_Performance_ skrev:
Vettemannen skrev:
_Performance_ skrev:
Måste säga att jag är besviken på cruising arrangemanget i år, tidigare år har det vart inga nyare pickuper eller vanar, i år åkte vi van även fast vi visste att man inte skulle få komma in. När vi kommer till infarten till Lögarängen så ser ja en del nyare Amerikanare och nyare mindre pickuper, går och frågar 4 st olika cruising värdar, och får samma svar. I år har dom strikta regler, vilket var att nästan alla Amerikanska bilar nyare/pickuper osv var välkomna in förutom Vanar. Anledning till att dom inte tar in vanar är för att man inte har sikt bakåt, men herregud såg ju minst 10 st pickuper med stolar och bord och massvis med folk på som kunde vara minst lika farligt.
Håller med dig i resonemanget. Antingen håller man på reglerna stenhårt eller så ska det inte finnas några regler. Jo, en regel ska det finnas: förbjud alla européer och alla riskokare!!!

/Benny
Kan inte mer än hålla med dig:P Det jag stör mig mest på är att Lögarängen är den mest bevakade delen av hela cruising delen. Där kan man inte ens ha fötterna utanför bilen utan att en vakt/polis är där och säger till, och deras anledning var att det är för mkt "fest" i vanar, att folk sitter på taket osv. Men det skulle man aldrig ens kunna göra på den rakan utan att ha en böter i handen eller liknande

Tror att det var 2009 och redan då snackade man om förbudet för Vanar. Vi startade ute på Hälla med en karavan av 12-13 Vanar. När vi skulle till att svänga in på Sjöhagsvägen blev det STOPP. Harry Haffa la in sitt veto och efter lite dividerande så blev vi eskorterade c:a 1 mil ut i skogen av en Harry Haffacykel.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (9 juli 2013)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!