Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

Masquerade Aldrig nöjd
3 april 2014 · 804 Inlägg

Hamnar bara nära då jag hamnar bakom folk med snålbilar utan farthållare. Ligger själv med farthållaren på korrekt hastighet medan Volvon framför ligger och hoppar mellan 90-110. Kör man om blir man bara omkörd när de når sina hastighetstoppar, då ligger jag hellre kvar.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Crxkoffe
3 april 2014 · 847 Inlägg

Masquerade skrev:
Hamnar bara nära då jag hamnar bakom folk med snålbilar utan farthållare. Ligger själv med farthållaren på korrekt hastighet medan Volvon framför ligger och hoppar mellan 90-110. Kör man om blir man bara omkörd när de når sina hastighetstoppar, då ligger jag hellre kvar.

+1 , jag brukar köra om dom som ligger mellan 90-100 sen lägger jag mej runt 100-110 men då jävlar har dom brottom och ska köra om direkt, och använda samma hastiget dom hade innan...

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
myran Foto/Bilnörd
3 april 2014 · 1 541 Inlägg

~40-50watt LED dimljus bakåt brukar få folk att fatta vinken smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 april 2014 · 14 058 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Masquerade skrev:
Hamnar bara nära då jag hamnar bakom folk med snålbilar utan farthållare. Ligger själv med farthållaren på korrekt hastighet medan Volvon framför ligger och hoppar mellan 90-110. Kör man om blir man bara omkörd när de når sina hastighetstoppar, då ligger jag hellre kvar.

+1 , jag brukar köra om dom som ligger mellan 90-100 sen lägger jag mej runt 100-110 men då jävlar har dom brottom och ska köra om direkt, och använda samma hastiget dom hade innan...

Jävla idioter rent ut sagt!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
xeno95
3 april 2014 · 735 Inlägg

Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Volvo S70 "Greyline" (1999)
IX ____________________________________
3 april 2014 · 1 340 Inlägg

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Funkar tyvärr inte alltid hmm

Att däremot stanna och gorma på dem funkar alltid smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Crxkoffe
4 april 2014 · 847 Inlägg

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

ja det brukar funka oftast, väldigt effektivt smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
LeonST Soppgubbe
4 april 2014 · 900 Inlägg

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Så gör jag oxå, hjälper inte det så sänker jag hastigheten :p

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Crxkoffe
4 april 2014 · 847 Inlägg

V70Drive skrev:

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Så gör jag oxå, hjälper inte det så sänker jag hastigheten :p

haha sist jag sänkte hastigheten, ( det var en som låg obehagligt nära) sänkte till 30 för jag skulle kunna göra vad som helst med sånna idioter, sen lyckas han köra om , haha och då stannar han helt, kliver ut från bilen o glor på mej , han måste dock varit väldigt blåst, där känndes det som man körde i ryssland, fN där blir man misshandlad för dn omkörning typ tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
ekelund88
4 april 2014 · 2 656 Inlägg

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

man sätter bara bilen i röven på din då har nått vittne med sig så åker du på vårdslöshet i trafik = inte värt de ! big_smile been there done that wink

Runn WS7 Avstängd
4 april 2014 · 1 031 Inlägg

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Samma här, sedan sänker jag hastigheten tills de kör om. Händer då och då jag står stilla på en 90-väg med bilen bakom :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Runn WS7 Avstängd
4 april 2014 · 1 031 Inlägg

Crxkoffe skrev:

V70Drive skrev:

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Så gör jag oxå, hjälper inte det så sänker jag hastigheten :p

haha sist jag sänkte hastigheten, ( det var en som låg obehagligt nära) sänkte till 30 för jag skulle kunna göra vad som helst med sånna idioter, sen lyckas han köra om , haha och då stannar han helt, kliver ut från bilen o glor på mej , han måste dock varit väldigt blåst, där känndes det som man körde i ryssland, fN där blir man misshandlad för dn omkörning typ tongue

Gillar din signatur :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
pompe90
4 april 2014 · 408 Inlägg

Crxkoffe skrev:

V70Drive skrev:

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Så gör jag oxå, hjälper inte det så sänker jag hastigheten :p

haha sist jag sänkte hastigheten, ( det var en som låg obehagligt nära) sänkte till 30 för jag skulle kunna göra vad som helst med sånna idioter, sen lyckas han köra om , haha och då stannar han helt, kliver ut från bilen o glor på mej , han måste dock varit väldigt blåst, där känndes det som man körde i ryssland, fN där blir man misshandlad för dn omkörning typ tongue

Roadrage lol har hänt i sverige ganska nyligen som stod på media tongue

Senast redigerat av pompe90 (4 april 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
Caffe
4 april 2014 · 1 436 Inlägg

Runn WS7 skrev:

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

Samma här, sedan sänker jag hastigheten tills de kör om. Händer då och då jag står stilla på en 90-väg med bilen bakom :-)

Du måste skaffa en eller två dashcams (framåt och bakåt) för det där vill jag se klipp på. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
xeno95
4 april 2014 · 735 Inlägg

ekelund88 skrev:

xeno95 skrev:
Själv bromsar jag alltid succesivt så dom får en "förvarning" sen blir det alltid ett hårt tryck på pedalen och vips så ökar folk avståndet!

man sätter bara bilen i röven på din då har nått vittne med sig så åker du på vårdslöshet i trafik = inte värt de ! big_smile been there done that wink

Därför tittar jag bara i vänster sidospegel och är beredd att gasa smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Crxkoffe
4 april 2014 · 847 Inlägg

Runn WS7 skrev:

Crxkoffe skrev:

V70Drive skrev:

Så gör jag oxå, hjälper inte det så sänker jag hastigheten :p

haha sist jag sänkte hastigheten, ( det var en som låg obehagligt nära) sänkte till 30 för jag skulle kunna göra vad som helst med sånna idioter, sen lyckas han köra om , haha och då stannar han helt, kliver ut från bilen o glor på mej , han måste dock varit väldigt blåst, där känndes det som man körde i ryssland, fN där blir man misshandlad för dn omkörning typ tongue

Gillar din signatur :-)

ja visst är den frän ;-)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
FLindgren
4 april 2014 · 5 089 Inlägg
\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
mopar300
4 april 2014 ·

jag hade en bakom och jag sänkte ner hastigheten till ettan låg på lastbilen i en liten backe och då körde han om,varför skall dom ligga så j**a nära å länge bakom...har dom inget eget liv.............

Caffe
5 april 2014 · 1 436 Inlägg

mopar300 skrev:
jag hade en bakom och jag sänkte ner hastigheten till ettan låg på lastbilen i en liten backe och då körde han om,varför skall dom ligga så j**a nära å länge bakom...har dom inget eget liv.............

Det kan ju vara så att de har en snikig småbil med knappt 50 hk, då behöver man ungefär en flygraka för att komma om något som kör snabbare än 60. Men fortfarande ingen ursäkt att ligga nära bakom.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Muttley
5 april 2014 ·

Caffe skrev:

mopar300 skrev:
jag hade en bakom och jag sänkte ner hastigheten till ettan låg på lastbilen i en liten backe och då körde han om,varför skall dom ligga så j**a nära å länge bakom...har dom inget eget liv.............

Det kan ju vara så att de har en snikig småbil med knappt 50 hk, då behöver man ungefär en flygraka för att komma om något som kör snabbare än 60. Men fortfarande ingen ursäkt att ligga nära bakom.

Inga problem. Lånade en smart förra fredagen på mäktiga 50 pållar. Körde om överallt i princip.    Förvissor väger den väl som en flugskit.   
Men ingen ville ligga nära bakom mig märkte jag.   Och de var jag glad för.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang