Daaanyys BMW 530i E39

Snygga till och få den E39 jag velat ha ett tag
  • 24 Följare
  • 35 056 Visningar
  • Projektet avslutat 10 maj 2015
Stiffeh Team ZimpTech
7 maj 2014 · 100 Inlägg

daaanyy skrev:

Stiffeh skrev:
Äh, varför vänta på läktid! Du har ju mig! Du behöver bara peka! wink

Haha ja jo det är ju sant wink nej men dels är det läkningen och.dels får man passa sig lite nu vad gäller ekonomin. Jag är sjukskriven och Sara går hemma och får bara graviditetspenning. Så större inköp är NoNo.
Mycket är visserligen småfel som inte kostar så mycket men tills vi får rätt på vår Golf IV så används BMWn dagligen. Dumt och börja riva på den då smile

Haha! That makes sense!! smile

Audi S3 (2007)
daaanyy
7 maj 2014 · 670 Inlägg

Stiffeh skrev:

daaanyy skrev:

Stiffeh skrev:
Äh, varför vänta på läktid! Du har ju mig! Du behöver bara peka! wink

Haha ja jo det är ju sant wink nej men dels är det läkningen och.dels får man passa sig lite nu vad gäller ekonomin. Jag är sjukskriven och Sara går hemma och får bara graviditetspenning. Så större inköp är NoNo.
Mycket är visserligen småfel som inte kostar så mycket men tills vi får rätt på vår Golf IV så används BMWn dagligen. Dumt och börja riva på den då smile

Haha! That makes sense!! smile

Den kan du dock få hjälpa mig med någon dag smile

Mvh Daaanyy
daaanyy
9 maj 2014 · 670 Inlägg

Idag var Stiffeh snäll och hjälpte mig med sambons golf som envisats ett tag med att bara gå på tre cylindrar. Efter att testat byta med tändspolar så visade det sig att det är tändmodulen som jävlas så blir till att införskaffa en sådan på Måndag.

Kollade även lite närmare på M-Sport bakspoilern idag eftersom jag passade på att hämta ut diffusorn till den på bussgods. Kommer krävas en hel del jobb för att få den i ok skick. Ska ta lite bilder på den så förstår ni nog vad jag menar. Men inget är omöjligt antar jag. Kommer dock inte bli någon montering av den denna säsongen. Har en bekant som är mycket duktig på just plastning, spackel osv så han skulle ta en titt på den.
La dessutom ett bud på andra fälgar till bilen igår. Tycker verkligen mina AC-Schnitzer Typ II gör sig bra på bilen rent designmässigt. Men 18" är tyvärr en tum för litet tycker jag. 19" fyller ut hjulhuset mycket bättre och iom att jag inte tänker åka toklågt så funkar 19" lika bra.

Mvh Daaanyy
Stiffeh Team ZimpTech
10 maj 2014 · 100 Inlägg

Det är bara roligt o hjälpa till! smile

Ang. fälgar så skulle de varit ruggit bra med ett par AC-Schnitzer 19" wink

Audi S3 (2007)
daaanyy
10 maj 2014 · 670 Inlägg

Stiffeh skrev:
Det är bara roligt o hjälpa till! smile

Ang. fälgar så skulle de varit ruggit bra med ett par AC-Schnitzer 19" wink

Jajajajaja...det vet vi allihop men det tycker inte plånboken. Haha
Dem som sitter på bilen...svart eller titan/gunmetal?

Mvh Daaanyy
Nicke41
10 maj 2014 · 103 Inlägg

daaanyy skrev:

Stiffeh skrev:
Det är bara roligt o hjälpa till! smile

Ang. fälgar så skulle de varit ruggit bra med ett par AC-Schnitzer 19" wink

Jajajajaja...det vet vi allihop men det tycker inte plånboken. Haha
Dem som sitter på bilen...svart eller titan/gunmetal?

Ska du prova plastidip på dom eller smile isåfall börja med titan/gunmetal tycker jag

/nicke

Performance By Nicke
Volvo S60 T5 "ReDEmption" (2005)
daaanyy
10 maj 2014 · 670 Inlägg

Nicke41 skrev:

daaanyy skrev:

Stiffeh skrev:
Det är bara roligt o hjälpa till! smile

Ang. fälgar så skulle de varit ruggit bra med ett par AC-Schnitzer 19" wink

Jajajajaja...det vet vi allihop men det tycker inte plånboken. Haha
Dem som sitter på bilen...svart eller titan/gunmetal?

Ska du prova plastidip på dom eller smile isåfall börja med titan/gunmetal tycker jag

/nicke

Hej du. Nej blir riktigt lack. Vill ha blank fin finish smile ja det blir nog en mörkare grå. Känns som dem blir mer lättsålda då om man nu får för sig att byta hjul. Budet jag la på ett par andra hjul aaccepterades inte så får leva med mina schnitzelfälgar ett tag till smile

Mvh Daaanyy
Nicke41
10 maj 2014 · 103 Inlägg

Ok, joo det blir ju mer hållbart med vanlig lack.

Tycker dom du har passar riktigt bra på din, men det är klart man vill alltid ha något nytt annars hade vi inte haft dom här trådarna cool

Själv har jag snöat in på 3SDM fälgar 0.01 eller 0.05 18 eller 19" men det kommer nog dröja. Men vill haaaa nu

/nicke

Performance By Nicke
Volvo S60 T5 "ReDEmption" (2005)
daaanyy
10 maj 2014 · 670 Inlägg

Nicke41 skrev:
Ok, joo det blir ju mer hållbart med vanlig lack.

Tycker dom du har passar riktigt bra på din, men det är klart man vill alltid ha något nytt annars hade vi inte haft dom här trådarna cool

Själv har jag snöat in på 3SDM fälgar 0.01 eller 0.05 18 eller 19" men det kommer nog dröja. Men vill haaaa nu

/nicke

Du det var ruggigt fina hjul båda två! Bara och spara och jaga begagnat! wink Men jag är likadan. Vill jag ha något vill jag gärna ha det direkt...gärna igår! haha

Mvh Daaanyy
daaanyy
11 maj 2014 · 670 Inlägg

Då var planeringen för vad som ska hända med bilen denna säsong klar. Imorgon kommer jag börja beställa hem lite av det som behövs och sen får vi se om jag kan få nån kompis att skruva åt mig litegrann så det händer lite.

Kommer update imorgon med lista och bilder...sitter på mobilen nu smile

Mvh Daaanyy
Nicke41
11 maj 2014 · 103 Inlägg

Spännande cool

/nicke

Performance By Nicke
Volvo S60 T5 "ReDEmption" (2005)
daaanyy
11 maj 2014 · 670 Inlägg

Nicke41 skrev:
Spännande cool

/nicke

Kommer bli så fint så fint så smile

Hur går det med Audin? smile

Mvh Daaanyy
Stiffeh Team ZimpTech
11 maj 2014 · 100 Inlägg

Se om du har!? Jag finns här ju!!! :-)

Audi S3 (2007)
daaanyy
11 maj 2014 · 670 Inlägg

Stiffeh skrev:
Se om du har!? Jag finns här ju!!! :-)

Haha jag vet. Tänkte kläcka frågan imorn. Blev en liten nätt beställning redan ikväll...dem däringa jag skickade bild på ^^

Mvh Daaanyy
daaanyy
12 maj 2014 · 670 Inlägg

Kör en liten snabb update.
Då har jag iaf äntligen kommit igång och beställt något samt mailat lite ang prisuppgifter så nu känns det som det händer något.

Det som kommer hända denna säsongen är inte mycket. Tiden, pengar samt möjligheten att skruva är begränsad. Nåja här har ni "listan" som ska göras:
M-Bakspoiler - Har en trasig som ligger. Denna SKA gå att få fin. Prio 1
Lackera fälgarna svarta - Beslutat mig för att behålla dem. Har mailat några lackfirmor för offert
AC-Schnitzer Splitters (kopior) - Beställt, kommer lackerade och färdiga
Svarta dörr och stötfångarlister - För mycket silver på bilen just nu. Ska testa lackera dem som sitter på. Blir det inte bra beställer jag nya med M-logga
Foliera interiörlisterna - Väljer fortfarande mellan borstad alu eller kolfiber.
Foliera rutlisterna "shadowline" - Satsar på högblank svart som M5 E39 har.
Ordentlig utvändig rekond - Önskade mig en polermaskin i födelsedagspresent. Får jag ingen ska en sådan inhandlas.
Ordentlig invändig rekond - Våtdammsugare ska inhandlas

Sen är det alla småjobben som jag postat bild på innan t.ex innerskärm, tröskel, rostfläckar. Kommer lämna bilen till en lackerare som ska fixa tröskeln och rostfläckarna. Mailar med en som gör det lite vid sidan om så får se när han har tid samt vad vi pratar om för pris. Troligtvis får hela bakdelen sam höger bakskärm lackas samt givetvis tröskeln då.

Skulle det bli lite pengar över så kommer jag jaga efter annan inredning. Väldigt sugen på m5 stolar och baksäte.

Lite bilder:
http://forumbilder.se/DCPSC/p-e39m5-fsa-80f24ccb.jpg
Dessa splitters är beställda. Monteras under M-Fronten. Ska tydligen inte påverka körbarheten så mycket på sänkta bilar vilket är skönt smile

http://forumbilder.se/DCPSD/3rolls-purchase.jpg
Ska beställa en rulle High Gloss vinyl till rutlisterna idag

http://forumbilder.se/DCPSC/b9r6-bqegk-kgrhqn-huezent8hlbbm6e0ujssg-12.JPG
Skulle det bli skit när jag lackerar mina lister kommer jag ta hem dessa. M5 loggan kommer då att ersättas med en vanlig M-logga

Senast redigerat av daaanyy (12 maj 2014)

Mvh Daaanyy
Stiffeh Team ZimpTech
13 maj 2014 · 100 Inlägg

De kommer bli bra detta!

Audi S3 (2007)
daaanyy
13 maj 2014 · 670 Inlägg

Då var splittersen och högglansvinylen beställda och bekräftade. Vart lite strul med beställningen av splittersen så fick göra om den idag.  Hoppss nu bara att dem kommer med rätt lack.
Har fått lite svar ang fälgarna också. De flesta firmorna vill att man kommer förbi och visar dem vilket är förståligt. Så jag får väl ordna några andra hjul att montera på bilen sålänge, sen åka ner och kränga av däcken, laga det kantstötta och sen åka o visa hjulen.

Mvh Daaanyy
JL-racing Japtuning.Se
13 maj 2014 · 56 Inlägg

Kommer bli fin när den är färdig.hojta till om hjälp behövs.

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk
Nicke41
13 maj 2014 · 103 Inlägg

daaanyy skrev:
Då var splittersen och högglansvinylen beställda och bekräftade. Vart lite strul med beställningen av splittersen så fick göra om den idag.  Hoppss nu bara att dem kommer med rätt lack.
Har fått lite svar ang fälgarna också. De flesta firmorna vill att man kommer förbi och visar dem vilket är förståligt. Så jag får väl ordna några andra hjul att montera på bilen sålänge, sen åka ner och kränga av däcken, laga det kantstötta och sen åka o visa hjulen.

Älskar när man väl beställt nått, bara o vänta på att bli glad smile

Ser fram emot bilder på montering o resultat

/nicke

Performance By Nicke
Volvo S60 T5 "ReDEmption" (2005)
daaanyy
13 maj 2014 · 670 Inlägg

Nicke41 skrev:

daaanyy skrev:
Då var splittersen och högglansvinylen beställda och bekräftade. Vart lite strul med beställningen av splittersen så fick göra om den idag.  Hoppss nu bara att dem kommer med rätt lack.
Har fått lite svar ang fälgarna också. De flesta firmorna vill att man kommer förbi och visar dem vilket är förståligt. Så jag får väl ordna några andra hjul att montera på bilen sålänge, sen åka ner och kränga av däcken, laga det kantstötta och sen åka o visa hjulen.

Älskar när man väl beställt nått, bara o vänta på att bli glad smile

Ser fram emot bilder på montering o resultat

/nicke

Klart det kommer bilder. Var.och.hämtade en ny familjebil nu precis så nu är vi inte beroende av BMWn på samma sätt längre. Kommer underlätta en hel del :-D

Mvh Daaanyy
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang