Svetsat ihop downpipe. Blir att linda downpipe istället.. Blir så jäkla tight bland allt sattyg. borrat hål i cp's grenröret för extern wastegate, punktat rören för wg'n. Tänkte göra klart de sista idag, samt borra hål i skärmen för screampipe
Konat upp från 3">3.5" svetsat å klart
Provmontering innan helsvetsning Trångt, men de funkar!
Wastegate!!
Liten helhetsbild, punktat å klart, bara fräsa ihop.
Får tacka för mig igen! Kul att ni tittar in! Men lite mer kommentarer skulle inte skada
helt klart prem lagd men får jag säga som jag tycker så tycker jag du ska köra på ett par större spridare sen ett sprut så får du mera ork för små pengar
helt klart prem lagd men får jag säga som jag tycker så tycker jag du ska köra på ett par större spridare sen ett sprut så får du mera ork för små pengar
Helt rätt! (Y)
Har gått i dom tankarna men vet inte ja, nå tips på vilket sprut? Ms är ju billigt, å verkar ju fungera. Men kanske finns bättre för samma peng?
Annars hade jag tänkt köra anpassat chip
zappen999 skrev:
Ser jävligt välbyggt ut. Tummen upp
Tackar! Annars får de ju vara!
RallyMartin skrev:
Kika gärna in på T5 bygget Den andra tråden om brukisen är det inte så mycket aktivitet i då jag inte gör mycket annat än åker i den
Japp, de är en kopia! Tänkte du på något speciellt?
Hoppas den funkar bättre för dig en vad den gjorde för oss, iofs är det inte exakt samma modell. Den vi hade i kompisens supra fastnade i öppet läge såfort den blev varm..
Japp, de är en kopia! Tänkte du på något speciellt?
Hoppas den funkar bättre för dig en vad den gjorde för oss, iofs är det inte exakt samma modell. Den vi hade i kompisens supra fastnade i öppet läge såfort den blev varm..
Jo hört flera som haft samma problem som er! Men är väl lite sånt man får räkna med, snål som man är!
Slängde iväg en beställning nyss från J-spec. Aldrig haft med dom att göra så de ska bli intressant om de går problemfritt!
Vart 3st mätare, ladd, oljetryck samt oljetemp!
Får se om de ba är kina-skräp eller något att ha!
Söker även efter "blås-munstycket" på passagerarsidan samt den panelen vid tändningslåset på bilden! Träpanel 740/940! så är de någon som har något av de, hojta till!
roligt att följa dig ! Ser att du har satt i någon adapter till oljereturen i blocket ? hur har du gjort och vad är det du har i blocket ? Har ju det vanliga problemet att min 740 turbo läcker olja där fast jag bytt oring så tänkte göra om det där
roligt att följa dig ! Ser att du har satt i någon adapter till oljereturen i blocket ? hur har du gjort och vad är det du har i blocket ? Har ju det vanliga problemet att min 740 turbo läcker olja där fast jag bytt oring så tänkte göra om det där
Kul att höra!
Jag gängade med 3/4-gängtapp, (rörgänga) Finns på tex Swedol. Köpte en nippel som är 3/4-gänga i ena ändan och AN12 i andra.