DiwraZ skrev:
RightFront skrev:
DiwraZ skrev:
När jag kommer till världsmakten ska jag börja med att instifta minimihastigheter
samt väjningsplikt mot fordon med högre hastighet. Vägsniglar, hobbypoliser och folk med huvudet under armen som ej har uppsikt i backspegel på bilar som närmar sig bakifrån är det värsta jag vet. Ni som känner er träffade: SKÄMS!!!
Däremot försvarar jag inte under några omständigheter dom som "pushar" när det inte finns möjlighet att lämna fri väg. SKÄMS NI OXÅ!!! Hoppas det finns fler som delar mina värderingar och åsikter, för då försvinner många problem i trafiken.
hahaha, undra hur många hundra procent som olycksstatistiken skulle öka med denna regel

Om dom som inte vill åka fort håller undan och lämnar snabbare fordon fri väg så försvinner frustrationen och vansinnesomkörningarna. Jag är emot idioter i trafiken oavsett hur fort de kör. Men om folk lär sig att ha koll i backspegeln och helt enkelt flyttar på sig om det finns möjlighet så vore allt så mycket enklare.
Jämför med att åka rulltrappa i större städer. Håll dig till höger och släpp fram dom som springer. Annars blir du utskälld eller ikullknuffad.
Trafiken handlar om att visa respekt. Inte att hålla hårt på regler.
I den perfekta världen så skulle det på alla vägar - enligt dig - finnas två filer, där alla utom dig håller till höger.
Och jävlar om folk skulle börja göra omkörningar för egna vinningar..då kommer du ju inte fram i den takten du vill.
Suck.
Edit: Nej nu var jag elak förmodligen, men sån "Stockholmsmentalitet" tycker jag personligen är fruktansvärt irritersam. Det är inte personligt riktat, utan allmänt.Edit 2: Förresten..hur går detta ihop i din värld? Dig citerat:
"Annars blir du utskälld eller ikullknuffad", samt
"Trafiken handlar om att visa respekt. Inte att hålla hårt på regler."
Senast redigerat av Mack (10 april 2014)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.