4389
Sök

Saab 9000 2,3T -91 Sportluftsfilter

24 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Tjena
Nu är det dags att köpa nytt luftfilter. Det sitter nu en originalburk i saaben.
Vad ska jag köpa för filter??
Sportluftsfilter?
Öppet filter?

Ska jag kanske köpa insatsfilter och borra hål i originalburken?
Eller ska jag bara borra hål och ha kvar original?

Jag vill ha ett grymt ljud..

Tacksam för svar

Im the wifebeater!

645 Inlägg
30 oktober 2006
Öppet luftfilter brukar göra stor skillnad.

//Marcus Saari

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 oktober 2006
zajja skrev:

Vet inte var du fått det ifrån men öppet luftfilter brukar INTE göra speciellt mycket nytta, en häst eller 2 men mer blir det inte...
Köp en ersättningsfilter typ KN och sen ev borra burken men det är bättre att förse<den med ordentligt med kalluft...

24 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
bumpe skrev:
zajja skrev:

Vet inte var du fått det ifrån men öppet luftfilter brukar INTE göra speciellt mycket nytta, en häst eller 2 men mer blir det inte...
Köp en ersättningsfilter typ KN och sen ev borra burken men det är bättre att förse<den med ordentligt med kalluft...

Hur förser man den bättre med kalluft?

Im the wifebeater!

5 710 Inlägg
30 oktober 2006
Horsefucker skrev:

Borttagen "snok" och ett par till lika stora hål är ett bra och billigt alternativ på din bil.
Kostar igentligen ingenting....wink

MVH Jonas
..............

24 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
jonTe skrev:
Horsefucker skrev:

Borttagen "snok" och ett par till lika stora hål är ett bra och billigt alternativ på din bil.
Kostar igentligen ingenting....wink

Vad är en snok?
Får ta å göra det imorgon o se om det blir någon skillnad smile

Im the wifebeater!

645 Inlägg
30 oktober 2006
bumpe skrev:
zajja skrev:

"Jag vill ha ett grymt ljud.."
På ljudet brukar öppet göra skillnad, iaf på dem bilar jag hört före och efter, visserligen har jag inte hört hur ersättningsfilter låter.

//Marcus Saari

6 Inlägg
30 oktober 2006
Ta och beställ ett JT öppet filter istället, plocka bort originalburken och ersätt , Många 9000 har haft problem med ojämn gång med just KN filter. Att borra i burken funkar det också, men en dag är det bra o ha kvar gammla burken om man blir trött att höra dånet och dumpningarna.

Kung
191 Inlägg
5 juni 2007
jag satte på ett öppet filter härom dagen, jag har verkligen problem med det.. innan hade jag ett jr sport insatsfilter och hade inga problem med det så satte jag på ett öppet: när jag släpper gasen och motorbromsar ner till under 1500 varv då turbon inte jobbar och trycker på igen händer inte ett jota i 1-2 sekunder sen kommer det som ett jihu och det känns som jag har 300 häst i min lilla originalmotor..

vad är det för fel!?

kan det vara så att det är mapsensorn som krånglar?

Sök