Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Streckkoden
8 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Jodå farsgubben är en klippa när det gäller att svetsa, jag håller på lite jag med..
Hittade en annan lösning, Kolfiber baklucka. Då behövs ingen vinge.. smile

ToXtreme
8 februari 2007 · 3 627 Inlägg

Mycket bra idé om jag får säga det själv^^ Du borde vara stolt över att du kom på nåt så bra tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Streckkoden
14 februari 2007 · 2 655 Inlägg

När chefen åker ner till Asien nu på söndag kväll, så ska han få med sej en skaplig önskelista från mej..
Eftersom förra helgens planerade garagebesök uteblev, bruksbilen behövde lite omtanke den med.. Så tillbringas det mer tid åt att komplettera önskelistan.
Är lite sugen på ett Do-Luck bodykit.

Har iaf handlat på mej lite vinyl till baslådebygget och ev. de nya dörrsidorna.
Har kopplat in både A2 och A6 steget för att se vad de går för och resultatet blev bättre än väntat, ska bli kul med sommar.

Streckkoden
19 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Har börjat kolla runt lite efter elfläktar, står i valet och kvalet om jag ska satsa på 2st mindre fläktar eller en stor.
Det är ju störigare och bättre flöde med 2st mindre (ca 250mm i diameter) än en större..
Givetvis så ska det byggas med termostat och tvångsstyrning.
Sen så har jag kommit fram till att mitt lilla batteri i fram får sitta kvar, orkar inte ersätta 35mm2 kabel som går genom bilen med en grövre.
Däremot så blir det 1 eller 2 batterier till stereon och då räcker 35mm2 kabel gott och väl till för laddningen.
Väntar med spänning på ett samtal där chefen talar om att han har handlat Koukiljus åt mej.

MixiL MadLamb Racing
20 februari 2007 · 210 Inlägg

Har du bestämt något premiärdatum för pärlan ännu?

Aerodynamik ...
20 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Vad är det här? sad
Ska inte du heller ha vinge?

Streckkoden
20 februari 2007 · 2 655 Inlägg

MixiL: Den 5/5 är inskrivet i kalendern för transport antingen hem eller direkt till jobbet.
Datumet är spikat hos mej men allt är inte klart när jag kan få ut pärlan, har en bil står framför min nu.

Aerodynamik: Jo jag börjar så, blir ganska bra utan vinge, skulle jag ångra mej så får jag beställa en vinge. I sommar så kommer jag inte behöva någon vinge, batteriet/batterierna får trycka ner baken.. smile

Streckkoden
26 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Nu har det börja droppa in lite mer saker till bygget, diverse slitagedelar har hittat hem till jobbet, det som jag saknar nu är vattenpumpen som är restad till i början av mars.

Har varit i kontakt med en annan kille om att tillverka "spacerplattorna" till bromsoken, har börjat tvivla lite på killen som fick förtroendet först.
Ska försöka avsluta renoveringen av bromsoken den här veckan, de har hamnat långt in bland alla delar som ska monteras under våren.

Återkommer med lite fler bilder under veckan.

Streckkoden
4 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Har beställt lite mer grejer till 200an igen...
Imorron kommer postkillen med 2st SPAL elfläktar, kommer att lägga ut bilder på dem imorrn kväll.
Sedan så har jag beställt en till Autometer mätare, blir en oljetrycksmätare, ska nog försöka hitta en plats för den i A-stolpen.

Bromsoken har jag inte hunnit med att kolla på, roligare att åka på bilmässa istället. smile

terazzi
4 mars 2007 ·

najs ju big_smile lycka till!!

Streckkoden
4 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Tackar.. Alltid kul med lite uppmuntran..

Streckkoden
5 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Idag kom postkillen med mina elfläktar. Det blev 2st 10" fläktar.
Givetvis så ska jag koppla in dem så de går över en termostat och om jag vill så ska jag kunna tvångsköra dem.
Strömbrytare har jag redan i bilen så det är lite kabel relä och termostat med en förgrening som fattas. smile

Bild på fläktarna:
http://i15.tinypic.com/3y82ulw.jpg

Väntar spänt på besked från Asien om hur det har gått med bakljusen.
Sen så borde oljetrycksmätaren hitta till jobbet i slutet av veckan, börjar bli trångt på "lagret" där jag har alla delar står men snart så ska hon äntligen få komma hem till lite ömvårdnad.

shogun
5 mars 2007 · 2 117 Inlägg

Härligt projekt! Läser det från och till, gillar att följa dina framsteg.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Streckkoden
6 mars 2007 · 2 655 Inlägg

shogun skrev:
Härligt projekt! Läser det från och till, gillar att följa dina framsteg.

Tackar, mitt projekt är ju rena dagisprojektet jämnfört med ditt. smile
Har börjat skissa lite på hur inköpslistan under Elmia mässan ska se ut.
Ser ut som att det blir nudlar under april-juni.. smile

Pillevinken
6 mars 2007 · 406 Inlägg

Va bara nudlar under april-juli? En annan lever på det året runt hehe

My way or the highway? I take both sideways
Streckkoden
6 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Man måste ju få lite variation, resten av året så blir det makaroner, passar på att ta lite gratis ketchup på gatuköken ibland.. smile

terazzi
6 mars 2007 ·

Streckkoden skrev:
Man måste ju få lite variation, resten av året så blir det makaroner, passar på att ta lite gratis ketchup på gatuköken ibland.. smile

hahahaha klockrent wink
nej denna ser man fram emot..
hatar o behöva vänta o inte ha bilfan än, men sånt här gör väntan lättare plus att det e skojjigt se en så fil bil redan från början bli finare.. trots sina bmw delar wink haha..
hoppas det ordnar sig med bakljusen!

Streckkoden
6 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Det är ju på makaroner, nudlar och humor jag lever på.. smile

Skämt åsido så har jag precis pratat med chefen, som kom med svaret att jag får köpa en container.

Får se hur man ska tolka det svaret. Så nu är det bara oh vänta till i början av nästa vecka och se om jag får några ljus eller inte..

tecman
6 mars 2007 · 1 741 Inlägg

i mitt nuvarande liv som student så har jag forskat fram att nudlar är mycket dyrare än makaroner.  inte varenda måltid som är så dyr som 4 kr smile (snabbmakaroner med lite peppar och andra kryddor blir mycket billigare)

men men nog om det.. ser ut att gå bra för dig med bygget smile
hur känns det nu när snön smälter lite och asfalten syns på endel ställen? blir du lite sugen att ta ut och pressa lite? hehe

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Streckkoden
6 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Ok, där ser man.. smile Jo men det är ju därför jag bara äter nudlar under en 3-4 månaders period..

Jo suget efter att få vädra henne är enormt.. Tyvärr så står hon inparkerad i garaget.
Ett litet missförstånd mellan mej och bonden jag hyr av gjorde att jag hamnade i långt in i garaget med ett par andra bilar som blockerar min.
Så därför har det inte blivit något skruvande alls under vintern.
Men för att dämpa den värsta abstinsensen så ska jag ut till henne i helgen och starta upp henne, sitta i Corbeau stolen och drömma mej bort för en stund. smile
Lutar åt en 2 veckors semester i Maj för att montera allting som jag handlat på mej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang