorna så hoppar in här.

Vad gäller "hårt körda bilar" dom måste inte vara sönderkörda för att dom är chippade. Kan ha varit någon som velat få en bättre bränsleförbrukning och samtidigt kunna köra om när det krävs. Kan man köra bilen hårt men "rätt" så pajar inte saker på en gång. Regelbunden service med utbytt, bra och rätt olja är ett stort plus. Sen kan man göra som snåljåparna "äh vadå den här oljan på Ica maxi för 49:- är billig och bra!!! Nej säger jag bara...
Har du en bil med överladd så varmkör bilen först så att oljan blir riktigt varm och kommer upp i rätt temperatur och om du svinat (sant eller falskt kan jag ej svara på men tror inte att det försämrar något) låt bilen stå på tomgång 5 min eller kör lugnt ett tag innan du ska stänga av bilen för att turbon ska hinna kylas ner lite grann och så den pumpar runt lite olja.

Sen så kolla bilen noga bara. Be killen som säljer bilen köra en sväng så du kan få titta runt lite inne i bilen fast du i egentligen ser hans körsätt. Be honom trycka på någonstans om han trycker på ordentligt eller "fegar" så får du en uppfattning om hur bilen är körd. Dock så skulle jag aldrig köpa en bil med öppet luftfilter eller dumpventil. Oavsett om den har luftmassemätare eller inte. Ser bilen lite halv skrotig ut i övrigt så har väl denne monterat det enbart för ljudets skull och inte bilen... Jag säger inte att alla gör såhär men många, man ser ju själv på sin egna parkering vilka smartskallar det finns eller läser annonser där dom skrivt ett fel som man vet beror på dumpen.

Jag själv är 19 och åker en Audi A3 2.0T på 200 hästar från 08 och den är jag sjukt noga med. Alla unga killar är inte idioter.

du vet om att du också har en dumpventil på din bil va ?
Och vågar killen inte dra på, köp inte bilen !! igen sotad motor kommer va ett problem ... alla motorer mår bra av att gasas ur ibland, inte alltid men ibland

jag hade köpt en bmw 325 e36 smile försök hitta ett fräscht ex så har du en härlig bil !!

Eller ! om bilen nu inte måste va så sportig så hade jag kollat på audi a8 4,2 quattro eller bmw 740! där har du bilar med grym komfort och kraft i överflöd för en 18 åring smile feta bilar, personligen föredrar jag audin

Oops, glömde säga om det sitter ÖPPEN dumpventil inte återcirkulerande som det sitter org på alla överladdade motorer. Ja gasas ur måste den göra, är den igensotad känner du det på lukten.
Föregående talare har en bra poäng vad gäller BMW 740, finns bra med mos i dessa för den som vill!

Evildan
5 juli 2013 ·

Några andra tips på bilmodeller som köps för 30000kr eller mindre med vettiga ägandekostnader och lagom med hk till ett nytt körkort som ska behållas ett tag framöver. wink

Toyota Celica. (låg, med sportig känsla, inte snabbast, inte bäst runt hörnen men slitstarka som få)
Alfa 156. (balanserade, mkt Italiensk körglädje)
MB C-klass. (som redan nämnts men så trevliga stabila slitvargar att dom förtjänar att omnämnas)
Corolla GTi. (slitstark rapp liten ekonomisk bil)
Mazda 323 1.8 131hk. (som ovan)
Honda Civic. (även nämnd innan, rolig liten körglad bil med låga ägandekostnader)

Personligen är jag inget fan av den oilsludgande VW 1.8t, träig motor med avsaknad av turboknuff i originalutförande, sen som det redan noterats tidigare, en turbomotor har fler delar som kan gå sönder.

BMW skulle jag likaså avstå speciellt i dessa prisklasser, det är garanterat ingen dam som kört en 325/328 e36 coupe försiktigt på söndagarna till och från gudstjänsten utan mer sannolikt en yngre kepsförsedd gasglad individ med allt vad detta innebär av slitage och upprepad bilmisshandel.
(tittar du igenom bland trådarna på forumet så får du en bild av en mängd problem BMWägarna dras med, och jo som du säkert antagit, jag ogillar BMW då jag anser att det är en fruktansvärt överskattad bil)

Råder dig att avvakta istället tills du har en större och stabilare plånbok att köpa en ikke sönderlekt dito med om det nu är BMW som lockar.

Lycka till med jakten.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 juli 2013 · 17 477 Inlägg

Evildan skrev:
Några andra tips på bilmodeller som köps för 30000kr eller mindre med vettiga ägandekostnader och lagom med hk till ett nytt körkort som ska behållas ett tag framöver. wink

Toyota Celica. (låg, med sportig känsla, inte snabbast, inte bäst runt hörnen men slitstarka som få)
Alfa 156. (balanserade, mkt Italiensk körglädje)
MB C-klass. (som redan nämnts men så trevliga stabila slitvargar att dom förtjänar att omnämnas)
Corolla GTi. (slitstark rapp liten ekonomisk bil)
Mazda 323 1.8 131hk. (som ovan)
Honda Civic. (även nämnd innan, rolig liten körglad bil med låga ägandekostnader)

Personligen är jag inget fan av den oilsludgande VW 1.8t, träig motor med avsaknad av turboknuff i originalutförande, sen som det redan noterats tidigare, en turbomotor har fler delar som kan gå sönder.

BMW skulle jag likaså avstå speciellt i dessa prisklasser, det är garanterat ingen dam som kört en 325/328 e36 coupe försiktigt på söndagarna till och från gudstjänsten utan mer sannolikt en yngre kepsförsedd gasglad individ med allt vad detta innebär av slitage och upprepad bilmisshandel.
(tittar du igenom bland trådarna på forumet så får du en bild av en mängd problem BMWägarna dras med, och jo som du säkert antagit, jag ogillar BMW då jag anser att det är en fruktansvärt överskattad bil)

Råder dig att avvakta istället tills du har en större och stabilare plånbok att köpa en ikke sönderlekt dito med om det nu är BMW som lockar.

Lycka till med jakten.

Nu tar det väl hus i helvete men kunde inte sagt det bättre själv. Och nu vill faktiskt TS ha råd så inlägget är motiverat.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DanneSundin
5 juli 2013 · 682 Inlägg

Vad är det för skitsnack i att snubben inte får dra på fullt när du åker med ???

Du VILL ju höra motorn på fullt varv, dock enbart om den är varm. Hur fan ska du annars veta hur den mår? Jag hade nog varit mer nojjig om föraren inte vågade dra på över 4k varv, man vill ju höra växellåda osv... Mer intressant är nog: hur han startar med koppling, hur han växlar samt hur hårt han tar kurvor.

Tidigare ägare till min bil gasade ur den när jag åkte med första gången. Det trodde jag var självklart, att man ska höra att bilen går bra på ALLA växlar.

Hade jag varit du hade jag antingen satsat på en fin bil (hint: impreza gt/wrx) eller skaffat en bil för kanske 10k. Då har du något att leka sönder men fortfarande lagom fint. Hade jag varit du hade jag satsat på en BMW E28, bara för att de är så jäävla fina. Sen kan du hålla den levande och rusta upp den för resterande. Bara nya fälgar (kan göra)gör en halvful bil till en fin bil.

Sen vill du även låta motorn stå på tomgång, gå med en stark ficklampa och leta läckage. Känn skicket lite på slangar osv.


Jag hade däremot passat mig för följande:

En bakhjulsdriven bil med helt slut bakdäck men 7-9mm kvar fram.
En bil med alldeles för stort avgasrör (läs: 3" till helt org bil)
En bil med ovan + öppet sportlufts + öppen dump (beror på dump, men ni vet den typiska volvon man ser "bruuum SWOOOOOOOSH"

Sen ett annat "trick" man kan göra är att kika lite på bromsarna. Äldre gubbar och andra som kör väldigt lugnt / ecodrive brukar ha rost på sina skivor. Bromsar du hårt och ofta får du inte det. (Eller så har de nya bromsskivor, det vet man aldrig..)

Men ja, kika lite på skruvar och muttrar så att huvudena ser fräscha ut. Kom ihåg, en ej komplett servicebok är ingen servicebok. Skumma stämplar = ingen servicebok. 

DÄREMOT så kan den vara servad för det, det behöver ju inte vara volvokalle som bytt tändstift innan som gett sig på att riva motorn och stoppa i stakar som han balanserat själv.  Men det där brukar man ju "Känna lite" om säljaren ger ett seriöst intryck. smile

Hoppas du hittar något, uppdatera gärna! smile

Nybergrobin
5 juli 2013 · 2 378 Inlägg

Kolla gärna i hjulhuset bak också om du köper bakhjulsdrivet smile Gummirester brukar inte vara ett allt för gött tecken tongue

panda666
5 juli 2013 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
Några andra tips på bilmodeller som köps för 30000kr eller mindre med vettiga ägandekostnader och lagom med hk till ett nytt körkort som ska behållas ett tag framöver. wink

Toyota Celica. (låg, med sportig känsla, inte snabbast, inte bäst runt hörnen men slitstarka som få)
Alfa 156. (balanserade, mkt Italiensk körglädje)
MB C-klass. (som redan nämnts men så trevliga stabila slitvargar att dom förtjänar att omnämnas)
Corolla GTi. (slitstark rapp liten ekonomisk bil)
Mazda 323 1.8 131hk. (som ovan)
Honda Civic. (även nämnd innan, rolig liten körglad bil med låga ägandekostnader)

Personligen är jag inget fan av den oilsludgande VW 1.8t, träig motor med avsaknad av turboknuff i originalutförande, sen som det redan noterats tidigare, en turbomotor har fler delar som kan gå sönder.

BMW skulle jag likaså avstå speciellt i dessa prisklasser, det är garanterat ingen dam som kört en 325/328 e36 coupe försiktigt på söndagarna till och från gudstjänsten utan mer sannolikt en yngre kepsförsedd gasglad individ med allt vad detta innebär av slitage och upprepad bilmisshandel.
(tittar du igenom bland trådarna på forumet så får du en bild av en mängd problem BMWägarna dras med, och jo som du säkert antagit, jag ogillar BMW då jag anser att det är en fruktansvärt överskattad bil)

Råder dig att avvakta istället tills du har en större och stabilare plånbok att köpa en ikke sönderlekt dito med om det nu är BMW som lockar.

Lycka till med jakten.

lol!,

ska du säga. tycker att prius är ett av världens fulaste bilar..

ts för köpa vad han vill, skulle vara bra att han köpte bmw. skulle kunna få nått fint för runt 20.000
kanske en 316 eller 318, fina bilar som tål mycket stryk. Finns väl sönderkörda men tror inte så många 316 kanske? Så länge man håller ögon o öron öppna så hittar man nått som är i  bra skick, får väl åka ut lite till närmsta stad och kolla också.

Evildan
6 juli 2013 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Några andra tips på bilmodeller som köps för 30000kr eller mindre med vettiga ägandekostnader och lagom med hk till ett nytt körkort som ska behållas ett tag framöver. wink

Toyota Celica. (låg, med sportig känsla, inte snabbast, inte bäst runt hörnen men slitstarka som få)
Alfa 156. (balanserade, mkt Italiensk körglädje)
MB C-klass. (som redan nämnts men så trevliga stabila slitvargar att dom förtjänar att omnämnas)
Corolla GTi. (slitstark rapp liten ekonomisk bil)
Mazda 323 1.8 131hk. (som ovan)
Honda Civic. (även nämnd innan, rolig liten körglad bil med låga ägandekostnader)

Personligen är jag inget fan av den oilsludgande VW 1.8t, träig motor med avsaknad av turboknuff i originalutförande, sen som det redan noterats tidigare, en turbomotor har fler delar som kan gå sönder.

BMW skulle jag likaså avstå speciellt i dessa prisklasser, det är garanterat ingen dam som kört en 325/328 e36 coupe försiktigt på söndagarna till och från gudstjänsten utan mer sannolikt en yngre kepsförsedd gasglad individ med allt vad detta innebär av slitage och upprepad bilmisshandel.
(tittar du igenom bland trådarna på forumet så får du en bild av en mängd problem BMWägarna dras med, och jo som du säkert antagit, jag ogillar BMW då jag anser att det är en fruktansvärt överskattad bil)

Råder dig att avvakta istället tills du har en större och stabilare plånbok att köpa en ikke sönderlekt dito med om det nu är BMW som lockar.

Lycka till med jakten.

lol!,

ska du säga. tycker att prius är ett av världens fulaste bilar..

ts för köpa vad han vill, skulle vara bra att han köpte bmw. skulle kunna få nått fint för runt 20.000
kanske en 316 eller 318, fina bilar som tål mycket stryk. Finns väl sönderkörda men tror inte så många 316 kanske? Så länge man håller ögon o öron öppna så hittar man nått som är i  bra skick, får väl åka ut lite till närmsta stad och kolla också.

Herrejösses, vad jag kör eller hur du tycker den bilen ser ut har för h-vete ingenting att göra med ett köpråd till en 18 årig kille med mkt begränsad studentinkomst?
Jag glömde den gyllene garagetregeln:
"köpråd får bara ges av medlemmar som kör samma märke dom skriver om, annars vet dom inget om bilen i fråga"

Självklart får TS köpa vad han vill, detta är som jag just skrev, vettiga ekonomiska köpråd till en student inte någon kravlista.

e36 316i 318i, då försvinner enligt mig en stor del av själva vitsen med att åka BMW, liten klen 4cylindrig motor som blir så slö att en Volvo 740/940 med B230f kör ifrån honom vid rödljusen, jo, även dom klena versionerna kan vara rekorderligt söndergasade av någon självhävdande kepsgosse som just ständigt försöker hävda sig och sitt märkesval mot dessa Volvobilar.
(ett välgrundat tips, köp inte en 316/318 med M3 backspeglar och tvättställ på bakuckan)

Givetvis ska en köpare oavsett märke kontrollera marknaden och dess utbud grundligt på det vis som TS redan beskrivit att han gör för att på så vis säkerställa att det blir ett vettigt exemplar man får tag på.

Senast redigerat av Evildan (6 juli 2013)

vEight Baronen
6 juli 2013 · 1 434 Inlägg

Mercedes såklart! Bilar av kvalitet. C eller E klass. En 190 är en otroligt trevlig bil till rimliga pengar. Väghållningen är imponerande! Tro mig, ge det en chans och pröva och du kommer inte att ångra dig! :-)

Elbilar kan dra åt helvete.
ErsdaHL
6 juli 2013 · 600 Inlägg

kolla på blocket på bilar nära dig. Åk å prova, du är inte bunden att köpa bara för att du kollar och testar dom ju smile

aron65
6 juli 2013 · 21 Inlägg

Hörrni grabbar!

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_325 … 11&w=3

Skulle uppskattas jätte mycket om någon skulle kunna ta sig tid att läsa igenom denna annons och ge era åsikter.
Jag antar att det finns viss prutmån på denna.

Jag uppskattar allas bra tips och information!!

Mvh/ Rasmus

OpelP1
6 juli 2013 · 1 412 Inlägg

Nä, det är inte en lämplig bil tycker jag och ägaren verkar ha lite allmänt dålig koll.

Leta efter en som ser mer original och orörd ut är mitt tips.

Evildan
6 juli 2013 ·

Körförbud sedan 1a juli.
Avställd sedan 28 juni.
Smutsig på bild. HAHA det syns tydligt att det är lacksläpp, 230hk, sportluftfilter och avgassystem samt 4st framstolar, unikt bred e36 wink
Shadow svart metallic, är det en blå kulör?
Nyrenoverad topplockspackning, utbytt snarare, en packning renoverar man inte, texten tyder på att säljaren inte är särskilt kunnig och har säkert behandlat bilen därefter.

Precis en sådan pillad BMW som jag starkt råder dig att undvika som pesten för att slippa framtida kostsamma problem och långa vadärdetförfelpåminbilnudåtrådar.

SÅLD Ägs sedan 26 juni av:Hayder shakim salim salim i Ösmo.

Senast redigerat av Evildan (6 juli 2013)

it_mutt Avstängd
6 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:
Körförbud sedan 1a juli.
Avställd sedan 28 juni.
Smutsig på bild. HAHA det syns tydligt att det är lacksläpp, 230hk, sportluftfilter och avgassystem samt 4st framstolar, unikt bred e36 wink
Shadow svart metallic, är det en blå kulör?
Nyrenoverad topplockspackning, utbytt snarare, en packning renoverar man inte, texten tyder på att säljaren inte är särskilt kunnig och har säkert behandlat bilen därefter.

Precis en sådan pillad BMW som jag starkt avråder dig att undvika som pesten för att slippa framtida kostsamma problem och långa vadärdetförfelpåminbilnudåtrådar.

Är det inte bättre att du råder personen att undvika, istället för att avråda att undvika, mr dragstergodis? wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
aron65
6 juli 2013 · 21 Inlägg

Evildan skrev:
Körförbud sedan 1a juli.
Avställd sedan 28 juni.
Smutsig på bild. HAHA det syns tydligt att det är lacksläpp, 230hk, sportluftfilter och avgassystem samt 4st framstolar, unikt bred e36 wink
Shadow svart metallic, är det en blå kulör?
Nyrenoverad topplockspackning, utbytt snarare, en packning renoverar man inte, texten tyder på att säljaren inte är särskilt kunnig och har säkert behandlat bilen därefter.

Precis en sådan pillad BMW som jag starkt avråder dig att undvika som pesten för att slippa framtida kostsamma problem och långa vadärdetförfelpåminbilnudåtrådar.

SÅLD Ägs sedan 26 juni av:Hayder shakim salim salim i Ösmo.

Haha okej... då blir det ett stort NEJ på den alltså!

Tack så mycket Evildan smile

Evildan
6 juli 2013 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:
Körförbud sedan 1a juli.
Avställd sedan 28 juni.
Smutsig på bild. HAHA det syns tydligt att det är lacksläpp, 230hk, sportluftfilter och avgassystem samt 4st framstolar, unikt bred e36 wink
Shadow svart metallic, är det en blå kulör?
Nyrenoverad topplockspackning, utbytt snarare, en packning renoverar man inte, texten tyder på att säljaren inte är särskilt kunnig och har säkert behandlat bilen därefter.

Precis en sådan pillad BMW som jag starkt råder dig att undvika som pesten för att slippa framtida kostsamma problem och långa vadärdetförfelpåminbilnudåtrådar.

Är det inte bättre att du råder personen att undvika, istället för att avråda att undvika, mr dragstergodis? wink

lol
Ähhh, crap, började med att skriva: avråder dig att köpa, korr hann inte med. ska kontakta min korr.avdelning genast.

OpelP1
6 juli 2013 · 1 412 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:
Körförbud sedan 1a juli.
Avställd sedan 28 juni.
Smutsig på bild. HAHA det syns tydligt att det är lacksläpp, 230hk, sportluftfilter och avgassystem samt 4st framstolar, unikt bred e36 wink
Shadow svart metallic, är det en blå kulör?
Nyrenoverad topplockspackning, utbytt snarare, en packning renoverar man inte, texten tyder på att säljaren inte är särskilt kunnig och har säkert behandlat bilen därefter.

Precis en sådan pillad BMW som jag starkt råder dig att undvika som pesten för att slippa framtida kostsamma problem och långa vadärdetförfelpåminbilnudåtrådar.

Är det inte bättre att du råder personen att undvika, istället för att avråda att undvika, mr dragstergodis? wink

lol
Ähhh, crap, började med att skriva: avråder dig att köpa, korr hann inte med. ska kontakta min korr.avdelning genast.

Nänänä, du blev säkert så försälskad i den där bilen så du hade svårt att koncentrera dig på att skriva. big_smile

Evildan
6 juli 2013 ·

OpelP1 skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Är det inte bättre att du råder personen att undvika, istället för att avråda att undvika, mr dragstergodis? wink

lol
Ähhh, crap, började med att skriva: avråder dig att köpa, korr hann inte med. ska kontakta min korr.avdelning genast.

Nänänä, du blev säkert så försälskad i den där bilen så du hade svårt att koncentrera dig på att skriva. big_smile

He said "Jehova".......

http://www.youtube.com/watch?v=R_hlMK7tCks

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang