3283
Sök

Toyota supra MKIV Eurospec mål:1000hk

Toyota supra mkiv eurospec vänsterstyrd

37 911 Visningar
Uppdaterades senast 17 september 2013
948 Inlägg
22 augusti 2013
#21
Har även hört att man helst ska använda ecu från en manuell om man konverterar automat till manuell för annars kan den gå ojämnt. Om du nu inte ska köra med nått eftermarknadssprut? Även att bakaxeln byts till en ifrån en manuell med så det blir rätt utväxling.

Finns en bra guide på http://mkiv.com men tyvärr så ligger den sidan nere

103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#22
TobbeTT skrev:
Har även hört att man helst ska använda ecu från en manuell om man konverterar automat till manuell för annars kan den gå ojämnt. Om du nu inte ska köra med nått eftermarknadssprut? Även att bakaxeln byts till en ifrån en manuell med så det blir rätt utväxling.

Finns en bra guide på http://mkiv.com men tyvärr så ligger den sidan nere

Bakvagn vet jag inte faktiskt , men kommer byta diff säkerligen , och har skrivit i tråden att ett max ecu ska stoppas i smile


948 Inlägg
22 augusti 2013
#23
Aha sorry missa det wink men en lite nyfiken fråga hur mkt jobb tycker du det är att konvertera alltså hur jävligt?

103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#24
TobbeTT skrev:
Aha sorry missa det wink men en lite nyfiken fråga hur mkt jobb tycker du det är att konvertera alltså hur jävligt?

Tycker inte det är alls så avancerat, lite tid tar det ju men en helgs jobb så har man allt på plats lätt om under förutsättning att alla delar finns!smile


948 Inlägg
22 augusti 2013
#25
Jaha ok gött, läste nånstans att man var tvungen att byta/göra om plåten vid kardantunneln/växellådan så att den får plats, nått du behövde göra? Grymt jobbat annars! smile

103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#26
Hämtat min precision 6766 idag
I helgen ska detta monteras!smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-04e67b26d87c0a0008790efd7f9dd140.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org
Senast redigerat av Raazzz (22 augusti 2013)


103 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#27
TobbeTT skrev:
Jaha ok gött, läste nånstans att man var tvungen att byta/göra om plåten vid kardantunneln/växellådan så att den får plats, nått du behövde göra? Grymt jobbat annars! smile

Får ta upp hålet lite där spaken går upp, annars är det inget jag vet, växellådsbalken verkar va olika på automat och manuell!smile


103 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
#28
Nya 6766an såg inte kartog ut men lär ge bra spool:)
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-bb1725c53d779c2e4a5e0894d7183362.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org


4 442 Inlägg
23 augusti 2013
#29
Ser ut att bli duktigt grymt! Lycka till. Bilder på växellåds konverteringen är alltid intressant wink


2 788 Inlägg
23 augusti 2013
#30
Mycket trevligt med Supra mk4 singelturboprojekt, intressant med konvetering från automat till v160 dessutom, hoppas du får det att lira! smile

Lycka till!


675 Inlägg
25 augusti 2013
#31
Trevlig snurra smile Satsas det på körning iår?


103 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
#32
Linkan_740 skrev:
Trevlig snurra smile Satsas det på körning iår?

Ja tänkte köra lite i år med runt 600hk iaf, sen bygger ja ny motor i vinter !
big_smile


103 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#33
Fått en del gjort idag,
Lådan är på plats med spakställ och all plast, turbo och grenrör är på plats,
Downpipe punktad, fått bort hö fläkten och mpnterat 2 el fläktar, dragit lite mer slang till soppa systemet ,
Fått insug blästrat för att svetsa dit hylsor till spridare ,

Kommer beställa en del saker nu i veckan och mappning sker i september !
Låt bilderna tala för sig själva, kommer mer bilder senare!
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-a8090cda19c3d6069c75869d71be9586.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-e580c67ed9efd1b092502902ae01b61b.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-44a1889a11498965200721e108c60746.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-304d36264fc4e0ec9f3a7653eed3566e.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-c94225ca359b53928451d0205f26b1f3.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-2daceac983bea1e92a8cc1c625a9c65d.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org


948 Inlägg
28 augusti 2013
#34
Fet supra du har smile mkt trevligt att se!

103 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#35
TobbeTT skrev:
Fet supra du har smile mkt trevligt att se!

Tackar!! Jag gör mitt bästa för att göra alla nöjda!smile


4 663 Inlägg
28 augusti 2013
#36
ser bra ut big_smile en fråga  hur hög markgång har du från där dp möter midpipen?

103 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#37
Supra_robin skrev:
ser bra ut big_smile en fråga  hur hög markgång har du från där dp möter midpipen?

Jag vet inte riktigt faktiskr, men 4 tum är lite overkill anser jag smile


103 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#38
Kompisen kom förbi med ett kn filter ,
Passade på att rekonda bilen åt han då med !

https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-b55edcb2a518518e1376a401777b9899.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109702/109702-c6b591f4bdf0221fcf560c0e28e48c45.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org


4 663 Inlägg
28 augusti 2013
#39
Raazzz skrev:
Supra_robin skrev:
ser bra ut big_smile en fråga  hur hög markgång har du från där dp möter midpipen?

Jag vet inte riktigt faktiskr, men 4 tum är lite overkill anser jag smile

hehe har sj 4" och de buktar ut under bilen så i vissa fart hinder tar den i sad

103 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
#40
Ja tycker de är lite dåligt med kommentarer osv, något ni har och tillägga för att göra tråden mer intressant?smile



Sök