Fick dit yttre dörrhandtagen och en skärm, andra skärmen 90% klar.
Tillverkade två brickor med hål för stift, en med m8 gänga och en med 8mm hål. Använde den med gänga för att få stiftet på rätt ställe i handtaget/spegeln. Sedan knäcka in stiftet.
Tog sedan den andra brickan med 8mm hål och monterade den mellan dörrhandtaget och mekanismen, ställde in spegeln så man har alla justering kvar och markerade på brickan och mekanismen. Sedan bort med handtaget och borra.
Nu linjerar allt så det är bara skruva dit.
Sedan var det skärm. Krymper yttre kanten.
Lite hjulande och krympande tills jag har nog med form och över 30mm profil på kanten. 30mm är kravet på amatörbyggen.
Efter att alla former stämmer viker jag in kanten.
Måste även köra med hammare för att få mer böj på kanten.
Knackar sedan in en 3mm tråd i kanten så blir den rund och stabil.
Gött o se att det finns de som har ork o va i garaget,här tryter arbetslusten,inte mycket kvar på bilen som tur är. Ditt bygge blir fantastiskt väntar spänt på o få se den klar
Fick klart skärmar, svetsmutter svetsat på insidan så det är lätt ta bort dom ifall det behövs
Så blev det.
Sedan var det dax för lite växel, tillverkade en adapter så man får en justerbar länk fast i växelreglaget på rättegången. En provisorisk gängstång så man får måttet på steget.
Tog lös reglaget från lådan för att göra en provisorisk infästning så är det lätt testa hur den bör se ut. Skall sedan göra en ny i rostfritt.
Fint jobb i vanlig ordning. Dock tänker jag nog instämma lite med kören att mer skärmar vore bättre. Inte nödvändigtvis på bredden, men på djupet kanske. Alltså, skärmar som kliver ner mer över hjulet.
Sen är det svårt att få ordentligt grepp när det inte finns skärmar fram, så helheten inte riktigt träder fram, även om du har den färdiga bilden i ditt huvud
Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras. www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!