BMW 320 e36 misständer vid låga varvtal

muppverkstad Bilskadeskapare
12 juli 2013 · 34 Inlägg

Hej

Söker tips på hur jag bäst felsöker på bilen, en 320 -92, utan vanos. Den misständer vid när man gasar hårt på varvtal mellan 1000 till 2500 ungefär.

2 heta tips är väl tändspolar och lmm, men jag undrar hur jag på bästa sätt felsöker för att säkerställa/utesluta tändspolar el lmm.

Har tagit bort sladden till lmm och inget märkvärt hände. Har ryckt ur tändspolarna en och en på tomgång och tomgången blev sämre på alla. Dock går den alltid fint på tomgång.

Kan det vara värt att låta en verkstad läsa felkoder?

Rengjort lmm och bytt stift.

Senast redigerat av muppverkstad (12 juli 2013)

Jesper328
12 juli 2013 · 2 375 Inlägg

Hej!

Om du nu kopplade ur lmm och det inte blev någon skillnad så lär ju den vara trasig.
Jag skulle åka till skroten och köpa en ny sådan alternativt låna en av en kompis för att säkerställa att den är slut.

Mvh

Up the RA
muppverkstad Bilskadeskapare
12 juli 2013 · 34 Inlägg

Jesper328 skrev:
Hej!

Om du nu kopplade ur lmm och det inte blev någon skillnad så lär ju den vara trasig.
Jag skulle åka till skroten och köpa en ny sådan alternativt låna en av en kompis för att säkerställa att den är slut.

Mvh

Gjorde det men efteråt läste jag att man bör koppla ur batteriet emellan om det ska bli rätt? Något som stämmer?

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
12 juli 2013 · 467 Inlägg

det finns en "oskriven lag" som säger att man ska koppla ur batteriet när du istort sätt gör vad som helst på bilen.
men om bilen inte där när du står på tomgång å kopplar ur lmm så är den trasig.

låna av en kompis. annars har ja 535 lmm å spridare ligger om du vill "trimma" lite på samma gång

queque
14 april 2014 · 110 Inlägg

vad var felet eller kvarstår det? har liknande fenomen på min m50..

Volvo 245 "BMW M50 Turbo" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang