1700
Sök

Varför är det så många nya bilar på vägarna när det är så mycket roligare att köra äldre.

Legitimerad Nürburgring-galning
60 Inlägg
3 juli 2013
#81
Det är en svår fråga, då det skiljer så mycket på vad folk tycker är "kul" och "bra"

Ska man köra inspirerat är nyare sportbilar att föredra.
En Ny helt vanlig BMW 325d touring har mycket bättre chassi och väghållning än Sportbilar från 80-talet och början av 90-talet.

Det jag tycker är så bra med äldre lite sportigare bilar är att vikten var otroligt mycket lägre.

Forummoderator
18 312 Inlägg
3 juli 2013
#82
Roligare? Jag hade en "Rolig" bil förra året. En Alfa 166 med den stora (3 liter - 24v) sexan i. Den gick som en dröm och som ett troll. Jättekul i 3 dagar. 0-200 på pinsamt lite sekunder. Den skickades av till förmån för en Mercedes 300 Diesel med automatlåda. Kul? Nej? Men jag vill fraktas från punkt A till punkt B på bästa möjligaste sätt. Är svintrött på roliga bilar efter över 100´000 mil bakom ratten.

Så jag förstår folk som bara vill "frakta sig" Så är jag med. Men: Jag gillar bilar och tycker det är kul att ha en fin och fräsch bil. Lite kluvet alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
3 juli 2013
#83
panda666 skrev:
Dream_ skrev:
panda666 skrev:
tycker också att gamla bilar känns roligare än nya, massa antispin, antibrake, bla bla bla
automatisk hit och automatisk ditt. etc etc..massa jävla knappar och bulshit överallt som får bilen att se ut som en rymdskepp .

räcker med det gamla vanliga+en fet motor o snygg chassi. behövs inte 1000 olika knappar och skit som gör folk bara nervösa. inte minst att går nått sönder så blir det en multum summa att hitta felet^^

Fast du skruvar nog mer med en gammal bil än du gör med en ny. Min V70 har gått hur bra som helst , ändå gått 18000mil , service är inte så dyrt alls. Och jag åker fan så mycket bättre i den än en gammal bil. Och lämnar man in bilen till någon som kan och har rätt utrustning så ska det inte ta speciellt lång tid och hitta felen.

behöver inte nödvändigtvis vara så.beror på vilken bil man har. vissa går sönder mer än andra.
har du en privat verkstad eller vänner så blir det billigt, lämnar du in din volvo hos märkesverkstad vet du sj att det blir dyrt oavsett vad du byter. speciellt dom nya bilarna har varsin olika system som andra verkstäder inte får röra.
tex när det gäller kodning och annat trams. Så man kan inte ens skruva sj på dom nyare bilarna pga att dom är låsta till märkesverkstad,,tom värre än det. man måste nästan åka rakt till original verkstad^^

sen är det ju en individuell fråga av vad folk tycker är billigt och dyrt.

Jag har bara lämnat in min bil till Volvo , skulle inte göra annat. Och jag gjorde stora servicen nyss , kamrem+vattenpump , alla remmar byttes samt spännare , olja+filter och även bränslefilter. Gick på 7800kr på Volvo i karlskoga, så dyrt är det inte. Har man inte 7800kr så ska man inte ha bil!

Det blir som det blir!

7 483 Inlägg
3 juli 2013
#84
jag personligen kör äldre bilar pga de är billiga, då räknar jag inte in mina granador,, de är ju sommarbilar, jag har  2 scorpio 97 or en diesel och en bensin som bruksbilar, jag har 3 reservdelsbilar så jag klarar mig några år på dem wink skulle vara jätte trevligt att ha en ny bil, men om man sätter sig ner och räknar så blir det inte så kul för plånboken, så jag får meka å köra vidare med mina gammla härkar,,

obs jag har jättekul i mina granador wink sladda senast igår i en rondell wink


7 483 Inlägg
3 juli 2013
#85
Dream_ skrev:
panda666 skrev:
Dream_ skrev:

Fast du skruvar nog mer med en gammal bil än du gör med en ny. Min V70 har gått hur bra som helst , ändå gått 18000mil , service är inte så dyrt alls. Och jag åker fan så mycket bättre i den än en gammal bil. Och lämnar man in bilen till någon som kan och har rätt utrustning så ska det inte ta speciellt lång tid och hitta felen.

behöver inte nödvändigtvis vara så.beror på vilken bil man har. vissa går sönder mer än andra.
har du en privat verkstad eller vänner så blir det billigt, lämnar du in din volvo hos märkesverkstad vet du sj att det blir dyrt oavsett vad du byter. speciellt dom nya bilarna har varsin olika system som andra verkstäder inte får röra.
tex när det gäller kodning och annat trams. Så man kan inte ens skruva sj på dom nyare bilarna pga att dom är låsta till märkesverkstad,,tom värre än det. man måste nästan åka rakt till original verkstad^^

sen är det ju en individuell fråga av vad folk tycker är billigt och dyrt.

Jag har bara lämnat in min bil till Volvo , skulle inte göra annat. Och jag gjorde stora servicen nyss , kamrem+vattenpump , alla remmar byttes samt spännare , olja+filter och även bränslefilter. Gick på 7800kr på Volvo i karlskoga, så dyrt är det inte. Har man inte 7800kr så ska man inte ha bil!

så kan du inte resonera,, tänk dig en stackars ensamstående mamma,, de har faaan inte 8000 att lägga ut på vanlig service,, och har inte råd att köpa nya bra stora bilar,, synd för det är just dem som behöver dem


Diesel ska man ha!
482 Inlägg
3 juli 2013
#86
Hade jag haft råd så hade jag kört runt med en gammal bil, och med gammal bil så menar jag 50-60-tals jänk eller ännu äldre.
Nu har jag min Octavias från 2008, den är hyffsnat snål, snygg, pigg och billig att reparera/serva då jag gör allt själv, har man även en dator så kommer man ruskigt långt med dagens bilar..

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
3 juli 2013
#87
granadadr skrev:
Dream_ skrev:
panda666 skrev:

behöver inte nödvändigtvis vara så.beror på vilken bil man har. vissa går sönder mer än andra.
har du en privat verkstad eller vänner så blir det billigt, lämnar du in din volvo hos märkesverkstad vet du sj att det blir dyrt oavsett vad du byter. speciellt dom nya bilarna har varsin olika system som andra verkstäder inte får röra.
tex när det gäller kodning och annat trams. Så man kan inte ens skruva sj på dom nyare bilarna pga att dom är låsta till märkesverkstad,,tom värre än det. man måste nästan åka rakt till original verkstad^^

sen är det ju en individuell fråga av vad folk tycker är billigt och dyrt.

Jag har bara lämnat in min bil till Volvo , skulle inte göra annat. Och jag gjorde stora servicen nyss , kamrem+vattenpump , alla remmar byttes samt spännare , olja+filter och även bränslefilter. Gick på 7800kr på Volvo i karlskoga, så dyrt är det inte. Har man inte 7800kr så ska man inte ha bil!

så kan du inte resonera,, tänk dig en stackars ensamstående mamma,, de har faaan inte 8000 att lägga ut på vanlig service,, och har inte råd att köpa nya bra stora bilar,, synd för det är just dem som behöver dem

Klart jag kan , klart det är jobbigt för en ensamstående mamma och driva runt en familj och även ha en bil rullandes. Men du får även tänka på att man servar ju inte bilen för 8000kr varje månad. Sen vad du tänker på när du menar ensamstående mammor , många skaffar ju barn idag även fast deras ekonomi är körd redan från början!

Det blir som det blir!

4 261 Inlägg
3 juli 2013
#88
Dream_ skrev:
granadadr skrev:
Dream_ skrev:

Jag har bara lämnat in min bil till Volvo , skulle inte göra annat. Och jag gjorde stora servicen nyss , kamrem+vattenpump , alla remmar byttes samt spännare , olja+filter och även bränslefilter. Gick på 7800kr på Volvo i karlskoga, så dyrt är det inte. Har man inte 7800kr så ska man inte ha bil!

så kan du inte resonera,, tänk dig en stackars ensamstående mamma,, de har faaan inte 8000 att lägga ut på vanlig service,, och har inte råd att köpa nya bra stora bilar,, synd för det är just dem som behöver dem

Klart jag kan , klart det är jobbigt för en ensamstående mamma och driva runt en familj och även ha en bil rullandes. Men du får även tänka på att man servar ju inte bilen för 8000kr varje månad. Sen vad du tänker på när du menar ensamstående mammor , många skaffar ju barn idag även fast deras ekonomi är körd redan från början!

kallar du 7800 billigt? min verkstad vid spånga tar 2500 för kamremsbyte, beställer oem delar från ebay. ett helt nytt kamrems kit med vattenpump för 1200kr, så totall kostnad blir runt 3700 för kamremsbyte, oljebyte med filter tar dom runt 600-700kr.

så nya bilar kostar definitivt..speciellt om du tar dom till märkesverkstad.

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
3 juli 2013
#89
panda666 skrev:
Dream_ skrev:
granadadr skrev:

så kan du inte resonera,, tänk dig en stackars ensamstående mamma,, de har faaan inte 8000 att lägga ut på vanlig service,, och har inte råd att köpa nya bra stora bilar,, synd för det är just dem som behöver dem

Klart jag kan , klart det är jobbigt för en ensamstående mamma och driva runt en familj och även ha en bil rullandes. Men du får även tänka på att man servar ju inte bilen för 8000kr varje månad. Sen vad du tänker på när du menar ensamstående mammor , många skaffar ju barn idag även fast deras ekonomi är körd redan från början!

kallar du 7800 billigt? min verkstad vid spånga tar 2500 för kamremsbyte, beställer oem delar från ebay. ett helt nytt kamrems kit med vattenpump för 1200kr, så totall kostnad blir runt 3700 för kamremsbyte, oljebyte med filter tar dom runt 600-700kr.

så nya bilar kostar definitivt..speciellt om du tar dom till märkesverkstad.

Ja jag kallar det billigt , i uppsala där jag bor skulle samma service kosta över 13000kr. Jag servade bilen i karlskoga samtidigt jag hälsade på min mamma. Fast jag hade ju iofs haft pengar till att serva bilen i Uppsala också , men var hos mamma när jag behövde göra det!

Har man inte pengarna eller känner att man inte vill lägga så mycket pengar på en ny bil , då åker man gammalt , svårare är det ju inte! Men vore ju skönt och slippa alla gamla bilar som bara står överallt , och värst är ju dom som åker gamla slitna bilar , de kan ju inte ens öppna en dörr utan att akta bilen som står parkerad bredvid! De gör så bara för att de inte bryr sig om deras skit bil!

Det blir som det blir!

1 228 Inlägg
3 juli 2013
#90
Growe skrev:
Evildan skrev:
Varför kör man hellre en modern bil?
Vi jämför då min avskydda av så många innovationsfientliga forumsmedlemmar Prius med en Volvo 740 då denna förekommit så mycket som måttstock i vanlig ordning då den är garagets återkommande normbil.

Priusen är utan att göra några subjektiva jämförelser utan bara rent mätbara fakta:

Snabbare 0-100 (börjar med det ftersom det ofta är en viktig punkt)

Tystare (en 740 låter även den vid accelaration)

Säkrare (det hoppas jag inte behöver utvecklas)

Snålare (drar långt under hälften mot en bensindriven 740 automat)

Driftsäkrare (en 5år gammal Toyota jämfört med en minst 21år gammal Volvo)

Sedan har vi dessa subjektiva jämförelser som är svåra att argumentera mot eller för:

Bekvämare (Prius har bla inte en stol som slutar med en "klump" högst upp innan nackstödet)

Snyggare (inte ritad med linjal)

Roligare att köra då den även har bättre väghållning än en 740 vilket inte säger så mycket om huruvida bra väghållning den har wink

men forfarande har du en hybridbil som är törstigare än en valfri liten skitbil.
det som är så sjukt
en prius går inte billigt. man kan intala sig det men kollar man upp fakta på bilarna så går dom inte speciellt snålt.
jag kan köpa en lupo 3l från 00 som drar 0.29liter milen.

från 00.. endå matchar inte ens en hybrid bil den förbrukningen..

man intalar sig själv bara att den är miljövänligare men det är den knappast
mot att ha en gammal bil. nu snackar vi helt nya bilar

självklart förstår jag att man kan välja bilar av andra anledningar men allt för ofta så är det miljön och bränsle eknomin som oftast nämns och endå är det varken miljövänligt eller billigare att åka en ny bil
mot att ha en gammal skrot hög som är betalad.

för man ska inte bara se till vad den släpper ut när man äger bilen utan även tillverkningen

en gammal bil blir miljövänligare för varje år den lever.
dagens bilar kommer inte bli 15år gamla utan att vara rena skrotet.
och troligen kommer den gamla 740 forfarande rulla på.

sen är det upp till alla att åka vad dom vill.

en liten rolig grej som jag räknat på är på våran Seat arosa från 1998 
en rostig liten obekväm men ack så rolig.

den bilar snittar 10kr milen inkl skatt försäkring service däck och slitdelar och värdeminsking
rullar 4000mil på ett år.

skulle vilja se den som räknar hem det på en ny bil.

räknade på att plocka ut en a3 tdi och det skulle landa på 4000:-/månaden inkl allt utom bränsle.
räknat på 4000mil om året

vi la ner det rätt fort

idag pendlar tanten med seaten den går inte snålt utan landar på 0.65 med en snittfart på 120 14mil omdagen

men räknar man då på en bil som drar i bästa fall 0.5l/milen och kostar 4000kr i månaden så inser man snabbt att bilen skulle kosta  nästan 6500kr i månaden.

helt sjuka pengar att kasta ut på en bil idag åker hon på halva pengen.
redan det är för mycket men iallfall.

nu har hon 14mil om dagen att åka hur hon än gör

sen är lite äldre bilar oftast roligare att köra som bonus.
men sämre att åka.


jag håller mig alltid till billiga skitbilar så går dom sönder så kan jag skrota skiten
och köpa en ny.

dom 2 senaste bilarna har kostat 3200kr och 1500kr
det är under en månadskostnd på en normal svennebannan bil som är ny om man inte har kontanter.


fast det är väll inne att skuldsätta sig upp till öronen.  hus på avbetalning bil på avbetalning tv tvspel dator osv

ser bra ut på utsidan men isjälva verket äger man mindre än en nyanländ båtflyktning smile

Med ett snitt på 120km/h under 14 mil, måste det nog gå riktigt fort, bra bit över tophastigheten under långa perioder.


1 228 Inlägg
3 juli 2013
#91
Visst kostar det ha bil. Oavsett om det är en ny eller begagnad bil.
Sen beror det helt och hållet på hur man ser på värdeminskningen. Vissa ser den ju genom ett företagsekonomiskt sätt, alltså att bilen är värd summa X, och slå länge den ej brukas så är den fortfarande värd summa X.
Det är inte bilen som kostar, utan själv användandet av den.

Ponera tex att en bil kostar ny 300.000 kr och man vill gå breakeven efter 10 000mil. Alltså 30kr/mil.
Allt handlar om hur mycket pengar man är villig att lägga på en bil per mil. Säg att du kör 1000 mil per år och har en försäkringskonstand på 5000kr per år, alltså 5 kr per mil, blir kostnaden 35kr per mil. Service 6000kr vartannat år med sk longlife och samma miltal per år, ger 3 kr / mil och år. Nu är vi uppe i 38kr/mil. Skatt på säg 2000kr/år ger 2 kr per mil. Alltså nu 40kr/mil. Övriga kostnader för slitage och underhåll 6000kr/år, ger ytterligare 6 kr /mil. Bränsle på 14,51 och bilen drar säg 0,7l /mil ger 10147kr / år. Ger alltså 10kr i påslag per mil. 56kr/mil.

Bilen kostar alltså under 10 år och 1000mil / alltså 56kr/mil. Skall du ha bilen under 20 000mil och beräknar att ha dem kvar i 20 år är kostnaden istället 41kr/mil. Alltså 4100kr per månad med allt inräknat.

Räkna ut denna kostnad på din egen bil så får du se hur mycket din bil faktiskt kostar. Mer än man oftast tror.

Räk


4 261 Inlägg
3 juli 2013
#92
Dream_ skrev:
panda666 skrev:
Dream_ skrev:

Klart jag kan , klart det är jobbigt för en ensamstående mamma och driva runt en familj och även ha en bil rullandes. Men du får även tänka på att man servar ju inte bilen för 8000kr varje månad. Sen vad du tänker på när du menar ensamstående mammor , många skaffar ju barn idag även fast deras ekonomi är körd redan från början!

kallar du 7800 billigt? min verkstad vid spånga tar 2500 för kamremsbyte, beställer oem delar från ebay. ett helt nytt kamrems kit med vattenpump för 1200kr, så totall kostnad blir runt 3700 för kamremsbyte, oljebyte med filter tar dom runt 600-700kr.

så nya bilar kostar definitivt..speciellt om du tar dom till märkesverkstad.

Ja jag kallar det billigt , i uppsala där jag bor skulle samma service kosta över 13000kr. Jag servade bilen i karlskoga samtidigt jag hälsade på min mamma. Fast jag hade ju iofs haft pengar till att serva bilen i Uppsala också , men var hos mamma när jag behövde göra det!

Har man inte pengarna eller känner att man inte vill lägga så mycket pengar på en ny bil , då åker man gammalt , svårare är det ju inte! Men vore ju skönt och slippa alla gamla bilar som bara står överallt , och värst är ju dom som åker gamla slitna bilar , de kan ju inte ens öppna en dörr utan att akta bilen som står parkerad bredvid! De gör så bara för att de inte bryr sig om deras skit bil!

alla är inte som du och vill spendera ett multum på en jäkla bil. finns andra viktigare saker.
alla får göra som dom vill. Att kasta 13.xxx på en service tycker jag är helt kaos.
kör hellre nått gammalt fint japanskt där inte så mke behöver bytas..än nått nytt som man är orolig ifall
nått dyrt går sönder, nått elektronisk som tex bmw abs box..

198 Inlägg
3 juli 2013
#93
OmegaCoffe skrev:
OSkar000 skrev:
OmegaCoffe skrev:

Dom sakerna du nämner finns i en beg bil med. om du nu menar Ny bil med modern.

Nån gång var alla bilar nya wink

Vad jag menar är en bil från modern tid och som fortfarande är någorlunda ny, dvs inte slutkörd långmilare eller misshandlad dagis-taxi.

Finns många bilar som har många år på nacken som är bekväma och allt.

Som är relativt problemfria?
Som har all form av modern säkerhet?
Som drar någorlunda lite bränsle i förhållande till sin prestanda/vikt/komfort?
Som är tillräckligt nya för att fortfarande vara möjliga att ha maskinskadeförsäkring på för att slippa riktigt sura överraskningar?

Alla som gillar bilar har inte samma prioriteringar. Det går att vara entusiast ända ut i fingrarna oavsett om man kör en hemmabygge, nån 50-talare eller plockar ut en fabriksny bil nästa vecka.

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 juli 2013
#94
OSkar000 skrev:
OmegaCoffe skrev:
OSkar000 skrev:

Nån gång var alla bilar nya wink

Vad jag menar är en bil från modern tid och som fortfarande är någorlunda ny, dvs inte slutkörd långmilare eller misshandlad dagis-taxi.

Finns många bilar som har många år på nacken som är bekväma och allt.

Som är relativt problemfria?
Som har all form av modern säkerhet?
Som drar någorlunda lite bränsle i förhållande till sin prestanda/vikt/komfort?
Som är tillräckligt nya för att fortfarande vara möjliga att ha maskinskadeförsäkring på för att slippa riktigt sura överraskningar?

Alla som gillar bilar har inte samma prioriteringar. Det går att vara entusiast ända ut i fingrarna oavsett om man kör en hemmabygge, nån 50-talare eller plockar ut en fabriksny bil nästa vecka.

alla är ändå nöjda med sina bilar oavsett årsm. att min opel är en 97 bryr jag mig inte om,och bryr mig inte om vad andra tycker i heller.. skulle något rasa på mina bilar. fixar jag det sj. Man har inte tummen mitt i handen precis.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
3 juli 2013
#95
Väldigt många av dagens nybilar går dessutom som tjänstebilar. Och det om något är ju ett bra val.

BMW/Alpina - Only the best is good enough

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
3 juli 2013
#96
Rquired skrev:
Growe skrev:
Ett väldigt långt inlägg, här något förkortat av mig för att få plats med ett ännu längre inlägg.

Godtycklig liten småbil, det får nog vara en Lupo 3L för att gå snålare än en betydligt större Prius men den lär vara ensam om det. Men för skojs skull kan vi plocka fram lite siffror, i det här fallet från tyska Spritmonitor:

[b]VW Lupo 3L:[
Så i Sverige på svensk diesel bör en Lupo 3L dricka 4.9L/100Km  [/i]

men det där stämmer inte riktigt ... en god vän till mig kör sin på 0,32 blandat och när han enbart kör till jobbet så går den på under 0,3.... så inga 0,49 där


785 Inlägg
3 juli 2013
#97
Finns bara en anledning till att jag kör nyare bil som pendlarbil... Snålheten med soppan..
Hade det varit billigare med bensin hade jag kört V8 alltid.

Its not the fart that kills, its the smell...

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
3 juli 2013
#98
ja kör knappt bil längre ... fan så mycket billigare och cykla ( samt att man är ju en miljö vän wink )+ att jag tappar en massa onödiga kilon vilket är skönt, 78pannor är fan för mkt !!

till vintern kanske man rullar ut audin igen och tuffar runt med, eller om de blir en impreza... men på sommaren kör ja hoj och cyklar
Senast redigerat av CHEEVA (3 juli 2013)


Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
3 juli 2013
#99
panda666 skrev:
Dream_ skrev:
panda666 skrev:

kallar du 7800 billigt? min verkstad vid spånga tar 2500 för kamremsbyte, beställer oem delar från ebay. ett helt nytt kamrems kit med vattenpump för 1200kr, så totall kostnad blir runt 3700 för kamremsbyte, oljebyte med filter tar dom runt 600-700kr.

så nya bilar kostar definitivt..speciellt om du tar dom till märkesverkstad.

Ja jag kallar det billigt , i uppsala där jag bor skulle samma service kosta över 13000kr. Jag servade bilen i karlskoga samtidigt jag hälsade på min mamma. Fast jag hade ju iofs haft pengar till att serva bilen i Uppsala också , men var hos mamma när jag behövde göra det!

Har man inte pengarna eller känner att man inte vill lägga så mycket pengar på en ny bil , då åker man gammalt , svårare är det ju inte! Men vore ju skönt och slippa alla gamla bilar som bara står överallt , och värst är ju dom som åker gamla slitna bilar , de kan ju inte ens öppna en dörr utan att akta bilen som står parkerad bredvid! De gör så bara för att de inte bryr sig om deras skit bil!

alla är inte som du och vill spendera ett multum på en jäkla bil. finns andra viktigare saker.
alla får göra som dom vill. Att kasta 13.xxx på en service tycker jag är helt kaos.
kör hellre nått gammalt fint japanskt där inte så mke behöver bytas..än nått nytt som man är orolig ifall
nått dyrt går sönder, nått elektronisk som tex bmw abs box..

Jag har inte bytt något som har varit överdrivet dyrt! Men bara inse , alla prioriterar vi olika. Även fast jag har 3bilar så sparar jag massor varje månad smile

Det blir som det blir!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 juli 2013
#100
Dieselsmurfen skrev:
Roligare? Jag hade en "Rolig" bil förra året. En Alfa 166 med den stora (3 liter - 24v) sexan i. Den gick som en dröm och som ett troll. Jättekul i 3 dagar. 0-200 på pinsamt lite sekunder. Den skickades av till förmån för en Mercedes 300 Diesel med automatlåda. Kul? Nej? Men jag vill fraktas från punkt A till punkt B på bästa möjligaste sätt. Är svintrött på roliga bilar efter över 100´000 mil bakom ratten.

Så jag förstår folk som bara vill "frakta sig" Så är jag med. Men: Jag gillar bilar och tycker det är kul att ha en fin och fräsch bil. Lite kluvet alltså.

Den kärran 0-200 Km/h på "pinsamt lite sekunder" ?
Du skämtar eller vad gämför du med? 740 GL?

Autotech


Sök