Om jag varit ute efter en Mazda mps så hade jag backat från en affär om bilen är trimmad. Du har garanterat skött om bilen efter konstens alla regler, men jag har som regel att aldrig köpa en trimmad bil. Jag tror att det är fler än jag som resonerar på det sättet. De pengar som du lagt på trimning, avgasrör etc; kan du helt enkelt inte räkna med i ekonomin vid försäljning. I regel får man *aldrig* de pengarna tillbaks. Jag skulle nästan påstå att du attraherar större skara av potentiella köpare ifall du helt sonika säljer bilen original. Dina trimdetaljer kan du sälja separat. Trots de få milen så är det faktiskt fullt möjligt att köra sönder både växellåda, koppling osv på de milen; och att bilen är trimmad lockar bara fram misstankar. Den är ju specad för bankörning; så givetvis kommer en spekulant utgå från att bilen har fått känna på mer än genomsnittsbilen.
Bilen verkar vara väldigt fin; men dina bilder på bilen visar ungefär samma sak allihop. Olika vinklar på den röda lacken. Lägg in lite mer bilder på inredning, bagage, motorutrymme etc.
Men som sagt, om du vill ha mina åsikter så tror jag skon klämmer mest i det att den är trimmad och specad för bankörning. Det höjer inte värdet vid försäljning. Tvärt om.
Som sagts tidigare i tråden, de kunderna som attraheras av trim, sänkning etc; de har nog antingen inte pengarna, eller så attraheras de inte av en rätt så ordinär bil med framhjulsdrift. Och så tror jag att köparen värdesätter en unik och fin orginalbil som de själva eventuellt trimmar och sänker.
Och ha is i magen. En vecka är en kort tid. Vänta några veckor, känn av vad det är för prisklass som köparna finner attraktiv. Välj sedan att gå ner i pris, eller fortsätt ha is i magen eller byt in bilen.
Och som nämnts innnan. Köparen bryr sig inte om att du eventuellt byter in bilen. Att det är köparens sista chans, det låter mest desperat.
Summerat: Mer detaljerade inredingsbilder, motorutrymme, och jag hade helt ärligt tagit bort fokus från att den är trimmad och sänkt etc. Att den är lackbehandlad är plus, sådant ska du poängtera.
Senast redigerat av Rensvinf (11 juli 2013)