Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

fluppidupp ...
23 juli 2013 · 757 Inlägg

Vettemannen skrev:

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Jag skulle aldrig gå ut på vägrenen om det är dubbelfiligt, då får väl idioterna lägga sig i vänsterfilen och köra om. Men man funderar ju varför dom inte kör om utan ska ligga nära och slicka röv!!!

/Benny

har jag sagt det? väggrenen syftar jag på om det är enfiligt. är ju så jävla basic att det är löjligt.

fluppidupp ...
23 juli 2013 · 757 Inlägg

it_mutt skrev:
Wait for it....

- - Edit - -

And there we go

- - - - - - - - -  -

robzter skrev:

it_mutt skrev:

Du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om märker jag...

jodå. OP klagar över att folk lägger sig i häcken på honom när han håller begränsningen eller strax över. men går han verkligen över åt sidan? ibland har till och med jag lagt mig i arslet på andra bilar för att stressa över dom åt sidan då dom inte just går åt sidan. oftast ligger dom i vänsterfilen och just förhindrar omkörning.

Gör någon en omkörning i vänsterfilen, i laglig hastighet, så gör dom inget fel, till skillnad från dig. MEN, du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om

Du har nog snarare gått på vad som skrivits på slutet. jag sket i att läsa sista 3 sidorna just pga massa tjaffs från dig och någon crx snubbe.

men om man väljer att köra om i 2km/h högre hastighet än bilen man kör om så kanske man förtjänar att få bilen knuffad av vägen. är ju bara ren idioti att ligga och sega. om det nu kommer någon som kör snabbare än mig så går jag in i högerfilen i god tid för att släppa förbi sen går jag ut igen och fortsätter omkörningarna.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 juli 2013 · 14 058 Inlägg

robzter skrev:

Vettemannen skrev:

robzter skrev:
konstigt nog har jag aldrig haft det där problemet att folk lägger sig nära i häcken på mig. brukar köra om istället och hålla ett högre tempo som jag skrev. men vill ni att folk ska gå om så kan ni ju börja med att gå ut i väggrenen. det är en bra start.

Jag skulle aldrig gå ut på vägrenen om det är dubbelfiligt, då får väl idioterna lägga sig i vänsterfilen och köra om. Men man funderar ju varför dom inte kör om utan ska ligga nära och slicka röv!!!

/Benny

har jag sagt det? väggrenen syftar jag på om det är enfiligt. är ju så jävla basic att det är löjligt.

Det är skillnad på att "syfta" och "skriva". Men fine. Du och jag slutar att diskutera nu. Tycker du inte det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

robzter skrev:

it_mutt skrev:
Wait for it....

- - Edit - -

And there we go

- - - - - - - - -  -

robzter skrev:

jodå. OP klagar över att folk lägger sig i häcken på honom när han håller begränsningen eller strax över. men går han verkligen över åt sidan? ibland har till och med jag lagt mig i arslet på andra bilar för att stressa över dom åt sidan då dom inte just går åt sidan. oftast ligger dom i vänsterfilen och just förhindrar omkörning.

Gör någon en omkörning i vänsterfilen, i laglig hastighet, så gör dom inget fel, till skillnad från dig. MEN, du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om

Du har nog snarare gått på vad som skrivits på slutet. jag sket i att läsa sista 3 sidorna just pga massa tjaffs från dig och någon crx snubbe.

men om man väljer att köra om i 2km/h högre hastighet än bilen man kör om så kanske man förtjänar att få bilen knuffad av vägen. är ju bara ren idioti att ligga och sega. om det nu kommer någon som kör snabbare än mig så går jag in i högerfilen i god tid för att släppa förbi sen går jag ut igen och fortsätter omkörningarna.

Du får ursäkta, men, vad du anser vara idioti och inte, tar jag väldigt lätt på (och det enbart baserat på dina tidigare inlägg och inte bara i denna tråd, även om "förtjänar bli knuffad av vägen" nog är det senaste av dina puckade uttalanden). Av någon anledning anser du att du, eller den som nu behagar köra om fortare, har MER "rätt" att göra så. Du tycker alltså, att någon ska bryta mot lagen, för att någon annan gör det.

Men, för att återgå till att du påstår att du förstått vad tråden handlar om. Så tar vid vad TS skrev absolut först i tråden;

cereal skrev:
... Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil...

Du tycker alltså även i det fallet, då du påstår dig ha förstått vad tråden handlar om, att det är framförvarande bil som får skylla sig själv? Det är ju visserligen fritt, lång fin raka, inga möten, men "dumma framförvarande bil är ju inte ute i vägrenen" så då får man skylla sig själv att man har en rövgrävare bakom sig menar du? Eller det behöver jag ju inte fråga, du förstod ju vad tråden handlade om, och sa att det fick man. Så, tydligen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
fluppidupp ...
23 juli 2013 · 757 Inlägg

it_mutt skrev:

robzter skrev:

it_mutt skrev:
Wait for it....

- - Edit - -

And there we go

- - - - - - - - -  -

Gör någon en omkörning i vänsterfilen, i laglig hastighet, så gör dom inget fel, till skillnad från dig. MEN, du har fortfarande inte förstått vad tråden handlar om

Du har nog snarare gått på vad som skrivits på slutet. jag sket i att läsa sista 3 sidorna just pga massa tjaffs från dig och någon crx snubbe.

men om man väljer att köra om i 2km/h högre hastighet än bilen man kör om så kanske man förtjänar att få bilen knuffad av vägen. är ju bara ren idioti att ligga och sega. om det nu kommer någon som kör snabbare än mig så går jag in i högerfilen i god tid för att släppa förbi sen går jag ut igen och fortsätter omkörningarna.

Du får ursäkta, men, vad du anser vara idioti och inte, tar jag väldigt lätt på (och det enbart baserat på dina tidigare inlägg och inte bara i denna tråd, även om "förtjänar bli knuffad av vägen" nog är det senaste av dina puckade uttalanden). Av någon anledning anser du att du, eller den som nu behagar köra om fortare, har MER "rätt" att göra så. Du tycker alltså, att någon ska bryta mot lagen, för att någon annan gör det.

Men, för att återgå till att du påstår att du förstått vad tråden handlar om. Så tar vid vad TS skrev absolut först i tråden;

cereal skrev:
... Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil...

Du tycker alltså även i det fallet, då du påstår dig ha förstått vad tråden handlar om, att det är framförvarande bil som får skylla sig själv? Det är ju visserligen fritt, lång fin raka, inga möten, men "dumma framförvarande bil är ju inte ute i vägrenen" så då får man skylla sig själv att man har en rövgrävare bakom sig menar du? Eller det behöver jag ju inte fråga, du förstod ju vad tråden handlade om, och sa att det fick man. Så, tydligen

tror du verkligen att någon kan läsa tankarna på andra i trafiken? nej just det. men däremot kan berätta vad jag själv tycker. bidrar man inte till flytet i trafiken så ja då kan man hålla sig hemma. ja han kan faktiskt gott gå ut i väggrenen. jag kör då om iaf oavsett men ser hellre att dom går åt sidan en del istället för att slicka mittlinjen bara för att.

har en liknande sträcka när jag ska ut till morsan. bred väg där det skulle kunna vara 2 filigt men där har dom valt att hålla det en fil i varje riktning med bred väggren. problemet är att alla som kör på den där förbannade vägen kör så nära mittsträcket dom kan istället för att hålla sig åt sidan. lite då och då är det kurvor med goda tillfällen att köra om om just folk underlättar. men vad tror du folk gör jo dom skiter i det.

it_mutt Avstängd
23 juli 2013 · 10 388 Inlägg

robzter skrev:
tror du verkligen att någon kan läsa tankarna på andra i trafiken? nej just det. men däremot kan berätta vad jag själv tycker. bidrar man inte till flytet i trafiken så ja då kan man hålla sig hemma. ja han kan faktiskt gott gå ut i väggrenen. jag kör då om iaf oavsett men ser hellre att dom går åt sidan en del istället för att slicka mittlinjen bara för att.

har en liknande sträcka när jag ska ut till morsan. bred väg där det skulle kunna vara 2 filigt men där har dom valt att hålla det en fil i varje riktning med bred väggren. problemet är att alla som kör på den där förbannade vägen kör så nära mittsträcket dom kan istället för att hålla sig åt sidan. lite då och då är det kurvor med goda tillfällen att köra om om just folk underlättar. men vad tror du folk gör jo dom skiter i det.

Så du menar, på fullaste allvar, att om du har "långa raksträckor" utan möte, så tycker du att någon gott kan lägga sig ute i kanten så det blir lättare för dig att köra om? HUR spelar det någon roll i det fallet? Vi pratar inte om "kurvor där det går bra att köra om", utan när det finns all världens tillfälle att köra om, UTAN att någon behöver flytta på sig, och trots DET ska folk ligga och rövgräva. Precis som samma sak folk gör vid 2+1-vägar. Ligger och rövgräver när det är enfiligt, för att, när det blir tvåfiligt gör vad? Köra om? ICKE! De ska ligga kvar och rövgräva.

Skillnaden är; det är inte olagligt att inte flytta på sig (det är olagligt att försvåra en omkörning, men du är inte skyldig att underlätta den, men som sagt, du får inte göra den svårare...två olika saker), men, att ligga tillräckligt nära kan du bli av med körkortet över/för/av.

Du pratar om "trafikflödet", men ignorerar helt att "ditt" beteende stressar folk, men det är, givetvis, bra och riktigt. Tål man inte idioter som ligger 5m bakom en, fast de har all möjlighet att köra om, på ex.vis 2+1-vägar, så är det ju den som ligger framför som ska stanna hemma. Inte idioten bakom.

Senast redigerat av it_mutt (23 juli 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Cadillac_The_King
23 juli 2013 ·

cereal skrev:
Jag misstänker att detta lär reta gallfeber på en viss del av landets körkortsinnehavare men seriöst. Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil.

Lär förresten tillägga det som gubbarna på jobbet säger att ligger man som nummer två i en kö så sabbar man för resten bakom för att det är så svårt att ta sig om. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men värt att tänka på.

Jag gillar så fan heller tanken på den gången jag måste stå på bromsen för en älgj*vel på vägen. Först ska du i bilen bakom in i min bakruta, sen ska älgj*veln in i fronten. Vart ska jag ta vägen? Önskar det fanns fler farbror blå på vägarna som kunde sätta dit er. Ni ska fan inte ut på vägarna och göra. Håll er till go-kart tills ni mognat till er lite. Eller gå med i Sveriges värsta bilförare.

Som sagt, jag förstår inte. Jag hoppas ni förstår att ni utsätter inte bara mig utan andra för livsfara. Eller så kan man ju hoppas att ni har sån koll på precis allt som händer framför att ni törs ligga där. Skulle installera ett gäng jättelika spjutspetsar baktill, då kanske det skulle bli lite avstånd.

Det värsta är att bromsljusen snarare tycks trigga er att gasa på ännu mer än att bromsa. Var fick ni körkort ifrån? Jäv?

Tvärnita nästa gång eller sakta ner för att jävlas det brukar jag göra speciellt när lastbilar trycker än i röven när man ligger i 100-110 med Cadillacen så ska alltid nån lastbil Chafför eller bilist trycka mig i röven då brukar jag sagta ner så dom fattar eller när jag kör Volvon så brukar jag sätta på varnings blinkers om dom ligger för nära

JFfoto
23 juli 2013 ·

Nu är man ju inte bättre själv om man gör såhär men, om det är en som legat och segat 5m bakom ett bra tag, utan att köra om när den kunnat. Så saktar man ner och "tvingar" då den att köra om. Sen lägger man sig själv i röven på den ett tag. smile

Edit: Så brukar jag göra, t.e.x om det scenariot inträffat, och efter ett tag så hamnar den bakom låt säga en bil med husvagn, så lär den sakta ner rejält, sen när jag kommer fram brukar jag lägga mig 5m bakom.

Senast redigerat av Kalltkaffe (23 juli 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 151 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

cereal skrev:
Jag misstänker att detta lär reta gallfeber på en viss del av landets körkortsinnehavare men seriöst. Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil.

Lär förresten tillägga det som gubbarna på jobbet säger att ligger man som nummer två i en kö så sabbar man för resten bakom för att det är så svårt att ta sig om. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men värt att tänka på.

Jag gillar så fan heller tanken på den gången jag måste stå på bromsen för en älgj*vel på vägen. Först ska du i bilen bakom in i min bakruta, sen ska älgj*veln in i fronten. Vart ska jag ta vägen? Önskar det fanns fler farbror blå på vägarna som kunde sätta dit er. Ni ska fan inte ut på vägarna och göra. Håll er till go-kart tills ni mognat till er lite. Eller gå med i Sveriges värsta bilförare.

Som sagt, jag förstår inte. Jag hoppas ni förstår att ni utsätter inte bara mig utan andra för livsfara. Eller så kan man ju hoppas att ni har sån koll på precis allt som händer framför att ni törs ligga där. Skulle installera ett gäng jättelika spjutspetsar baktill, då kanske det skulle bli lite avstånd.

Det värsta är att bromsljusen snarare tycks trigga er att gasa på ännu mer än att bromsa. Var fick ni körkort ifrån? Jäv?

Tvärnita nästa gång eller sakta ner för att jävlas det brukar jag göra speciellt när lastbilar trycker än i röven när man ligger i 100-110 med Cadillacen så ska alltid nån lastbil Chafför eller bilist trycka mig i röven då brukar jag sagta ner så dom fattar eller när jag kör Volvon så brukar jag sätta på varnings blinkers om dom ligger för nära

Vad är det för lastbilar som går i - uppenbarligen -  mer än 100-110..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Cadillac_The_King
23 juli 2013 ·

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

cereal skrev:
Jag misstänker att detta lär reta gallfeber på en viss del av landets körkortsinnehavare men seriöst. Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil.

Lär förresten tillägga det som gubbarna på jobbet säger att ligger man som nummer två i en kö så sabbar man för resten bakom för att det är så svårt att ta sig om. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men värt att tänka på.

Jag gillar så fan heller tanken på den gången jag måste stå på bromsen för en älgj*vel på vägen. Först ska du i bilen bakom in i min bakruta, sen ska älgj*veln in i fronten. Vart ska jag ta vägen? Önskar det fanns fler farbror blå på vägarna som kunde sätta dit er. Ni ska fan inte ut på vägarna och göra. Håll er till go-kart tills ni mognat till er lite. Eller gå med i Sveriges värsta bilförare.

Som sagt, jag förstår inte. Jag hoppas ni förstår att ni utsätter inte bara mig utan andra för livsfara. Eller så kan man ju hoppas att ni har sån koll på precis allt som händer framför att ni törs ligga där. Skulle installera ett gäng jättelika spjutspetsar baktill, då kanske det skulle bli lite avstånd.

Det värsta är att bromsljusen snarare tycks trigga er att gasa på ännu mer än att bromsa. Var fick ni körkort ifrån? Jäv?

Tvärnita nästa gång eller sakta ner för att jävlas det brukar jag göra speciellt när lastbilar trycker än i röven när man ligger i 100-110 med Cadillacen så ska alltid nån lastbil Chafför eller bilist trycka mig i röven då brukar jag sagta ner så dom fattar eller när jag kör Volvon så brukar jag sätta på varnings blinkers om dom ligger för nära

Vad är det för lastbilar som går i - uppenbarligen -  mer än 100-110..?

Jadu jag har råkat ut för några stycken faktiskt

Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 151 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Tvärnita nästa gång eller sakta ner för att jävlas det brukar jag göra speciellt när lastbilar trycker än i röven när man ligger i 100-110 med Cadillacen så ska alltid nån lastbil Chafför eller bilist trycka mig i röven då brukar jag sagta ner så dom fattar eller när jag kör Volvon så brukar jag sätta på varnings blinkers om dom ligger för nära

Vad är det för lastbilar som går i - uppenbarligen -  mer än 100-110..?

Jadu jag har råkat ut för några stycken faktiskt

Nyligen, eller för en sisådär 10-15 år sedan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Cadillac_The_King
23 juli 2013 ·

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Mack skrev:

Vad är det för lastbilar som går i - uppenbarligen -  mer än 100-110..?

Jadu jag har råkat ut för några stycken faktiskt

Nyligen, eller för en sisådär 10-15 år sedan?

Senaste var igår vid 1 på natten på 195an mellan fagerhult o Habo

Mack Forum- och sitemoderator
23 juli 2013 · 26 151 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Jadu jag har råkat ut för några stycken faktiskt

Nyligen, eller för en sisådär 10-15 år sedan?

Senaste var igår vid 1 på natten på 195an mellan fagerhult o Habo

Var det en svenskreggad eller utländsk..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
viccoA
23 juli 2013 · 3 110 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

Jadu jag har råkat ut för några stycken faktiskt

Nyligen, eller för en sisådär 10-15 år sedan?

Senaste var igår vid 1 på natten på 195an mellan fagerhult o Habo

Tror snarare det är fel på din hastighetsmätare.

horbybonnen
23 juli 2013 · 1 160 Inlägg

Mack skrev:

Chevrolet_v8 skrev:

cereal skrev:
Jag misstänker att detta lär reta gallfeber på en viss del av landets körkortsinnehavare men seriöst. Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil.

Lär förresten tillägga det som gubbarna på jobbet säger att ligger man som nummer två i en kö så sabbar man för resten bakom för att det är så svårt att ta sig om. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men värt att tänka på.

Jag gillar så fan heller tanken på den gången jag måste stå på bromsen för en älgj*vel på vägen. Först ska du i bilen bakom in i min bakruta, sen ska älgj*veln in i fronten. Vart ska jag ta vägen? Önskar det fanns fler farbror blå på vägarna som kunde sätta dit er. Ni ska fan inte ut på vägarna och göra. Håll er till go-kart tills ni mognat till er lite. Eller gå med i Sveriges värsta bilförare.

Som sagt, jag förstår inte. Jag hoppas ni förstår att ni utsätter inte bara mig utan andra för livsfara. Eller så kan man ju hoppas att ni har sån koll på precis allt som händer framför att ni törs ligga där. Skulle installera ett gäng jättelika spjutspetsar baktill, då kanske det skulle bli lite avstånd.

Det värsta är att bromsljusen snarare tycks trigga er att gasa på ännu mer än att bromsa. Var fick ni körkort ifrån? Jäv?

Tvärnita nästa gång eller sakta ner för att jävlas det brukar jag göra speciellt när lastbilar trycker än i röven när man ligger i 100-110 med Cadillacen så ska alltid nån lastbil Chafför eller bilist trycka mig i röven då brukar jag sagta ner så dom fattar eller när jag kör Volvon så brukar jag sätta på varnings blinkers om dom ligger för nära

Vad är det för lastbilar som går i - uppenbarligen -  mer än 100-110..?

lite äldre lastbilar med låg vikt.behövde ej vara strypta till 90. har själv kört sån iveco toppa hela 115.

Snubb
1 april 2014 · 12 Inlägg

Jag stör mig också på det här beteendet. Ju närmre man ligger framförvarande bil, desto sämre överblick har man över trafiksituationen. Plus att man får sitta på helspänn för att hinna bromsa när något oförutsätt inträffar. Vilket det ofta gör när man inte har någon överblick...

Men beteendet blir helt OBEGRIPLIGT när en personbil slickar häcken på en långtradare! Då ser man ju för farao INGENTING förutom en hel jävla vägg tre meter framför bilen. Allt som händer i trafiken blir då en total överraskning. Plus att diverse skit som blåser av lastbilens tak, eller skräp som kastas upp av dess hjul med största sannolikhet sätter sig i ens egen vindruta istället för på vägen. Hur fan tänker dom?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 april 2014 · 17 485 Inlägg

Snubb skrev:
Jag stör mig också på det här beteendet. Ju närmre man ligger framförvarande bil, desto sämre överblick har man över trafiksituationen. Plus att man får sitta på helspänn för att hinna bromsa när något oförutsätt inträffar. Vilket det ofta gör när man inte har någon överblick...

Men beteendet blir helt OBEGRIPLIGT när en personbil slickar häcken på en långtradare! Då ser man ju för farao INGENTING förutom en hel jävla vägg tre meter framför bilen. Allt som händer i trafiken blir då en total överraskning. Plus att diverse skit som blåser av lastbilens tak, eller skräp som kastas upp av dess hjul med största sannolikhet sätter sig i ens egen vindruta istället för på vägen. Hur fan tänker dom?

Jag har märkt att om man lägger sig långt ifrån bilen framför gör automatiskt bilen bakom samma sak med mig. Fungerar förvånansvärt bra. Sa till tjejen att prova detta och hon intygar.

Sagt förut men:
På 90-talet hade jag min Citroen CX med dragkrok. Hade en Escort efter mig mycket nära. Vid en korsning bromsade jag hårt alldeles innan stop-skylten. Escorten dundrade in i min dragkrok... Damen i bilen kanske inte trodde jag skulle stanna vid stop-skylten? Jaja... Hon fick skador på sin bil. Inte jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Dotzie
1 april 2014 · 485 Inlägg

Ha ha ha...den var jäkligt bra big_smile

Rspeter skrev:
http://www.thecitrusreport.com/wp-conte … 701640.gif

Jobbigt med idioter tätt bakom. Jag brukar sakta ner tills dom tröttnar och kör om.

My car Brings Me Women
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 april 2014 · 14 058 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Snubb skrev:
Jag stör mig också på det här beteendet. Ju närmre man ligger framförvarande bil, desto sämre överblick har man över trafiksituationen. Plus att man får sitta på helspänn för att hinna bromsa när något oförutsätt inträffar. Vilket det ofta gör när man inte har någon överblick...

Men beteendet blir helt OBEGRIPLIGT när en personbil slickar häcken på en långtradare! Då ser man ju för farao INGENTING förutom en hel jävla vägg tre meter framför bilen. Allt som händer i trafiken blir då en total överraskning. Plus att diverse skit som blåser av lastbilens tak, eller skräp som kastas upp av dess hjul med största sannolikhet sätter sig i ens egen vindruta istället för på vägen. Hur fan tänker dom?

Jag har märkt att om man lägger sig långt ifrån bilen framför gör automatiskt bilen bakom samma sak med mig. Fungerar förvånansvärt bra. Sa till tjejen att prova detta och hon intygar.

Sagt förut men:
På 90-talet hade jag min Citroen CX med dragkrok. Hade en Escort efter mig mycket nära. Vid en korsning bromsade jag hårt alldeles innan stop-skylten. Escorten dundrade in i min dragkrok... Damen i bilen kanske inte trodde jag skulle stanna vid stop-skylten? Jaja... Hon fick skador på sin bil. Inte jag.

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
andreas1
1 april 2014 · 1 020 Inlägg

Brukar blinka med varningsblinkers en runda, fattar dom inte då går jag ut i väggrenen med ena hjulparet så blir det gratis blästring.
Funkar alla ggr.
O ja jag håller bra avstånd så det är inte där det brister.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang