4940
Sök

Elfel i Sierra ´91

191 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Tja
jag var ute å körde en dag. Kom fram stängde av bilen. Allt va finfint.
När jag sen skulle hem ige drar jag igång bilen å de börjar låta nå ljud från stereon. brummande liksom... Kom hem å stängde av bilen å drog ur nyckeln å batterilampan börja lysa!?!?! jahapp jävla lampa tänkte jag, dan efter skulle jag iväg. batteriet slut... wiiie
laddade batteriet å fortsatte köra men koppla ur batteriet när jag inte körde... Efter nån dag så lös inte batterilampan när jag stängt av motor, utan när jag körde... Farsan trodde de va laddningsregulatorn, bytte den, men samma fel iaf...
Batteriet laddar nu ur medans jag kör.
Idag så sluta blinkersern helt plötsligt funka, och när jag skulle dra på hellyset så höll hela aset på å dö...
nån som har nån susning alls???

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 oktober 2006
Hej, här har vi kortis o korrossion så det bara står häröiga till... Kolla upp kordpunkter mellan kaross/batteri och motor och växellåda/kaross... Kolla sen säkrings och reläbox om det är korrosion i den..

191 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Toppen!!1! De ska jag göra smile

2 655 Inlägg
30 oktober 2006
Dras batteriet ur om bilen får stå över natten??
Låter som om någon diod har gått på diodbryggan.
Mät med en multimeter och se vad du har för spänning när motorn går på ca 1500rpm och du har slagit på radion, fläkten och helljus, är spänningen under 13V så är det dags att se över generatorn.

3 182 Inlägg
30 oktober 2006
har trillat på samma fel på min gammla sierra clx 91a ok då böt jag generatorn till en bätrebegnagad.sen funka den hur bra som helst igen.det sämmsta med sierror är att det är en el bil.allt måste ha el för att funka.så fixa generatorn.kolla jordflätor.ok kolla om batteriet är bra.

Sök