4637
Sök

Problem med volvo 740 GLE

646 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Hej

Min bruksbil en volvo 740 gle från 84 har nu lagt av och jag behöver hjälp så fort som möjligt. Har besiktning den 16 november sad.

Till problemet: Jag har sedan länge haft problem med att starta den när den har stått ute i kylan eller det har regnat och varit fuktigt ett tag. Har tagit förgivet att det har berott på att det har kommit in fukt i fördelaren. Vilket jag nu har lagt bakom mig, fördelaren är bytt likså tändspole, rotorn är ok samt tändkablar. Tror iallfall det då jag får en rikigt fin gnista.

Bilen drar runt skitfint men jag får liksom ingen tändning, frågan är då är det bränslepumpen eller relät till bränslepumpen som har lagt av eller kan det vara ett annat fel? Har letat nu till och från i 3 dagar utan att hitta vad fan det kan bero på!

Har testat att dra igång den - utan resultat då det bara smäller utav bara helvete i avgas systemet

Testat att fylla den med startgas å startkablar - utan resultat

Testat gamla fördelaren - utan resultat

Kan det vara så att i all min hast att jag missade en utav tändkablarna och satt den fel ( vill minnas att jag satte alla rätt ) Och om det är så i vilken ordningen skall dom sitta i, går det att se, eller finns det någonstans man kan läsa sig till det?

Är mycket tacksam för hjäp!!
MVH Mikael

( Osäker på rubrik, säg gärna till )

Avstängd
196 Inlägg
31 oktober 2006
den tändkabeln som sitter på fördelarlocket NÄRMAST framåt- på toppen ska sitta på cyl 1: den diagonalt över på 2, brevid till vänster på 3, sen den sista på 4

646 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
Tackar så hemskt mycket för denna information!! smile Hoppas att få igång högen!!

Avstängd
196 Inlägg
1 november 2006
lol

Avstängd
67 Inlägg
1 november 2006
hehe LOL

645 Inlägg
1 november 2006
Bill och Bull med dem onödiga kommentarerna.
Hoppas det ordnade sig Camitz.
Senast redigerat av zajja (1 november 2006)

//Marcus Saari

Avstängd
196 Inlägg
1 november 2006
klart det ordnade sig när jag berättade hur man skulle göra zajja,, sånt där föds man med. man lär sig inte det på FORDONSPROGRAMMET !! big_smile

Avstängd
67 Inlägg
1 november 2006
på fordon lär man sig hur man byter hjul och fyller på olja,,nått mer är det inte

Avstängd
196 Inlägg
1 november 2006
Ger du läraren äpple varje dag också zajja ??

Avstängd
67 Inlägg
1 november 2006
aa det tror nog jag oxå..du pallar nog ett äpple varjedag innan du går till skolan så att du kan smöra för läraren

Avstängd
196 Inlägg
1 november 2006
hahaha, nej jag gav inte lärarn äpplen, snarare han som gav mig det, eftersom jag är så jävla bra på allting !

Avstängd
67 Inlägg
1 november 2006
haha:D

Avstängd
196 Inlägg
1 november 2006
hahaha fyfan vad ödmjuk man är !!!

Sök